Happiness skrev 2010-12-27 22:10:03 följande:
Nä men va fan...det var ju inte det jag ville höra... Blä för SD. Det kan verkligen göra så in i bänken ont. Hela livmoderna bara krampar typ....men utan att bli tjatig....kan inte detta hänga ihop med dina magmuskler? Du har en stor muskel, livmoderna som tränar nu inför förlossningen. Den tränar hela tiden. Sen har du dina jätte magmuskler som INTE tänker flytta på sig i första taget. Alltså en muskel som bromsar den andre typ och du får helvetiska smärtor. Bara en teori...Men kan det bli en enda stor kramp av alltihop?
Kramp och kamp typ...livmodern vill växa och din mage håller tillbaka? Och om du nu använder dina magmuskler ännu mer som tex vi dlyft och så då blir det ännu värre... Snälla Soffan, ring och sjukanmäl dig BUMS...NU!!!!!! Sen vila,vila och vila lite till. jag håller fullständigt med din goa man. han som säger att du ska vara hemma inte lyfta ett finger och låta dig bli uppassad. Lyssna på honom! Han är klok! Detta är ju bara ett jobb...who cares!?!
Du har ju redan mammapenning. Säg att de får vänta du återkommer när du känner dig bättre...du har annat att tänka på än att tillfredställa gamla tanter och gubbar. Det kan du göra sen...när du inte är gravid.
Snälla lyssna nu på mig ( haha jag är ju trots allt en mini-tant)

Ta din mobil och ring bums! No cleaning tomorrow. Om du måste ha något att göra kan du väl sticka eller virka något till pojken. Jag vet sy något. Sy en pyjamas till pojken. LOVA! NO JOBBING!

Hahaha, de låter ju som en bra teori faktist, vet inte om den håller inom vården men för mig kan den duga, helt klart ;) Känslig livmoder sa läkarn på förlossningen, bara nån tar på magen (asså inte petar me ett finger, utan känner) så krampar den, o om dom lägger en doppler på magen så krampar den. Om jag sitter still krampar de, om jag sitter i bilen, ligger i sängen and so on. Väldigt irriterande. Och jag ringer ju inte gärna förlossningen varje gång de gör ont för då skulle jag ringa dom 100 ggr om dagen typ. Inte ok. De svåra i de här är ju dock att "veta" själv NÄR jag kan va påverkad i tappen, eller inte. Jag kan ju ha ont utan att den påverkas, och jag kan ha ont o så poff - är den påverkad. Hur ska jag veta vilken av alla gånger jag ska ringa in o söka vård? De avtar me bad men kommer tillbaka igen efter, och de avtar me alvedon men kommer tillbaka efter en stund igen, mildare form då iofs. Jäkla djungel de här o va preggo asså, och jag som är som jag är, vill inte besvära nån i onödan. (Läkaren försökte intyga mig om att jag inte alls störde, var ivägen eller där i onödan, nästa gång kan jag va påverkad och då vill dom ha mig DÄR och inte HÄR) - det hjälpte dock föga.
Men.. med jobbet. Jag (min rastlösa kropp och själ) vill jobba. Mina SD, och min kloka del av huvvet säger NEJ! Min man säger NEJ. Han blir irriterad på mig när jag säger att jag ska iväg. Men jag tycker liksom att, OM mina SD är ofarliga, då kan jag överleva me lite smärta - då äre bara ta alvedon. Men OM de skulle kunna påverka tappen (som ingen vet..) då ligger jag hellre hemma och myser i soffan, kollar film o plockar här. Hm! Känns också SKITDUMT o ringa in nu o sjukanmäla mig, dom kommer bli galna. Jobbat 2 dgr på nya jobbet. (Dom första två dagarna var jag ju svinsjuk i "svår influensa", sen jobbade jag 2 dgr som jag hade på schemat och nu igen isåfall - sjuk!) De ser inge bra ut. :(
Men jag vill inte att Devin kommer ut tidigare än vad han ska, inte än iallafall. Jag vill jobba om de är ofarligt. Fan va svårt! Kommer väl inte ens få jobba kvar om jag ringer mig sjuk NU (?) :( Blä!