• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Min älskade äldsta dotter fyller 5 år idag

Jag är så glad, vi vann semin i torsdags och så kom vi på plats 3 i ESC

Mellika: Ja min syrra är en riktig idiot, hittar inga bättre ord och jag hoppas soc förstår att det bara är en sotis anmälan hon gjort för att jävlas, men jag ska ge igen, har sån jädra lust med det. Hatar verkligen henne och jag ser inte henne som min syrra längre.

Gravid v.17+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-15 00:34:13 följande:
    Min älskade äldsta dotter fyller 5 år idag

Jag är så glad, vi vann semin i torsdags och så kom vi på plats 3 i ESC

Mellika: Ja min syrra är en riktig idiot, hittar inga bättre ord och jag hoppas soc förstår att det bara är en sotis anmälan hon gjort för att jävlas, men jag ska ge igen, har sån jädra lust med det. Hatar verkligen henne och jag ser inte henne som min syrra längre.
    {#emotions_dlg.flower}Grattis till dottern på stora dagen{#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Evve81

Telgebo: Grattis till henne!

2barnsmamma: Jag tror att du inte vet vad du vill utan tänker att det blir som det blir.

Vi har varit ute och tvättat bilen (eller maken) så bestämde vi att vi skulle testa hur det funkar med 3 bilbarnstolar i bilen....... Nu testade vi inte med babyskyddet utan den som kommer sedan eftersom vi hade den framme nu. Det enklaste är ju om bebis sitter på en av sidorna och det testade vi först men det går väl men det blir trångt. Så nu har vi testat och sett att det går att ha en bakåtvänd och 2 framåtvända stolar i baksätet om bebis sitter i mitten. Det enda som är svårt är ju att jag och min make inte alls sitter lika när vi kör bil så vi får helt enkelt ställa in sätet efter den som kör mest. Fram till vintern är det jag eftersom maken åker moppe till jobbet men sedan får vi se. Jag hann tänka ÅH NEJ vi måste köpa ny bil men nu drar vi en lättnadens suck att det funkar att ha alla 3 bak!

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-05-15 11:56:30 följande:

2barnsmamma: Jag tror att du inte vet vad du vill utan tänker att det blir som det blir.

Vi har varit ute och tvättat bilen (eller maken) så bestämde vi att vi skulle testa hur det funkar med 3 bilbarnstolar i bilen....... Nu testade vi inte med babyskyddet utan den som kommer sedan eftersom vi hade den framme nu. Det enklaste är ju om bebis sitter på en av sidorna och det testade vi först men det går väl men det blir trångt. Så nu har vi testat och sett att det går att ha en bakåtvänd och 2 framåtvända stolar i baksätet om bebis sitter i mitten. Det enda som är svårt är ju att jag och min make inte alls sitter lika när vi kör bil så vi får helt enkelt ställa in sätet efter den som kör mest. Fram till vintern är det jag eftersom maken åker moppe till jobbet men sedan får vi se. Jag hann tänka ÅH NEJ vi måste köpa ny bil men nu drar vi en lättnadens suck att det funkar att ha alla 3 bak!
    Ja så är det.
    Jag vågar inte hoppas tror jag inbillade mig bara eller ?
    Det var ju knapp man kunde se men när jag såg på gravidkalandern så kan jag vara i vecka 3 och då räknar jag med att jag hade blödningarna 26 april som varade i 3 dagar kunde vara mellanblödningar oxå likom.
    Och då e jag i vecka 3 bara men om jag räknar från mensens sista dag 14-15 maj så är jag i vecka 5 så jag vet fan inte alltså.
    Är gassig i magen fisser som en man hela tiden och kissar men det kan vara inbillning och ömma vårtor men det kan man ha i vilken fall iaf.
    Tror nog mensen kommer får hoppas på det faktist jag är INTE redo att bli gravid måste tänka på min kropp nu och inte på min EGO.
    Elias är ju bara 5 månader likom.
    Och jag vill kunna plugga till det jag vill.

Ja bilbarnstolar och liten bil känner vi igen haha
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-15 11:38:04 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Grattis till dottern på stora dagen{#emotions_dlg.flower}
    Tack

Ringer du mig idag? Ringer du och jag inte svarar så är jag bara en snabbis till affären så då kan du ringa om en liten stund igen.

Vore kul att prata med dig, var ju ett bra tag sedan vi sågs.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 20:34:44 följande:
    Måste bara fråga flickor.
    Jag har flytningar som är vita och mensvärk inga illamåände eller symtom och tappen är stängd och mjuk.
    Något jag ska oroa mig för kanske mens som kommer ?
    Har inte testat mer än bara ett jävla test så fan fan fan vad ska jag tro ?
    Magen är svullen kan inte änns ta in magen.
    Jag vet varken ut eller in.
    Testet jag gjorde var ju så jävla svag att jag inte änns vågar hoppas så knapp +:et ju
    Jag kan säga att jag hade jättemycket vita flytningar som lotion ibörjan, nu är de mer gula, ha ha
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-15 11:56:30 följande:

Tack så mycket
  • telgebo

Nån som såg den spännande omröstningen i ESC igår/inatt? Herregud vad spännande det var.

• 3 barns mamma84

Jag har lånat denna bild men så här såg mitt test ut !!! och jag trodde det var neg men enligt denna tjej som äger denna bild hon ÄR gravid.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma