• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

De gååår nog bra! ;) Fick cytotec kl 16.. MASSOR av förvärkar direkt, så den reagerade jag bra på! :) Ny koll o dos kl 8, standard att ge 2 st tydligen. Sen kl 12 görs bedömning om en tredje behövs eller om han sjunkit ner tillräckligt då för att ta hinnorna :) Efter de sätts värkstimulerande!

Men vi har skoj här! Nu ska ja keka middag, vi har ju uteplats o största rummet me stooort badrum! Så vi e helnöjda :) Ute o knatar lite då o då för att påskynda de hela o för att få luft, så de går ingen nöd på oss inte!

• Muffe
    needtobreathe skrev 2011-04-11 18:21:55 följande:
    De gååår nog bra! ;) Fick cytotec kl 16.. MASSOR av förvärkar direkt, så den reagerade jag bra på! :) Ny koll o dos kl 8, standard att ge 2 st tydligen. Sen kl 12 görs bedömning om en tredje behövs eller om han sjunkit ner tillräckligt då för att ta hinnorna :) Efter de sätts värkstimulerande!

Men vi har skoj här! Nu ska ja keka middag, vi har ju uteplats o största rummet me stooort badrum! Så vi e helnöjda :) Ute o knatar lite då o då för att påskynda de hela o för att få luft, så de går ingen nöd på oss inte!
    Värsta hotellvistelsen ju ;)

Lyx med badrum å allt, det finns det inte där vi ev. ska föda, det var utanför rummet och rummet var litet och trist och bara en liten stol för pappan att sitta på...
  • Evve81

Sofy: spännande!!!!

Sötfilur: Det viktigaste är ju att bebis kommer ut även om jag förstår din besvikelse!

Jag har jobbat halv dag idag och jag vet itne vad som hänt för jag är supertrött. Har sovit en stund på soffan. Sedan har barnen en riktig otäck hosta och det verkar ju som att jag har fått samma. Känns ju inte så där jättekul måste jag säga för jag har inte tid att vara sjuk den här veckan. Jag jobbar 6-12 imorrn sedan ska jag 14 till bm 15 ska jag klippa mig och 16.30 har jag utvecklingssamtal, 17.30 åker maken bort, onsdag ska jag till sjukgymnasten 7.30 sedan ska jag jobba 8.30-18 och därefter är det föräldramöte, på torsdag jobbar jag 6.30-16.30 och sedan är det dax för det sista utveckligssamtalet. Tur att jag på fredag jobbar 7.30-13.30 för jag är förmodligen dödstrött då. Nu hoppas jag att min järnvärde är bra imorrn för jag har inte tid med några järnsprutor just för tillfället.

• färnik
    Sofy: Uteplats och eget badrum, vad är det för lyxställe ni är på egentligen? Och så får man använda dator... Hm, viss skillnad från där vi födde kan jag säga!

Hoppas det har hänt grejer tills nästa undersökning så kanske Devin föds idag...?! Gud så spännande!!!

Sötfilur: Vilken besvikelse det måste vara att det inte gick att vända. Hoppas nästa gång går bättre Och om inte annat, så fixar du ett KS också, det kan nog bli en bra förlossningsupplevelse det med även om det inte är vad du önskat. I vilken vecka blir det KS, om det inte går att vända?
  • Muffe
    färnik skrev 2011-04-11 19:00:47 följande:
    Sofy: Uteplats och eget badrum, vad är det för lyxställe ni är på egentligen? Och så får man använda dator... Hm, viss skillnad från där vi födde kan jag säga!

Hoppas det har hänt grejer tills nästa undersökning så kanske Devin föds idag...?! Gud så spännande!!!

Sötfilur: Vilken besvikelse det måste vara att det inte gick att vända. Hoppas nästa gång går bättre Och om inte annat, så fixar du ett KS också, det kan nog bli en bra förlossningsupplevelse det med även om det inte är vad du önskat. I vilken vecka blir det KS, om det inte går att vända?
    Jag vet inte i vilken vecka det blir KS, men kanske i slutet av april vilket är snart
    Vi ska prata mer om det senare i veckan!
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-11 18:21:55 följande:

Låter bra!! de händer iaf saker.. imån kommer du ligga å gosa bebis!! åååhh så härligt!!
  • Sir Bubbalots mamma

fick nyss uppdatering om min morfar..
    operationen hade tagit 5h istället för 2-3h.. Vi vet inte varför för ingen fått prata med läkaren än. men han e vaken men har jätte ont. fått massor av morfin å lyckats somna..

vet inte om jag ska va lättad eller rädd! menar varför tog de så lång tid?! får inga svar förens imån kväll efter bonusmormor kommer hem från sjukan! blää blir en jobbig dag imån med!

• Evve81
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 19:19:15 följande:

fick nyss uppdatering om min morfar..
    operationen hade tagit 5h istället för 2-3h.. Vi vet inte varför för ingen fått prata med läkaren än. men han e vaken men har jätte ont. fått massor av morfin å lyckats somna..

vet inte om jag ska va lättad eller rädd! menar varför tog de så lång tid?! får inga svar förens imån kväll efter bonusmormor kommer hem från sjukan! blää blir en jobbig dag imån med!

Åh hoppas allt gått bra nu då!

Vår sovrums TV la precis av...... (känns iofs helt oväsentligt när man läser om Kjaams morfar) Jippi liksom det som varit räddningen under tidiga mornar när barnen vaknat. Man blir ju bortskämd med att ha en. Dessutom har jag såklart JÄTTEONT i ryggen idag eller jag är trött. Hela jag är trött i ryggen och i kroppen och i huvudet.... Känns som en lagom trist dag detta!
  • FruW

Sofy heja er, snart är Devin ute i stora världen!!

• FruW

Åh skrev jättelångt som bara försvann... :(

Sötfilur jag förstår om det känns snopet om det blir ks, men jag har flera vänner som har fått planerat snitt, en pga säte, o de hat varit mkt nöjda! Så blir det snitt blir det säkert bra det med!

Modig du va som vågade gå igenom så läskiga vändningsförsök! Men föda i säte, nääää.. Skulle jag inte våga tror jag. Här får man inte ens göra det, funkar inte vändning blir det snitt..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma