• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Liberte tårarna rinner på mig här! Jag håller alla mina tummar och tår för dig. Känn dig inte oansvarig. Du har fattat ett beslut utifrån de fakta du fick. Kram!

Det går inte bra för mig heller. Den här läkaren tycker inte jag är mogen nog att sättas igång fast tappen är både kortare och något mer öppen än förra veckan... Såhär långt har man gjort ctg och en hinnsvepning. Nu väntar jag på... Ja vad är det ingen som vet...
    Läkaren ska komma tillbaka iaf. Min gissning är att jag kommer skickad hem... :'(

• MCT79

Jag fick gel. Ligger med ctg nu.... Igen. ;)
    Blir inga bebisar idag iaf! :)

• MCT79

Tjo. Segt här. Gel 13,30. Har värkar ( fast de gör inte så ont) med 3-5 minuters mellanrum. Korta.
    Skulle utvärderas 19,30 men väntar på läkare än...........

Så. Segt. :)

• MCT79

Mabaja dom har inte gjort direkt ont.
    Usökning för typ 45 minuter sen visade att de kan sätta bard kateter nu. Men sen var hon tvungen att rusa så jag väntar. Igen.
    Läkararna har mycket ikväll tydligen.

• MCT79

Hej tjejer. Kort uppdatering. Kommer mer när jag har dator.
    Idag 15,29 kom Freja 2350 gram 44 cm och 16,07 kom Hannes 2500 gram 47 cm lång något mer dramatiskt med sugklocka...

Jag fick krysta utan värkar, inte helt lätt..
    Hannes hjärtljud försvann och in kom en läkare vid namn babuska..... The truth.

Två små stygn och lite "skrapsår"..

• MCT79

Han mår bra nu. Babuska drog ut honom med sugklocka. Han kom ut vaken och skitförbannad...

• MCT79

Fina ni är tjejer!!

Tänkte bara visa att jag lever.. jag har fått jordens snällaste bebisar såhär långt (peppar peppar) som piper när det är dags för mat eller blöjbyte och sover mest däremellan.

Tänkte skriva en förlossningsberättelse när jag orkar men bjuder på en kort uppdatering idag!
    Freja kom 8/2 15,29, pigg och skrikandes. 44cm lång och vägde 2350 gram, så lite mindre än vad man uppskattat på TUL.
    Hannes kom som nummer två 16,07 och då med hjälp av sugklocka då mina värkar försvann helt efter Frejas födelse trots maxdos av värkstimulerande. Man väntade länge men när han började må dåligt så fick han lite eskort ut. =)
    Kom ut arg som ett bi och hungrig från start 47 cm lång och 2500 gram. =)
    Jag fick ett par stygn men annars klarade jag mig bra. En del "skrapsår" som de så fint kallar det....

Ett par bilder såklart!

Freja och Hannes.

Hannes och Freja.

• MCT79

Måste bara visa en bild på min mage....togs igår morse... en vecka efter förlossningen. Kroppen är rätt fantastisk!!

~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79

Men vad fan.... Cat det gör ont i hela mig... Mina tankar går till dig! Tusen tusen kramar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma