• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-11 16:30:10 följande:
    Vad gullig du är... hoppas också jag är tillbaka på "riktigt" snart!
    Hoppas jag med!!!! Saknar dig! Gillar din nya sidfot förresten! Skönt att du är mer hoppfull nu!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-04-11 16:35:48 följande:
    Hoppas jag med!!!! Saknar dig! Gillar din nya sidfot förresten! Skönt att du är mer hoppfull nu!
    Hahaha! Japp! Nu ser vi framåt! Även om det såklart kommer tårar emellanåt! =)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-11 16:35:41 följande:
    Haha no shit ;) Ja mår toppen! Sjukt peppad, skojar me alla o lääängtar efter värkar haha! ;)

Jepp, livmodersammandragande ju ;)
    Aha, såklart. Förknippar det liksom bara med missfall så det lät så konstigt. Underbart att du är peppad! Det här kommer gå skitbra!
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-04-11 16:30:10 följande:
    Vad gullig du är... hoppas också jag är tillbaka på "riktigt" snart!
    I have faith! du e här snart igen! å då med rätt hjälp å de kommer gå super! Så de så!
    needtobreathe skrev 2011-04-11 16:30:38 följande:

Hahaha! Busbebis eller vad sa vi? Han va ju ruckbar i fredas, jo tjena.. idag låg han fel igen, så dom har nyss vänt han rätt o kommer därför inte sätta bardkateter för då tror dom han flyttar på sig igen eller spränga hinnor än för dom kommer inte åt (?) för han har huvudet för högt upp, så nu blir de cytotec o ny koll om 4 tim =)

Åhh Vilken buse!! fast de visste vi redan. Klart han ska göra de lite svårt för er!! Hoppas de funkar å han STANNAR på RÄTT håll!!

Ser fram emot nästa uppdatering!!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-11 16:37:10 följande:
    Hahaha! Japp! Nu ser vi framåt! Även om det såklart kommer tårar emellanåt! =)
    Det är ju helt naturligt och så blir det nog tills man har ny bebis på g. Så var det för mig i alla fall. Det är liksom det enda som kan ge tröst. Snart är ni där! Nu verkar du ju få bättre hjälp eller hur? Odds historia ikväll är ju peppande också, fyra hemska missfall och så nåt så underbart på slutet!
  • Pancakes

Sötfilur, fy vad jobbigt. Stackare! Huu, jag får nog snart vara med om samma sak då min ligger med huvudet upp och fötterna ner har jag fått veta idag :(

Finns det en chans att din bebis kan vända sig av sig själv? Hoppas nästa försök funkar! Vad tapper du är!
    Kram!

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-04-11 16:44:44 följande:
    Sötfilur, fy vad jobbigt. Stackare! Huu, jag får nog snart vara med om samma sak då min ligger med huvudet upp och fötterna ner har jag fått veta idag :(

Finns det en chans att din bebis kan vända sig av sig själv? Hoppas nästa försök funkar! Vad tapper du är!
    Kram!
    Nja de trodde inte chansen var så stor att den vänder sig själv nu, men chansen fanns i alla fall även om den var liten. den har ju legat så länge och huvudet är verkligen fastborrad under mina revben typ så de kunde inte rucka på den så jättemycket trots enorma krafter från utsidan!
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-11 16:30:38 följande:

Hahaha! Busbebis eller vad sa vi? Han va ju ruckbar i fredas, jo tjena.. idag låg han fel igen, så dom har nyss vänt han rätt o kommer därför inte sätta bardkateter för då tror dom han flyttar på sig igen eller spränga hinnor än för dom kommer inte åt (?) för han har huvudet för högt upp, så nu blir de cytotec o ny koll om 4 tim =)

oj ..
    hoppas han kommer ner igen gumman.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-11 16:46:26 följande:
    Nja de trodde inte chansen var så stor att den vänder sig själv nu, men chansen fanns i alla fall även om den var liten. den har ju legat så länge och huvudet är verkligen fastborrad under mina revben typ så de kunde inte rucka på den så jättemycket trots enorma krafter från utsidan!
    Usch, vad tråkigt! Hur känner du inför KS nu då? Känns det fortfarande lika jobbigt?
  • Muffe

pancakes, du ligger ju som tur var lite efter mig så jag hoppas att du slipper vända. Men sen är det så himla olika hur de ligger sa läkaren, en del är ju lätta att flytta medans en del sitter fast.

Hon trodde vår skulle vara lätt att flytta för den hade mycket fostervatten osv men icke!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma