Plus igen efter mf/ma
Lite ego..
Julafton var helt ok. Började me frukost hos mina föräldrar, och lite småpaket. Fick en ny plattång och gravidyoga + profylaxkurs, de ska bli härligt :)
Sen vidare till mannens syster med kille, barn + mamma. Åt lunch och öppnade paket, fick 2000 kr på Babyland i presentkort + lite småsaker.
Av min underbara man fick jag en kamera! Han e så fin! Så jag kan ta "riktiga" bilder på mage + bebis o allt sen, ååh vad han är go! Av mig fick han en mjukisdress från HM "I love dad" och en body, byxor + mössa där de står "Daddys no 1" Han blev helt tårögd o skitglad! Även Michael jacksons nya skiva.
Jag är nöjd :)
Eftermiddagen/kvällen däremot var inge bra alls. Har haft onda sammandragningar nu i 1 v drygt, 1,5 max.. men de blev värre i fredas, tillslut kom dom hela tiden o sen fick jag panikont så vi ringde förlossningen som bad oss komma in, så vid 22 anlände vi dit, kom in på intagningsrummet o så kom en BM som jag hade liiite svårt för! Grr. Hon hittade inte hans hjärtljud men hon höll dopplern heeelt still på samma ställe, då sa ja att hon kunde flytta den åt vänster för där brukar han va, då flyttade hon den till höger o fick bara in min puls på 120 (!!!!) men tillslut flyttade hon den till rätt sida o då fick hon in hans hjärtslag på 175 (!!) stressad mamma, stressad bebis. Blä!
Sen kom läkaren direkt o la UL dopplern på magen, då kom en riktig sammandragning igen så hon fick avvakta lite, sen kollade hon o han mådde ju bara bra förutom att han va stressad då, mitt BT var på 155/115 (stressad!!). Efter en stund lugnade vi ner oss båda två och jag fick "bekräftat" Prematura sammandragningar. Min livmoder är tydligen väldigt känslig så vi får se hur de går me jobbet framöver, fortsätter de såhär får jag sjukskriva mig sa hon, kul! :( Men men, gör ju såklart de som är bäst för lillkillen. Tappen var ganska lång, 3,8 cm men i övrigt inte påverkad än, de kan dock gå fort så jag får va vaksam på hur de fortsätter. Har haft ont hela helgen o är sjukt öm hela tiden i livmodern.