• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-11 17:03:24 följande:
    alltså, man inser ju mer och mer att det kanske är enda utvägen och barnet måste ju ut....
    men det skulle kännas snopet och ledsamt faktiskt, har sett fram emot en vaginal förlossning så himla länge och vill ha den känslan av lycka när man får upp barnet på magen efter flera timmars kämpande.

men blir det planerat snitt så är jag ju vaken, sambon är med, så det kanske blir en fin upplevelse det också. Men det är ju en operation så....

Vi får även föda i säte om vi vill (måste bara röntga bäckenet först) men jag tror vi väljer bort det alternativet faktiskt!
    Gumman du kommer att klara allt vad det än blir blir det en förlossning.
    Du kommer få bebisen till dig direkt och mannen få klippa navelen också.
    Filma och ta bilder så du inte missar något så har du alltid bilder du kan se och njuta av tro mig det gör jag än idag.
    Detta kommer gå fint fint åh gumman snart är det dags för dig med mitt hjärtaHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe

Öppen 3,5 cm tydligen :) Gick undan. Får se va nästa bedömning visar. Nu äre AJAJ haha, men blir en varm dusch nu! Men vi har skitroligt änsålänge.. dom som jobbar tycker ja e väldigt rolig o väldigt positiv.. jaja, nu kör vi! Bebis ska ut.. ja ska kämpa för innan kl 7 haha! Men vi får se ;)

Ska kolla på En unge också på tv4play.. har ju ingen tv så kan inte säga ngt än.. men ska bli kul!! :D

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-11 22:12:26 följande:

Öppen 3,5 cm tydligen :) Gick undan. Får se va nästa bedömning visar. Nu äre AJAJ haha, men blir en varm dusch nu! Men vi har skitroligt änsålänge.. dom som jobbar tycker ja e väldigt rolig o väldigt positiv.. jaja, nu kör vi! Bebis ska ut.. ja ska kämpa för innan kl 7 haha! Men vi får se ;)

Ska kolla på En unge också på tv4play.. har ju ingen tv så kan inte säga ngt än.. men ska bli kul!! :D

Woooohoooo det går undan gumman min fan vad härligt nu gissar jag vikt och längd och klock slag

HjärtaSofy du får en devin på 4104 och 52cm kl 01.30Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79

Heja Sofy! Kan tänka mig att du är en rolig patient att ha  hand om. Kram och lycka till!

• kajsalisa

Bra jobbat Sofy. Tror att det kommer att hjälpa dig igenom förlossningen om du orkar fortsätta vara såhär positiv...

• PåvägMotSyskon

Sofy - Åh va roligt att det går framåt och att ni har de så bra på förlossningen. Vi är här och hejar på dig o tänker på dig.  Är avis på dig som är där o ska få träffa erat underverk =) hur knäppt är inte de o säga att man längtar efter o föda *ler* Men det är verkligen en drog o vänta/ föda barn..  I WANT MORE hihi =)

Devin - 3985g 51cm kl 01.56 typ =)

• Odetta

vad söta ni är allihopa....tacktack

*stora kramar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Jag tror att Devin väger 3050g och är 49cm lång...
    Ska vi inte gissa på LittleJunia när vi ändå är på gång? Hon har ju gått över tiden och lär poppa när som helst... Någon som vet ifall hon väntar pojke eller flicka?
    Jag tror flicka, 3760g, 52cm lång...

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-10 09:07:20 följande:
    HjärtaFinner inga ord du är vara så fin men shit va stor han såg ut att vara
    Tänk att han fick plats haha gulliga ni ärHjärta
    ja han va ju inte liten kille som de lät att han skulle vara på rul 2v innan... (3,2 mättes han till då.... 4480 ute) Ja de e ett under att d får plats =)

färnevik - tack vännen =)) kul o visa en bild iaf från förlossningen =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma