• MCT79

Plus igen efter mf/ma

40 det nya 20 minsann……

• MCT79

Men fy SoMa! Men set låter ju som det rör på sig iaf!
    Med utplånas tapp tror jag inte du behöver oroa dig för ev igångsättning, min tapp var rätt omogen och det gick bra ändå!
    Hoppas det kommer igång av sig själv dock!

Kraaam!

• MCT79
    Liberté skrev 2012-03-16 16:16:42 följande:
    Finns inte i min värld heller men det är tydligen rättså vanligt enligt läkare o barnmorskor här att mammorna ger upp och inte orkar mer för egen del. En veckas inläggning är liksom för mycket och går inte enligt plan.

När hade du nu bf? När föddes den förra?

Fick du igenom graviditetespenning förresten? Min blev godkänd men sjukskrivning går ju före     
    Jag är ju en sån som "begärde" igångsättning... pga mitt mående sattes jag igång 37+0.

Jag måste vara hemsk som gav upp....
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-03-16 16:39:48 följande:
    Vill verkligen förtydliga MCT att jag inte åsyftade mammor som blir igångsatt över 36 fulla veckor..... Förlåt mig!!

Var och varannan dag möter jag mammor som inte nått till v 30 ens som inte orkar mer och tycker att läkarna ska förlösa- det var dessa jag åsyftade. För mig känns det främmande att man vill  få ett så för tidigt fött barn meda lla risker det innebär för att man inte orkar mer själv.  
    Lugnt Liberté... jag tog inte så illa upp.. lite bara men jag har en dålig dag efter en dålig natt. ;)
    Jag var ju 37 fulla... vilket räknas som fullgånget och med tvillingar räknas man ju som överburen från 38+0. Jag kämpade som en galning på slutet... ingen sömn och hemska smärtor... med facit i hand är jag glad jag klarade så länge som jag gjorde men jag hade nog mått ännu bättre efteråt om jag satts igång tidigare.
    Nu var mina små för tiden så av den anledningen är jag glad att jag stod ut lite till.. :)

Kram på dig!
  • MCT79
    KMW skrev 2012-03-17 08:26:17 följande:
    Några nyheter från Soma månntro?
    Hon kämpar på... ingen bebis en och lite trög kropp! Pepp behöver hon! Hjärta Smsade precis en målbild till henne!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma