• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

perfekt. får se om jag orkar med att göra biffar eller om jag bara blandar smeten nu hehe...

Känner nog hellre för att ta en kort promenad och sen måla naglarna eller nåt

• MelikaH

Åh så gott det låter, tänkte på vad skönt det hade varit att komma hem från en hel jobbdag och få äta färdiglagad mat hemma, bara att vräka i sig det. Vilken dröm! Nu måste man ställa sig framför spisen o laga, men det värsta är tiden innan då man tänker på vad man ska laga varje dag, usch! Orkar inte :)

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-06 13:57:35 följande:
    Åh så gott det låter, tänkte på vad skönt det hade varit att komma hem från en hel jobbdag och få äta färdiglagad mat hemma, bara att vräka i sig det. Vilken dröm! Nu måste man ställa sig framför spisen o laga, men det värsta är tiden innan då man tänker på vad man ska laga varje dag, usch! Orkar inte :)
    min man får laga all mat just nu. jag fixar fortfarande inte matosen..
  • Muffe

ett tips som vi börjat med är att vi varje söndag gör matlista för kommande vecka, då handlar man även allt som behövs och dagen innan man ska äta ngt tas sakerna upp ur frysen etc. Jättesmidigt! :)

• MelikaH
    Muffe skrev 2011-04-06 14:19:07 följande:
    ett tips som vi börjat med är att vi varje söndag gör matlista för kommande vecka, då handlar man även allt som behövs och dagen innan man ska äta ngt tas sakerna upp ur frysen etc. Jättesmidigt! :)
    Vi har pratat om en matlista länge nu men det blir aldrig av, så typiskt.
    Men det låter väldigt smidigt :) 
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 14:01:40 följande:
    min man får laga all mat just nu. jag fixar fortfarande inte matosen..
    Så skönt för dig :) Min man och jag kommer hem samma tid från jobbet så vi hjälps åt med maten.
    Jag klarar av det men det gjorde jag inte i vecka 7 o 8, blää! 
  • FruW

Sötfilur, stek dom lite snabbt i stekpanna för att ge yta, lägg dom i ugnfast form o stek färdigt i ugnen, jättegott, enkelt o de blir saftiga :)

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-06 14:26:34 följande:
    Så skönt för dig :) Min man och jag kommer hem samma tid från jobbet så vi hjälps åt med maten.
    Jag klarar av det men det gjorde jag inte i vecka 7 o 8, blää! 
    va mysigt att göra de tillsammans!
    förr va de alltid jag som laga då jag tycker de e kul med mat (e utbildad kock innan jag sadla om) men jag tycker de luktar så äckligt fortfarande. fast jag tror de sitter i huvet på mig nu. mår inte alls mycket illa längre men kan blir äcklad av tanken på att gå ut i köket å mår illa..
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 14:36:22 följande:
    va mysigt att göra de tillsammans!
    förr va de alltid jag som laga då jag tycker de e kul med mat (e utbildad kock innan jag sadla om) men jag tycker de luktar så äckligt fortfarande. fast jag tror de sitter i huvet på mig nu. mår inte alls mycket illa längre men kan blir äcklad av tanken på att gå ut i köket å mår illa..
    oo kock :) Du kanske ska dela med dig lite av olika recept :)
    Jag är inte så förtjust i att laga mat men äta gott kan jag göra :)
    Då tror jag att din man säkert har saknat din goda mat där hemma, men han står ut för bebbens skull :) 
  • Pancakes

Hejsan på er! Väldigt mycket på jobbet idag så har inte hunnit sitta och roa mig med er :) Hoppas ni mår bra!
    Pannbiffar lät gott, det ska jag också ta och göra nån dag!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma