• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-05-14 13:17:54 följande:
    Telgebo. Fy vad taskigt gjort av din syster. Jag hade nog haft svårt att förlåta en sån sak. 
    Jo jag har brutit kontakten med henne, jag vill inte ens kalla henne för min syster längre. Ångrar att jag berättade för henne, trodde hon skulle stötta mig och unna mig denna lycka efter allt jobbigt jag varit med (likanande Odd fast mina barn bor i sverige och mitt ex dricker inte med jävlas på alla möjliga sätt, hoppas Odd inte tar illa upp nu) men tydligen hade jag för höga tankar om min syrra. Trodde aldrig att hon skulle sjunka så lågt och dessutom ringa soc nu när jag är nästan halvvägs, hon har ju vetat om min graviditet sedan mitten av februari.

jag vill inte ha soc rännande i mitt liv och känna oro under hela min graviditet vad soc kommer göra. Jag har väldigt svårt att lita på soc efter det jag har varit med om efter mitt och extets separation.

Jag kommer aldrig förlåta min syrra, jag har lust att ge igen, men nää jag skiter i henne, det gör nog henne mest ont. Kommer aldrig tala med henne och hon ingår inte i mitt liv eller släkt längre och en sådan missunnsam människa är ingen vits att lägga energi på.
    Gravid v.16+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81

Telgebo: Soc kan ju knappast göra en utredning innan bebisen ens kommit eller? Förstår att du är jättebesviken på henne

Sonen ligger och sover bredvid mig och jag gillar inte hostan han har....... jag hoppas nu att han håller sig frisk tills bebisen är här!

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-14 13:54:04 följande:
    Telgebo: Soc kan ju knappast göra en utredning innan bebisen ens kommit eller? Förstår att du är jättebesviken på henne

Sonen ligger och sover bredvid mig och jag gillar inte hostan han har....... jag hoppas nu att han håller sig frisk tills bebisen är här!
    Nää jag vet inte vad de kan göra, men samtidigt om de nu ska göra nåt så gör det hellre nu än efter bebisen är född. De kan ju hålla på och härva i detta hur länge som helst, typ möten och bla bla under graviditeten och snacka om olika stödinsatser och sedan när bebisen väl är född så ska de börja bevakas hur jag är som mamma och jag är skitorolig att jag ska ses som dålig mamma om barnet tex inte följer utvecklingsmallen och att det då ska skyllas på mig som mamma om tex mitt barn är för utåtriktat så är det mitt fel och om barnet är blygt så är det också mitt fel. Jag vill inte känna och ha den pressen på mig, det känns som de letar efter fel för att sätta dit mig på nåt sätt för minsta lilla för så uppelever jag att familjerätten är som jag har kontakt med ang mina äldre barn då mitt ex vägrar samarbeta.

Jag har sagt upp kontakten med henne, kommer aldrig prata med en som beter sig såhär, man gör inte såhär.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 14:59:52 följande:
    haha jora lands nummret vet jag ringer ju mamma oxå
    Bra

Nu måste jag springa ner till tvättstugan igen.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-14 15:02:43 följande:
    Bra

Nu måste jag springa ner till tvättstugan igen.
    Aj Aj inte springa !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 15:07:06 följande:
    Aj Aj inte springa !!
    Ahh ja, jag tog faktiskt hissen, ha ha
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 00:06:10 följande:
    Haha ja bara testa o leka lite annars vet du ju inte ?
    Jag hoppas det håller sig men jag har dåliga vibbar misstänker det kommer gå åt helvette
    Jag väntar nu för mensvärk som in i helskotta
    ja leka kan man menn  riskerna e nog små.

mensvärk utan mens är ett tecken för graviditet. nej ja säger inget där såklart
  • PåvägMotSyskon

läst lite i tråden o måste säga att de låter som din syster telgebo är sotis på att du är grav id. Vad har du gjort henne egentligen för att hon ska bete sig sådär? Jag hoppas hon kommer till insikt att hon mest gör er illa.. och tiden är för kort för bråk, och man ska njuta och unna varandra lycka.

ego: gahh va min äldsta retade gallfeber på mig nyss.. sa åt han o sluta men Neeejdå, =/  han fyller år om 4 dagar.. så de känns inte kul o bli så arg på han... inte annars heller, men ändå.

har förresten bakat tiger kaka igår o idag en liknande variant, haha ja e galen i de =) gårf ort o smeten e sååå god o slicka ur bunken.

minstingen ska försöka sova, inte gott när man har en storebror som hållit han vaken.

nu ska ja se om ja kan få ut minstingen i vagnen för lite sömn medans ja spela lite fotboll me största pojken... mellan godingen får ja se va j a gör me, om han följer ut.. mycket barn nu o sysselsätta =)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma