Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Jag va hos min läkare idag på Ultragyn! Hon e så jäkla bra asså. Satt o pratade om igångsättning o allt möjligt. Hon propsar också på att jag ska sättas igång, samt även på att jag från slutet av januari ska få gå på täta kontroller på spec mvc på Huddinge för koll på lilla grabben, så flöde o allt ser ok ut, samt när jag mognar - om jag gör det tidigare kan man sätta igång då efter v 34+0 istället för o vänta ut hela tiden o stoppa de då, känns skönt. Jag litar verkligen på henne och de känns skönt att hon följer mig noggrant genom hela min grav. Ska tillbaka igen 21 januari :)

Hon gjorde även ett UL o han va lika vild som vanligt, sparkade mot ryggen först, sen vände han sig om, vinkade o härjade runt. Han va så stor o fin!

• miraclee
    Odetta skrev 2010-12-10 21:50:20 följande:
    Men innan jul funkar för mig tror jag...ska kolla kallendern så återkommer jag Skulle vara himla kul att ses igen! Och efter jul kanske vi kan se om vi får ihop nått i Enköping kanske...då kan ju Sofy vara med också (och andra från storstan som vill så klart ) för då blir det ju inte så långt att åka för nån av oss

*kramisar*
    Jaa, jag vill också fika me er!! :D Är borta 26 dec - 3 jan men sen är jag hemma o ledig igen!! Säg bara vart jag ska och när så rullar bilen dit :)
  • miraclee
    Fina bilder på era små (?) knoddar tjejer! ;)

Ego; Haft en händelserik helg! Haha. Ett par där båda har ADHD kan ibland bli riktigt spännande. Som igår. Vi va så förbannade båda två, skrek så jag knappt har nån röst idag, halva Ringvägen här på Söder lär veta vilka vi är nu, kaos. Men efter några timmar isär så va allt frid och fröjd igen, haha. Puh!

Lillkillen i magen sparkar mer o mer o de är så jäkla mysigt!! :D

Ny bild i magtråden finns nu också, söt liten kula! ;)

Imorn back to rutiner igen, skönt. Jobb för mannen och förhoppningsvis jobb för mig också, vet inte hur min rygg ska klara det men de får gå! :) Allt löööser sig!
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-12 18:35:46 följande:
    Haha jag ser detta spektakel framför mig....ni gav folket en riktig show....!!!! Ni skulle tagit betalt . Vad var det du var så in i norden förbaskad över? Känslorna skruvas ju upp en sisodär 1000 grader när man är gravid också...åt alla håll och kanter. Själv är jag inne i en gråt period där ALLT är så sentimentalt och vackert. HAha...ingen hejd på det hela. Komiskt!

Bebisarna kan ju höra röster nu (tror det är runt v24) så man får ju passa sig vad man säger. Men jag har märkt att om jag är orolig då är Sofia stilla men om jag gapar då rör hon på sig. Ska kolla in din magbild.. Skönt att komma tillbka i rutiner. Vad är det du jobbar med?
    Hahahaha ja alltså nu i efterhand skrattar jag åt de, så typiskt oss när vi väl blir sådär förbannade! Ska dra grejen snabbt men kort.. får försöka iallafall ;) (C är min man)

I fredags var vi på 25års fest för C's bästa kompis, vi var hemma kl 1 och han var införstådd med att vi skulle upp och iväg kl 9.30 dan efter. (Skulle på bröllop till en barndomsvän till mig, som han träffat 1-2 ggr kanske) Morgonen kommer och jag väcker honom 1 gång och 5 gånger, han säger 9.25 att han inte orkar åka me just då, han vill sova lite till. Helt ok iofs eftersom jag bara skulle fixa klänning till mig, men likförbannat blev jag sjukt irriterad då han LOVADE dan innan att orka upp den tiden.

Jaja, jag kommer hem igen 12.15 och hoppar in i en dusch, väcker honom IGEN 12.25 och säger att vi åker om senast 40 min. Han går upp surt för att han blivit väckt så sent, muttrar att han måste ha frukost o sätter sig i badet. Jag springer runt o fixar mig, gör frulle till honom samt försöker leta fram hans kläder som jag inte hittar. Han kommer ut 12.55 o är helt lugn. Jag försöker skynda på men han hittar inte heller kläderna han skulle ha (BRA planerat, verkligen!) det slutar med ett par stilrena jeans och en snygg pikétröja, det duger dock inte åt herrn så han blir SKITFÖRBANNAD o börjar skrika, vill inte gå på bröllopet o bli utskrattad osv.

Jag blir förbannad för han skriker på MIG som inte gjort de minsta fel, o säger att han får skylla sig själv som skulle dricka dan innan när han visste att vi skulle upp dan efter. Han blir mer arg o när vi kommer till Ringvägen me bilen öppnar han dörrn o hoppar ut (vi står vid ett rödljus då), jag TOKLACKAR o backar bilen (i körfältet.. hahaha!) och kör in på den enkelriktade gatan han sprang iväg på (jag kör alltså åt fel håll..) parkerar sen halvt på trottoaren o går ut o skriker på honom o komma tillbaka o sätta sitt arsle i bilen igen. Han kommer tillbaka o skriker utanför bilen, jag bryter ihop av ilska och frustration för nu är de bara 10 min kvar innan vigseln börjar! Och vi var inte ens framme.

Han VÄGRAR att följa med, jag är så arg så jag skakar. (Bebis låg o sov HELA tiden, ingen sammandragning ens, han vaknade på kvällen sen, haha!) Men jaja. Jag kör hem idiotjäveln som SOMNAR i soffan direkt. Aaaaah, behöver ja förklara hur arg jag blev då? ;) Jag öppnar alla fönster i vardagsrummet o tar bort täcket han lagt över sig så han ska frysa, sen tar jag me hans cigg så han inte har några när han vaknar, HAHAHA! Sen ringer jag hysteriskt bruden som säger att jag är så välkommen ändå på fikat, så jag åker dit och börjar gråta igen när jag kommer in, dom va sååå fina och jag va så ledsen för jag missade vigseln pga min idiot-adhd-man. Men det var ingen fara alls o dom va glada att jag kom alls, hon förstod läget då hennes numera man dagen innan gjort samma sak som C, hahahaa. Manligt syndrom? Suck.

Nä men de är kul nu i efterhand, men jävlar i mig va förbannad jag var. För att inte tala om honom.

Men sen kom jag hem till någon som skämdes REJÄLT, vi åkte o handlade o han lagade mat o lät mig välja vad vi skulle kolla för film på kvällen o allt, o när vi la oss låg han o skedade mig o klappade på magen haha, ångerfull jotack! ;)

Men de är ett spännande liv ibland, lite action sådär!
  • miraclee

Muffe;

Jag har skrivit de tidigare i tråden, ett tag sen - kräks också blod på morronen. Inte så konstigt när man bara spyr typ galla o slem ;) Slemhinnorna retas ju.

Imorse när jag körde mannen till jobbet så fick jag tvärnita bilen vid vägkanten o spy, hann inte ens öppna dörren helt, hahaha. Så jävla fräsch! ;)

Mysigt me sparkar :)

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:13:17 följande:
    Haha, visst är det roligt att tvärnita och spy... känner igen det där!
    Detta är ju egentligen sjukt... stackars oss
    Haha så jävla ääckligt! Min man satt bara o skrattade åt (med) mig.. "Kul o va gravid va?" Haha, NEJ! Men man anpassar sig ju.

Imorn börjar jag jobba igen, 75% och månadslön! Så jävla gött.
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:28:56 följande:
    Haha min sambo frågade mig i går när jag spytt upp godis jag ätit (kroppen gillar inte godis...) om jag ville ha fler barn... just då var svaret "ALDRIG I LIVET" Men jag antar att jag glömmer detta fort när barnet väl är hos oss

Jag har också spypåsar med mig överallt, hundbajspåsar haha.

Det äckligaste just nu är nog att spy upp iskallt vatten som jag ibland försöker dricka på morgonen....
    hua.... kallt vatten på väg upp är inte roligt, likaså knäckebröd som fastnar i halsen liksom....
    man blir ju verkligen spyexpert

ska bli intressant att komma till bm om ca 1 månad, och kolla alla prover igen...
    först då får vi kolla hjärtljuden, i v 25 typ
    Haha jag äter inte godis o sånt tjafs, inga söta saker alls. Äckligt. Aldrig gillat det ;) Och ja, hundpåsarna är skitbra, dock kan jag inte spy när jag kör, så måste stanna o då kan ja lika gärna spy utanför bilen - kaskadspyor hamnar inte alltid rätt.... =/

Va? Vatten e ju skönast o spy. Däremot röd saft, riskakor, RIS, tacos o thaimat.. UÄCK!!! De fastnar i halsen o sen händer fan ingenting, man spyr o spyr men de e kvar, hah ;) Så jag äter inte sånt just nu! :)

Vilket datum ska du dit igen? Jag har 11 januari, mitt hb värde va ju bra denna gång, låg på 135 :) Startade ju på 156 så vi får se om/när de dippar ner.
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-13 13:15:59 följande:
    jag körde med spypåsar i jackfickan fram till v 27... sen begränsades det till att spy när jag borstade tänderna! :)
    Ja de har jag också me mig ;) Man vet aldrig.. men kan inte spy när ja kör så bara stanna o då kräks ja som sagt hellre utanför bilen, kaskadspyan kan hamna lite varsom annars.. äääckligt! :p
  • miraclee
    färnik skrev 2010-12-13 15:35:28 följande:
    Jag tycker också ni är ambitiösa Muffe och miraclee, som jobbar fast ni mår illa och kräks! Det skulle jag aldrig orka/klara! Kan inte ens köra bil ju för att jag är så avtrubbad; av illamåendet och medecinerna... Obestämd Jag ligger mest och vilar jag... Detta trots att jag de flesta dagar bara spyr 2-3ggr, nu för tiden är det bara ngn gång ibland jag spyr upp allt på en dag.

Nnu ska jag iaf få hemkört ett gäng näringsdrycker, jag själv tycker väl egentligen inte att det behövs, men både BM och dietisten ville det, så jag får väl iaf pröva... Hoppas de inte är allt för äckliga bara...
    Gulle du! En eloge till dig också som kämpar på ditt eget vis! {#emotions_dlg.flower} 

Jag ska jobba dag + natt på hemtjänsten, ska bli så jäkla kul! Finns ju spypåsar till hands iallafall, o så får jag mycket frisk luft emellan "patienterna" också ;) Så de ska nog gå fint! Dagarna kommer gå snabbare också. Jag skippar medicinerna, hjälper inget ändå :( Och så kör jag me näringsdryckerna, dom är GODA! Dom jag har iallafall ;) Fortimel, fortimel yoghurt style (hallon, vanilj/citron) och fresubin :) Olika smaker på de först och sistnämnda. Choklad e godast dock. Men de håller mina värden i schack iallafall så jag e nöjd.

Jag e så sjukt glad över jobbet, gled in på en räkmacka på 75% och MÅNADSLÖN! Helt galet. + att nätterna ger SJUKT bra betalt, 1000 kr per natt ungefär utöver månadslönen när jag kör det.
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-13 19:01:27 följande:
    Ok..och nu är jag allvarlig då. jag tycker din man var för jävlig mot dig.Demon Så här får man ju bara inte göra....lova en sak och sen bara skita i det. Jag förstår att du var förbannad. Det skulle jag med vara. Blir nästan förvånad att du kan förlåta detta så lätt. Att han inte kunde fixa kläder, strunta i vad han lovat, bakfull, blir förbannad på dig och DU ska ta skulden för att han gör så här. NEVER!!!!!

Bra att du stod på dig och lova mig att du gör samma sak nästa gång. Känner rikigt hur adrenalinet börjar pumpa i mig. Shit vad han ska få skämms nu tycker jag ....kräla i en sisådär en vecka- minst. Glad för att du ändå lyckades komma till efter kalaset....GO- SOFY......jag hejar på dig  
    Jaa, han låg inte direkt på plus i den situationen kan jag säga. Jag var riktigt arg, får blackouter i de läget o ja, backade i ett körfält, in på enkelriktad väg o upp på trottoar - galet.

Men jag är sån som person, alltså han VISSTE att han gjorde fel, han skämdes ju öronen av sig på kvällen - men jag orkar heller inte lägga min energi på o gå runt o tjura på något som inte går att ändra på liksom, kanske lite vrickat men sån är jag ;) Har så svårt o va arg längre stunder också, alldeles för nära till skratt ;)

Men tro mig, jag är ingen liten fjant som inte säger ifrån - utan det gör jag verkligen. Han blir rädd för mig ibland när de bara svartnar, men i just de här läget förtjänade han ingen respekt från mig alls. Jag skrek rakt ut att han va en stor jävla idiot bla och jag tror han förstod varför jag sa så ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma