• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 10:10:20 följande:
    sorry om detta låter hårt men...

Va vill du att vi ska göra?! om du nu ändå inte lyssnar på vad vi säger..så varför skriver du?!
    du skriver bara en massa negativt aldrig nåt positivt utan bara en massa om hur dåligt du mår.  de e väldigt jobbigt å frustrerande tycker jag iaf, och jag tvivlar på att jag e ensam.
    vi vill stötta dig men om du inte lyssnar så whats the point?! då kommer man bara börja ignorera allt du skriver för man orkar inte bry sig mer..

du måste hitta en balans. om du inte kan de måste du söka hjälp..för de e inte normalt...
    jag säger inte detta för att vara elak.. utan tvärt om..
    Så jag skriver bara negativt. Nu är du elak, det gör jag inte alls men du kanske bara läser det då. Vad är denna tråd till för? Jag vill ventilera min oro, är det fel på nåt sätt?
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 10:13:53 följande:
    Håller med dig i alla ord.
    Telgebo du måste lyssn på oss vi vill bara allt väl för dig.
    Nu känner jag mig skitledsen ju. Trodde jag kunde skriva här om all min oro men nu känner jag mig bara lurad och känner mig inte välkommen alls längre.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-06 10:30:29 följande:
    Om jag säger såhär Telgebo... symtom betyder inte ett skit...närvarande/icke närvarande! Mina var kvar, tempen för förhöjd och inte ens efter tre doser cytotec ville min kropp fatta att fostret var dött och skulle ut... hade symtom kvar fram till i fredags trots att livmodern numera är tom..

Min poäng är att det är jättevanligt att symtomen minskar/försvinner i v 12... spökveckorna.. i mitt fall var de kvar men fostret var ändå dött så... symtomen verkar inte riktig representera det faktiska läget. Alls.
    Åhh tack känns skitbra att du säger det, nu är man ju inte ett dugg orolig...tack så mycket.
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-04-06 10:53:22 följande:
    Vanliga blodprover man tar på inskrivningen, väntar inte direkt något svar men om det skulle vara något ¨fel¨ så kontaktar dem mig.
    Jaha du menar screening och blodgruppering?
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-04-06 11:58:23 följande:
    Åhh tack känns skitbra att du säger det, nu är man ju inte ett dugg orolig...tack så mycket.
    Varför skriver du sånt till mig för? Är det att vara schysst och lindra min oro eller vad är syftet?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-06 11:58:23 följande:
    Men vafan läste du ens vad jag skrev?!? Jag skriver ju att det verkar inte spela någon roll om man har symtom eller inte!! Du har mått skit senaste veckorna och nu bärjar det vända, vilket det verkar göra för det allra flesta runt v12!!

Jag hade lite symtom hela vägen och det gick inte , andra har varit helt utan symtom och det GÅR vägen!!

Du läser ju bara vad du vill och utgår från att alla är ute efter dig. Paranoid för f-n.
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-06 12:02:23 följande:
    Varför skriver du sånt till mig för? Är det att vara schysst och lindra min oro eller vad är syftet?
    Åh ja det var för att lindra din oro! Du har haft massor med symtom och mått jätteilla, läs precis var du vill så ser du att det är  n o r m a l t  att det minskar runt v12...
    det gick åt skogen...igen.
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-06 11:55:49 följande:
    Så jag skriver bara negativt. Nu är du elak, det gör jag inte alls men du kanske bara läser det då. Vad är denna tråd till för? Jag vill ventilera min oro, är det fel på nåt sätt?
    jag sa att jag va hård å att de va av omtanke inte för att vara elak.. jo man får ventilera oro.. men de måste finnas en balans. Allt kan inte vara negativt, hela tiden..Men om du inte vill lyssna på oss ändå så varför skriva?? jag orkar inte tycka synd om dig när du inte äns försöker lyssna på oss..  denna diskutionen har varit uppe hur många gånger som helst.. de finns en gräns för vad man orkar och jag börjar nå min.. Jag vill att allt ska gå bra för dig å önskar dig all lycka men om du inte äns vill lyssna på oss så whats the point?!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 11:53:03 följande:
    Man kan blöda som en gris efter en förlossning. Jag trodde jag skulle förblöda första mensen efter min förlossning.

Jag minns inte hur länge jag blödde efter mina förlossningar.

Med MA:t så blödde jag i 12 dagar och sedan fick jag ÄL 2-3 dagar efter jag slutade blöda så cykeln kom igång direkt kan man säga.

Jag har mens i 6 dagar och då blöder jag rikligt dag 2 och 3 och så har jag ÄL runt dag 15 och en lutelafas på 13 dagar, har bra koll då jag tempat så länge.

men avslag har du väl inte om du har mens.

Ang att du kissar, hungrig och trött så kan man ju må så, det är helt normalt. När jag inte varit gravid har jag känt ökad hunger och varit dödstrött dagarna vid mens.

Denna gång så började jag kissa som en galning 2-3 dagar efter ÄL och så började brösten ömma som tusan ca 1 vecka efter ÄL, jag trodde inte eller jag vågade inte hoppas för mycket men jag köpte ett test mest för att slippa gå runt och inbilla mig och fick ju ett tydligt plus på en gång innan kontrollstrecket ens var framme.

Men har du haft oskyddat då? Om du är orolig så får du väl ta ett test så du vet?
    Som du säger att du blödde 2-3 dagar det gör ajg med men nu blödde jag alla 5 dagar kraftigt och det har jag inte gjort innan jag blödde och blödde och fick byta binda styp i ett det var jätte jobbigt kunde inte gå så fort jag gick blödde jag allt direkt.
    Nej avslag har jag innan och efter mens men nu kom den ca 1 vecka efter och var 1 vecka längre än den brukar vara
    Vi har ingen skydd men vi försöker inte häller så fort det går för honom tar han den ut men det hjälper ju inte

Få se när mensen kommer tillbaks igen borde komma dessa dagar.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-06 11:56:54 följande:
    Nu känner jag mig skitledsen ju. Trodde jag kunde skriva här om all min oro men nu känner jag mig bara lurad och känner mig inte välkommen alls längre.
    Jag menade ingen illa men jag vill inte du ska ta åt dig vi vill hjälpa dig jag vill inte du ska vara orolig jag vill att du ska njuta av denna graviditet du har jobbat så hårt för att bli gravid innan jag vill att du njuter nu det gjorde jag och se jag har en pojk nu  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma