• Bev

Plus igen efter mf/ma

maria204 skrev 2010-11-29 18:14:42 följande:
    Imorgon är det dags för mitt andra VUL och jag börjar oroa mig nu. Jag känner mig gravid, så det är egentligen inget som tyder på att något skulle vara fel, men jag hittar så många tecken som bevisar motsatsen i alla fall. Jag har rikligt med flytningar (sorry för detaljen) =missfall. Jag har spänningar i brösten, precis som jag hade vid första MA. Jag har molvärk = missfall. Kommer den här oron någonsin att gå över?

Jag mår piss hela tiden och måste därför äta, äta och ... äta. Jag kommer att förvandlas till en elefant med den här takten. Hormonerna sprutar ur öronen. I helgen var jag arg hela tiden, eller ledsen samtidigt som jag skrattade åt eländet. Snacka om konstig morsa. Och trött, så himla trött. Jag skulle helst vilja sova heeela tiden.

Visst låter det som att allt är precis som det ska?  
    Jag tycker att du låter super gravid! Jag hoppas allt går bra imorgon på ditt VUL.

Själv är jag tjock! Magen putar rakt ut som en läder kula Är i vecka 35...sakta men säkert tar vi oss närmare målet! Jag längtar!!!

Är ofta inne o läser och tänker mycket på er! Kram till er alla
  • Bev

Kajsalisa och lallan: Tack! Jag är som sagt inne och läser men försöker att inte fastna i FL-träsket allt för mycket. Men det är svårt att hålla sig ifrån en sådan här tråd med så många fina tjejer i.
    Jaa Kajsalisa, som vi ha kämpat... för 1 år sedan hade jag fått mitt första missfall och världen hade rasat samman. Önskar verkligen att det ska gå bra för alla fina kämpande tjejer här inne, vi är SÅÅÅÅ värda det!

Vilket datum har du Kajsalisa? Är det någon som har BF snart, det borde det va va?
    Kram till er alla!

• Bev

Hittade den här! Då kan vi hålla koll på de som har BF i Dec... Eftersom jag är lite lost, någon som vet om Nataliesliv har fått barn än? Hon hade BF 17 nov enligt listan... SPÄNNANDE, nu kommer det drälla ut barn, vilka härliga adventspresenter och julklappar vi kommer få!!!!

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 21 december (ma v11, mf v 14)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

• Bev

Här inne och bara kramar om er alla!

Allt bara bra men galet trött! Tänker på er! Kram Bev

• Bev
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 14:10:26 följande:

Som ni ser är Elias en jätte fin och min underbara perfekta pojk på sina perfekta vikt om han tänker att han kom ut till värden bara 2 veckor förtidigt hehe han var 4150g och 51cm huvud 35cm och ja planeradsnitt jag säger bara WOOOOHOOOOO !!! drömförlossning vi åkte in kl 09.00 han kom ut kl 11.07 i onsdags som jag sa och ja i torsdags kom vi hem jag säger bara DETTA VILL JAG GÖRA OM !!!
    STOOOORT GRATTIS! Vilken fantastisk liten pojke ni har fått. Han är underbar!
  • Bev
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

Har nog glömt och säga; VILKA FINA BARN NI FÅTT! Sötnosar! Grattis Lallan.

Och alla andra fantastiska barnbilder, vilka gosingar. Gör ju verkligen inte så att man längtar efter sin lilla plutt

Idag har vi varit på vårt första lussetåg med lillan. Hon var såå fin våran lilla tjej. MYS MYS!

Hoppas allt är bra med er andra. Här är det ont i svank och trött, men lycklig över att vi snart ska bli 4 i familjen.

KRAM och glad lucia!
  • Bev
    Odetta skrev 2010-12-17 11:56:55 följande:
    Hihi...hemma igen efter frisören

Jag fick en hel timme med frisören och en massa bra tips hur jag kan göra med mitt hår, jätte bra! sedan klippte hon topparna och klippte upp det lite samt fixade en mjuk lång snedlugg och så satte hon upp det på ett snyggt sätt och visade noga hur jag ska göra för att få det eller det resultatet. Jag är jätte nöjd! Men haha...liiiite ångest har jag för jag räknade med att det skulle kosta 360kr (klippningen) men sedan köpte jag ju både en balsam och en spray så det blev dubbelt så mycket!!! Jaja...jag går till frisören kanske en gång om året, får se detta som en julklapp till mig själv (ska bara få mannen min att se det så också..han lär tuppa av)

Men i alla fall....såhär blev resultatet:

kramkram, nu ska jag läsa ikapp
    Fina fina Odd! Kramar i massor till dig!
  • Bev
    rontgensyrran skrev 2010-12-30 12:31:03 följande:

Ines idag med sin nyvunna vän "nappen". 6 dagar gammal.

Nu så flickor, då har jag äntligen läst i kapp. Det jag inte ville vara utan på förlossningen och efteråt var något återfuktande för läpparna, amnings BH, egen duschcreme, schampoo och sånt. Mobil, kamera, laddare och allt sånt.

Handduk behövdes inte, inte heller bindor,blöjor och dylikt allt sånt fick man där. Vi fick även låna kläder till bebis, men såklart ville man ha med dig egna :)

Liten uppdatering från mig och Ines.

Jag,  nu -10 kg (av 17,6 kg). Känner mig som världens mjölkkossa, hb stigit till 97 och vid kontroll av stygn och sånt såg allt bra ut. Även om det är långt ifrån läkt :/

Ines: Har igår tappat navelstumpen. Äter som en häst och i tisdags vid kontrollen så hade hon enbart gått ner 65 g. Hörseltest och allt annat såg bra ut. Svar från PKU kommer ju senare. I dag fick hon sin första napp som hon accepterade med en gång och började tutta på. Somnade därefter mysigt i morfars famn efter vart aningens orolig. Hela den tidiga morgonen hade hon svårt att komma till ro utan skulle tutta hela tiden, och med mina överfulla behållare får hon nog i sig mer än vad hon klarar av så hon har kräkts i omgångar och tuttat igen. Så förhoppningsvis gör nappen sitt :) Annars är hon en snäll och underbar lite bebis som mestadels äter, kissar, bajsar  och sover.
    GRATTIS Röntgen!!!!! Vilken underbar liten skatt du fått! Är så glad för din skull. Vilken härlig julklapp!!!!
  • Bev

Hej mina fina tjejer!

Här har vi haft en härlig jul tillsammans med min fina familj o mor o far. Liten bebis i magen lever rövare och verka må bra i magen. Igår hade jag sjukt mkt förvärkar så att nu tar jag det extra lugnt så får vi se om vi klarar oss över nyår. 

Längtar sååå efter lilla bebis och de ska bli spännande att bli 4 i familjen!

Tänker på er ofta och skickar mängder med kramar och julpussar! Ni är ett härligt gäng.

Stora kramar från Bevvan

• Bev

Gott Nytt År "mina" fina flickor och tack för allt stöd under 2010, vad hade jag gjort utan ert stöd?! Ledsen att jag inte har ro och ork att skriva mer än jag gör men jag tänker på er!

KRAMAR Bev

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma