• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Telgebo:
    Skriver här istället jag var 20 år när ebba föddes och inte 22 år som du trott.
    Jag är 26 år och blir 27 år i år den 22 nov.
    Så 20 var jag när jag blev mamma.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • FruW

Telgebo, jag förstår att du oroar dig. Men försök att slappna av o njuta av din graviditet, du är gravid till motsatsen bevisas! Jag har inga barn, tre mf bakom mig o har nu kämpat ett år den senaste mf, inte blivit gravid en enda gång på 12 försök.. Har lovat mig själv att nästa gång jag blir gravid ska jag göra allt jag kan för att njuta av graviditeten o vara glad, blir det ytterligare ett mf så blir det, inget jag gör eller inte gör påverkar, så då är det bra att va glad o njuta så länge det går bra, eller hur?! ;)

• Muffe

Det är väl jätteskönt telgebo att du inte har massa skitsymtom! Njut istället. snart är det ju KUB!
    tjejer, vi ska äta pannbiffar ikväll, vad tror ni om att steka upp dessa redan nu och micra på sen, blir det bra eller är det godast att äta helt nystekta?

• MCT79
    Muffe skrev 2011-04-06 13:22:11 följande:
    Det är väl jätteskönt telgebo att du inte har massa skitsymtom! Njut istället. snart är det ju KUB!
    tjejer, vi ska äta pannbiffar ikväll, vad tror ni om att steka upp dessa redan nu och micra på sen, blir det bra eller är det godast att äta helt nystekta?
    Jag gillar ju nystekt men  det är smidigt att värma när man är trött och hungrig också... :)
    det gick åt skogen...igen.
  • Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-04-06 13:22:11 följande:
    risken är att de blir torra när du micrar dom. fast de går ju ner ändå! fast nystekta e alltid godast
  • Muffe

tack för svaret. tror du man kan blanda färsen med smeten med ägg osv nu då eller ska jag göra det sen också om jag väljer att steka på dem när vi ska äta?
    blir det konstigt om man blandar allt klart nu men steker upp dem om 3 timmar....

• Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-04-06 13:27:55 följande:
    tack för svaret. tror du man kan blanda färsen med smeten med ägg osv nu då eller ska jag göra det sen också om jag väljer att steka på dem när vi ska äta?
    blir det konstigt om man blandar allt klart nu men steker upp dem om 3 timmar....
    nä du kan blanda smeten å forma biffarna sen lägga dom i kylen med plast över..
  • Muffe
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 13:32:27 följande:
    nä du kan blanda smeten å forma biffarna sen lägga dom i kylen med plast över..
    ok tack, och sen steka på dem alltså, lite senare?
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-04-06 13:40:17 följande:
    Funkar super! Har gjort så med köttbullar en helt.... blandade och rullade på kvällen och stekte vid lunch dagen efter!
    det gick åt skogen...igen.
  • Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-04-06 13:40:17 följande:
    sisi. de gör man ofta på restauranger.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma