• MCT79

Plus igen efter mf/ma

LisaVäntar skrev 2012-04-10 18:18:50 följande:
    Det blev ett nytt vul och den har vuxit som den ska och hjärtat fortsätter slå :) dessutom SKA VI FÅ GÅ PÅ SPEC-MVC!! Jag älskar min gyn! Ska dit i v 14 och göra upp en plan för graviditeten så det känns bra och tryggt för oss!!! Längtar så :)

Hoppas du får se lillan igen :) skönt att du känner dig lugn med det!! Håller tummarna på fredag!
    Gud vad skönt Lisa! Grattis!! Det är så himla skönt att bli lite extra uppassad... jag fick ju massa extra besök nu pga att det är tvillingar men det kändes sååå skönt eftersom man har den historia man har!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • MCT79
    Den lilla M skrev 2012-04-11 07:35:15 följande:
    Jag har rul nästa fredag, känner mig sjukt nervös inför det. Är 18+0 idag och har inte känt den lilla röra sig ännu
    Mina första rörelser kom i v 20-21, dvs ett par veckor efter rul! å då hade jag två i min mage! Efter de där första rörelserna kände jag inget igen förrän ett par veckor senare och regelbundet först från v 25-26 nångång! Har du moderkakan i framvägg så kan det dröja länge än innan du känner något!
  • MCT79
    KMW skrev 2012-04-11 12:32:48 följande:
    Hallå där alla testmissbrukare. Nu behöver jag hjälp. Hur är det nu, ger äl-test utslag om man är gravid eller går det inte att lita på?
    Befinner mig på dag 36 typ i cykeln och ingen mens i sikte. Gjorde två gravtest förra veckan men båda var snövita.
    Känner mig inte gravid och intuitionen säger inte heller att jag är gravid.
    Hade äl sent, runt dag 17-18 så rent tekniskt så kanske jag hade bim senare än vad jag trodde.
    Hur som helst så har jag inga test hemma, bara äl-test. Är det värt att prova eller säger det ingenting?
    Jag har alltid fått positiva äl-test som gravid.... testa!
  • MCT79
    Odetta skrev 2012-04-12 10:44:57 följande:
    Har pratat med en bm hos min gyn nu och har fått nytt recept på mina Trombyl och den 9/5 har jag VUL. Är då i v7+3 typ. Det känns som en evighet dit men den supergulliga bm sa att vi ju vill vara säkra på att se hjärtat slå.

Shit...är så nervös! Hoppas det ser bra ut då, är vår bröllopsdag så det bara måste betyda tur!
    Ska hålla tummarna Odd! massoooooooooooooooooooooor!
  • MCT79

Tror ni Hannes drar ifrån eller Freja saktat av? I morgon BVC  så då kommer facit... i potten ligger en kräklapp! ;)
    Missa inte chansen att vinna!

Å pappa valde Frejas kläder i morse... stackars barn...
  • MCT79

Dag och natt, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig.. jag tror jag själv var en blandning av dig och din sambo... jag berättade på jobbet och pratade mkt om det men hade ett stooort behov av att poängtera att det inte var säkert att det skulle gå vägen... det var tillslut kollegor som sa att jag måste våga hoppas... Sambon diskuterade föräldradagar i v 11 och planerade massor.. jag fick bara panik..

Först i v 25 nångång köpte vi det första... jag bromsade som besatt före det. Jag intalade mig själv hela tiden att det skulle gå snett så jag hade ångest inför varje TUL... för det var då man skulle upptäcka att någon eller båda var döda... oavsett om jag hade känt bebisen 2 minuter innan eller inte. Jag hade ju "fått rätt" vid varenda av de tidigare graviditeterna så...

Jag förstår din sambos (och din) rädsla.. men jag förstår att du blir väldigt sårad av att han inte vill berätta för omgivningen... kan det vara så att det helt enkelt är så jobbigt för honom att han vill ha den fristaden att inte behöva prata om det på jobbet`?  Min gissning är att han kommer berätta om Wilma så snart denna bebisen är född... att han är tvåbarnsfar... inte enbarns..

För bebis denna gången det blir det! Wilma kommer bli storasyster!

kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma