• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe
    Pancakes skrev 2011-04-11 17:00:58 följande:
    Usch, vad tråkigt! Hur känner du inför KS nu då? Känns det fortfarande lika jobbigt?
    alltså, man inser ju mer och mer att det kanske är enda utvägen och barnet måste ju ut....
    men det skulle kännas snopet och ledsamt faktiskt, har sett fram emot en vaginal förlossning så himla länge och vill ha den känslan av lycka när man får upp barnet på magen efter flera timmars kämpande.

men blir det planerat snitt så är jag ju vaken, sambon är med, så det kanske blir en fin upplevelse det också. Men det är ju en operation så....

Vi får även föda i säte om vi vill (måste bara röntga bäckenet först) men jag tror vi väljer bort det alternativet faktiskt!
  • EeMe

Hej alla söta blivande mammor!

Jag hoppas att jag får joina er här inom de närmsta dagarna. Har lite oklar bim denna månaden eftersom jag hade en mellanblödning (Ägglossningsblödning?) men bör vara som idag eller imorgon. Än sålänge inga tecken...

Hade MA i dec, vi får väl se om det blir denna månaden, nästa, nästa efter det eller när det nu blir, men snaaart, förhoppningsvis inom några dagar hoppas jag på att få bli stolt medlem i tråden :)

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-11 17:03:24 följande:
    alltså, man inser ju mer och mer att det kanske är enda utvägen och barnet måste ju ut....
    men det skulle kännas snopet och ledsamt faktiskt, har sett fram emot en vaginal förlossning så himla länge och vill ha den känslan av lycka när man får upp barnet på magen efter flera timmars kämpande.

men blir det planerat snitt så är jag ju vaken, sambon är med, så det kanske blir en fin upplevelse det också. Men det är ju en operation så....

Vi får även föda i säte om vi vill (måste bara röntga bäckenet först) men jag tror vi väljer bort det alternativet faktiskt!
    Envisa bebis som inte vill ligga åt rätt håll! Men om ett par veckor så har ni er lilla sötnos och då kommer det nog inte ha spelat nån roll allt detta. Det finns ju massa bra historier om planerade snitt och massa skräckhistorier om vaginalla förlossningar och vice versa så man kan nog aldrig förställa sig hur det ska bli.
    Muffe skrev 2011-04-11 17:01:37 följande:
    pancakes, du ligger ju som tur var lite efter mig så jag hoppas att du slipper vända. Men sen är det så himla olika hur de ligger sa läkaren, en del är ju lätta att flytta medans en del sitter fast.
    Ja, det är ju ett par veckor kvar och BM tyckte inte alls att det var nåt konstigt än så länge. Men vi får väl se nästa gång. Orkar inte noja mig riktigt, det löser sig nog liksom.
  • Sir Bubbalots mamma
    EeMe skrev 2011-04-11 17:04:18 följande:

Jag hoppas att jag får joina er här inom de närmsta dagarna. Har lite oklar bim denna månaden eftersom jag hade en mellanblödning (Ägglossningsblödning?) men bör vara som idag eller imorgon. Än sålänge inga tecken...

Hade MA i dec, vi får väl se om det blir denna månaden, nästa, nästa efter det eller när det nu blir, men snaaart, förhoppningsvis inom några dagar hoppas jag på att få bli stolt medlem i tråden :)
    Du är så välkommen in här.. Lycka till hoppas du får ditt plus snart!!
  • Pancakes
    EeMe skrev 2011-04-11 17:04:18 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall och hoppas det tagit sig denna gång! Du är så välkommen in i tråden när som helst. Den börjar tömmas på folk eftersom det föds så mycket bebisar :)

Om det inte blir nåt plus denna gång så finns den här urprungstråden som denna tråd är en "spin-off" på. Helt underbar och stöttande tråd!
  • EeMe
    Pancakes skrev 2011-04-11 17:12:36 följande:
    Hej! Beklagar ditt missfall och hoppas det tagit sig denna gång! Du är så välkommen in i tråden när som helst. Den börjar tömmas på folk eftersom det föds så mycket bebisar :)

Om det inte blir nåt plus denna gång så finns den här urprungstråden som denna tråd är en "spin-off" på. Helt underbar och stöttande tråd!
    sjysst! tack!

Lycka till med alla bebisar :)
  • needtobreathe
    Sötfilur;

Tråkigt att de inte gick bra idag :( Hoppas på bättre lycka nästa gång! Annars är de viktigaste att bebis kommer ut o mår bra, även om du va inställd på vaginal förlossning..

Kram!
  • Muffe
    needtobreathe skrev 2011-04-11 18:11:09 följande:
    Sötfilur;

Tråkigt att de inte gick bra idag :( Hoppas på bättre lycka nästa gång! Annars är de viktigaste att bebis kommer ut o mår bra, även om du va inställd på vaginal förlossning..

Kram!
    Ja det viktigaste är ju att den kommer ut!

Hur går det för dig då`? :)
  • kajsalisa

Men det var rackarns vilken envis bebis du också har Sötfilur. Tråkigt att du eventuellt behöver göra KS om du sett fram emot en vaginal förlossning. Stor kram!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma