• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Fast om du 2barnsmamma vill att Telgebo ska sluta tjafsa så får ju du också lägga av att provocera henne.
    Det är så sjukt tröttsamt för oss andra att behöva läsa det eviga sandlådebjäbbet...

• kajsalisa

Å så förstås grattis till plusset också 2barnsmamma. Hoppas det blir starkare å starkare...

• Bellas7

Vad skoj att det har blivit normalt i tråden :) jag har ju vul den 16 och lär vara nervös på söndagkväll ... Tänk om det är tre hjärtan som slår ... Har liksom inte vågat tänka tanken än plus att man vill ju gärna ha ett hjärta som slår så man fokuserar bara på att allt ska vara bra :)

• Evve81

2barnsmamma: Grattis vad kul!!!!!!!!!!!

Annars har ni skrivit mycket bra idag och nu ska jag inte kommentera det mer!

Jag är fortfarande rätt trött efter järnsprutan men lite bättre idag!

Har fått lära mig nåt nytt idag. Jag har ju blivit tillsvidareanställd i kommunen vilket är SUPERKUL: I alla fall så blir man ju först uppsagd och sedan byter jag anställning och arbetstid så stod det att man skriftligen skulle meddela om man ville ha tjänsten. Jag frågade min närmste chef om det räckte att skicka in papperna på att jag vill ha företräderas rätt det sa han men jag ringde och dubbelkollade idag och det räckte inte alls! Så jag har hastigt och lustigt varit till kommunen och lämnat in ett papper. TÄNK om jag inte kollat då hade jag ju missat min tillsvidare anställning som jag kämpat så länge för att få. Så jag ska ringa och dubbelkolla på måndag om papperet kommit dit det ska. Så jag känner mig aningens upprörd över hur nära det var att jag missade min anställning på grund av att min chef är okunnig!

• sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-05-13 14:18:15 följande:
    Vad skoj att det har blivit normalt i tråden :) jag har ju vul den 16 och lär vara nervös på söndagkväll ... Tänk om det är tre hjärtan som slår ... Har liksom inte vågat tänka tanken än plus att man vill ju gärna ha ett hjärta som slår så man fokuserar bara på att allt ska vara bra :)
    Leaeva: Ojojoj vad tiden går fort, tyckte det var alldels nyss du plussade!
    OMG vad spännande det ska bli på måndag, undrar hur många du har i magen....!

Grattis Prommis till anställningen!

Sofy, han är sååå söt! Plutten!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Sofy: Söt han är!

Sugar: Tack! Blir lite mörkrädd när jag tänker på att jag lika gärna kunnat missa det. Ska berätta för min chef hur det är ifall någon fler frågar honom.

• MissT
    needtobreathe skrev 2011-05-13 17:45:36 följande:
    Devin 1 månad igåår! :)

Åhhh vilken liten sötnos
  • maria204

Ojojoj! Här händer det saker! Både positiva och negativa!

Hur ställer du dig till en ny graviditet, 2-barns? Jag vågar knappt tänka på hur det kommer att bli med tre barn, än mindre fyra.... Men Grattis!

Prommis: Vad skönt/roligt/härligt!! Grattis till dig också!

Laeva:  Ja, vi väntar med spänning på ditt nästa UL. Vilken cliffhanger!

Sofy: Underbart söt! Härlig färg på jackan! 

Miss T: Naturligtvis håller jag tummarna för dig också på fredag!

Ego: Jag har sagt ifrån på jobbet att jag kommer att ta ut den ledighet jag har rätt till. Som det är nu tar jobbet för mycket av min ork. Speciellt när det är varmt. Jag vill ha lite kvar tilll barnen, maken och hemmet när jag kommer hem på eftermiddagen. Så... Nu kommer jag att vara hemma en studiedag och tre halvdagar. Dessutom kommer jag inte att "Ställa upp" på extrasaker innan sommarlovet. Jag är alldeles för bra på att inte känna efter innan det är för sent.... Barnmorskan tyckte nog att jag är lite knäpp som valde att börja jobba 107% när jag borde veta att det inte blir lättare att var gravid med tiden...

Min man är i Belgien i helgen, så jag är ensam med knattarna. Jag ska ta det luuugnt!!!  Jag saknar honom. Mitt första barn föddes om två veckor (v.33+) så jag känner mig inte helt trygg med att vara själv hemma. 

• MissT

Tack maria204

Skönt att du unnar dig lite ledigt, det gör du rätt i.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma