Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-26 21:28:42 följande:
    Fia:
    Förresten....er lilleman ÄR liten med sina 30 cm...han ska ju växa 20 cm till Haha, men jämför man med vilken liten prick han har varit så är han ju jätte stor nu, så himla häftigt det där altså! Från en liten cellklump man inte kan se med blotta ögat till en helt färdig människobebis....såååå coolt!!!
    Haha jaa han är väl de ;) Men de känns ändå STORT! 30 cm.. i min lilla mage? Men han gömmer sig fint har ja insett. Häromdan låg han nog låångt ut på vänstersidan för då va magen helt sne o jag såg tokgravid ut just där ;) Men han gömde sig till morronen efter igen :)

Ja de är sjukt häftigt, jag fattar fortfarande inte. Men han e så fin, herregud va fin han är! Hans profil är min man upp i dagen. Älskade unge! Och de ÄR fortfarande en kille, han låg som vanligt o visade de han hade mellan benen när läkaren gjorde UL i fredas, haha ;) Ingen blyg en de där inte..
  • miraclee

Happi;

Hahaha, ja man kan ju faktist undra ;) Och hon ska va BM på förlossningen liksom.. vilken höjdare! Nä ja ska skriva i mitt förlossningsbrev att alla som heter Harriet inte får visa sig i närheten av mig för då blir jag inte glad, inte alls. Grr! Hade god lust o svara att de va självklart jag druckit både öl o snaps eftersom "det var julafton" som hon så fint sa. Idiot. Ja okej, jag va ju helt rödögd pga alla tårar den kvällen, hade ju fina mascararänder också på kinderna så hon borde ju förstått det, mitt blodtryck var 150/115 - liiite stressad sådär? :/

Usch, ex ska man bara inte ha. Dom är bara till besvär, alltid. Hur kommer de sig att hans exfru helt plötsligt kläcker ur sig någe sånt där? Fyfan! Ditt ex verkar ju inte heller va nån stjärna direkt.. Tur att ni har varandra nu iallafall, du och din man! Och era barn förstås, att dom har er!

Låter huuuuuur skönt som helst me spa! När blir det?

Jag tycker både färg 4210 och 4220 är snygga! Vi har ju liknande 4220 och jag gillar den färgen som fasen alltså.. ;)

• miraclee

Usch! Jag tog en sväng o städade upp här igår innan sängdags, fixade i köket, laddade kaffebryggarn, torkade av badrummen o bäddade sängen - när jag gick o la mig strax efter hade jag dom vidrigaste sammandragningarna hitills.. AJ! Låg o kved i fosterställning o grät (ja, jag är nog fan klen!) men fyfan. 4 st på 10 min.. Tog min hostmedicin (cocillana) o bricanyl (för min astma) o tillslut däckade ja av utmattning. Uppe me tuppen idag o så drog de igång igen i bilen.. hemma nu men ska ringa BM vid 8 o se om dom har öppen mottagning idag så går ja dit o snackar me dom, tror jag får känna mig slagen o inse att de nog inte kommer gå o jobba om de ska va såhär.. :(

• miraclee
    Odetta skrev 2010-12-27 09:31:06 följande:
    Ja, du bör nog lyssna på din kropp nu....Devin behöver växa till sig lite mer inne i magen.

*Kram vännen*
    Va förbi BM på öppen mottagning för en stund sen, kom nyss hem. Fick sammandragningar såfort hon kände på magen eller skulle lyssna på Devins hjärtljud, grr! Hon sa att det KAN påverka tappen, men det KAN också va ofarliga onda SD, hon kan inte garantera nånting så jag får avgöra själv fram tills jag träffat läkaren på MVC den 4e jan.

Allt annat va bra, prover togs;

Blodtryck; 105/70
    HB; 130
    P-glukos; 5,2
    SF-mått; 23 (låg mot den övre kurvan, haha!)
    Devins hjärtslag; 150

Såg även journalanteckningar från förlossningen i fredas, de stod "mycket livligt foster" haha wiii :) Lilla hjärtat!

Allt bra idag?
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-12-27 10:02:08 följande:
    Vad skönt att alla värden var så bra, då behöver du inte oroa dig för det och bara vila så sd lugnar ner sig Kom att tänka på en annan sak...man kan ju få sd om man har GBS...har du blivit testat för det?

Här är det en lugn morgon, jag sitter och väntar på att SpecMVC ska ringa upp för jag bokade ju en tid för igångsättningen förra veckan, men så fick jag brev på posten med en helt annan tid...måste kolla vilken tid det är som gäller

*kram*
    Jaa, toppen! :) HB hos BM var 135 den 7 dec, på gynakuten för 1v sen 117 och idag 130. Tror dock inte värdena från gynakuten stämmer, verkar konstigt om de diffar så mycke. Kul me första SF måttet också! :D Magen + Devin växer ju trots att de inte är ngn skillnad från sista bilden i v 22. (2v sen nu)

Näe, inte blivit kollad för det.. kan man få de bara sådär?

Joo, blir nog vila trorjag, även om mitt huvve säger jobba så säger mina SD vila. Har några timmar o bestämma mig på iallafall, kan ju prova inatt o se hur de går, känns bättre än o bara ligga hemma..

Aah, vadå.. när fick du tid i brevet då? För de va väl 28e jan annars? Haha skönt me två tider iallafall ;)

Kraam!
  • miraclee
    röntgen;

GRAAAATTIS till lilltjejen! Vilken jäkla julklapp hurru! ;) Nu vill vi se bild när du orkar! Wihooo Baby
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-27 21:47:27 följande:
    miraclee: Japp nu har jag bestämt mig för en 4210..Försökte beställa i dag men det var igen som svarade. Får ringa imorgon. Skulle du beställa en 4210 också? Vilken modell?Det får blir en "be you" i den färgen. har köpte en rosa mjuklift till och en rosa åkpåse. Och Sofia självklart i en rosa brunoverall: Haha! I vår blir ALLT brunt och rosa.

Hoppas du mår bättre nu och att sammandragningarna gett med sig. Sammandragningar är kroppens signal för att man ska varva ner och ta det lugnt. Vilar du mycket så kommer de ge med sig. Skönt att alla dina värden har blivit stabila. Förstår att du vill jobba för att få bra mammapenning och jag vet ju att du tycker om ditt nya jobb. Men nu får du tänka på dig och lillpojken. Ligg ner nu och vila till alla sammandragningar försvunnit. 2 veckor kanske..På de flesta arbetsplatser så är de ju väldigt flexibla med att omplacera och underlätta när man är gravid. Kanske det är värt att höra om du kan utföra de lättare göromålen. Verkar ju på dig som du trots allt mår väldigt bra av att ha något att göra. Kram!
    Den färgen va skitsnygg!! Bra val :) Nä jag har ju en brio sing men i färg som 4220 ;) Rosa + brun e skitfint!!

Och nu kommer mina tråkiga svar här på ditt fina pepp! :( Buu för mig..

SD har inte gett med sig. De är inge kul alls. Ont. Aj aj! Spelar ingen roll om jag sitter i soffan eller inte, dom kommer ändå och gör likförbannat lika ont också. Suck.

Mammapenningen kan jag inte påverka, den ligger "säkrad" från mitt förra heltidsjobb, de här jobbet kommer jag inte ha hunnit jobba 6 mån på innan jag föder så de räknas inte in. Så de e mest för min skull eller va man ska säga, för att jag inte ska va så rastlös o så. Men min man tycker jag ska va hemma istället, han e allt bra go han. Nu har ja dock "lovat" jobb imorn, 7-15.45.. men jag har fortfarande SD och halsbränna/illamående som så lägligt kommit NU! (Ja, inte SD då) så jag vet inte vad jag ska göra. Om jag ska ringa in till natten o säga åt dom att jag inte kommer (o sätta jobbet i skiten, hatar det!!) eller sova, vakna imorn o må antingen bättre eller sämre, o ringa då? SD har ja som sagt vare sig ja vilar eller jobbar, dock mer om ja rör på mig såklart.

Massa kram, och tack fina du!!
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-27 22:10:03 följande:
    Nä men va fan...det var ju inte det jag ville höra... Blä för SD. Det kan verkligen göra så in i bänken ont. Hela livmoderna bara krampar typ....men utan att bli tjatig....kan inte detta hänga ihop med dina magmuskler? Du har en stor muskel, livmoderna som tränar nu inför förlossningen. Den tränar hela tiden. Sen har du dina jätte magmuskler som INTE tänker flytta på sig i första taget. Alltså en muskel som bromsar den andre typ och du får helvetiska smärtor. Bara en teori...Men kan det bli en enda stor kramp av alltihop?

Kramp och kamp typ...livmodern vill växa och din mage håller tillbaka? Och om du nu använder dina magmuskler ännu mer som tex vi dlyft och så då blir det ännu värre... Snälla Soffan, ring och sjukanmäl dig BUMS...NU!!!!!! Sen vila,vila och vila lite till. jag håller fullständigt med din goa man. han som säger att du ska vara hemma inte lyfta ett finger och låta dig bli uppassad. Lyssna på honom! Han är klok! Detta är ju bara ett jobb...who cares!?!

Du har ju redan mammapenning. Säg att de får vänta du återkommer när du känner dig bättre...du har annat att tänka på än att tillfredställa gamla tanter och gubbar. Det kan du göra sen...när du inte är gravid.
    Snälla lyssna nu på mig ( haha jag är ju trots allt en mini-tant) Ta din mobil och ring bums! No cleaning tomorrow. Om du måste ha något att göra kan du väl sticka eller virka något till pojken. Jag vet sy något. Sy en pyjamas till pojken. LOVA! NO JOBBING!
    Hahaha, de låter ju som en bra teori faktist, vet inte om den håller inom vården men för mig kan den duga, helt klart ;) Känslig livmoder sa läkarn på förlossningen, bara nån tar på magen (asså inte petar me ett finger, utan känner) så krampar den, o om dom lägger en doppler på magen så krampar den. Om jag sitter still krampar de, om jag sitter i bilen, ligger i sängen and so on. Väldigt irriterande. Och jag ringer ju inte gärna förlossningen varje gång de gör ont för då skulle jag ringa dom 100 ggr om dagen typ. Inte ok. De svåra i de här är ju dock att "veta" själv NÄR jag kan va påverkad i tappen, eller inte. Jag kan ju ha ont utan att den påverkas, och jag kan ha ont o så poff - är den påverkad. Hur ska jag veta vilken av alla gånger jag ska ringa in o söka vård? De avtar me bad men kommer tillbaka igen efter, och de avtar me alvedon men kommer tillbaka efter en stund igen, mildare form då iofs. Jäkla djungel de här o va preggo asså, och jag som är som jag är, vill inte besvära nån i onödan. (Läkaren försökte intyga mig om att jag inte alls störde, var ivägen eller där i onödan, nästa gång kan jag va påverkad och då vill dom ha mig DÄR och inte HÄR) - det hjälpte dock föga.

Men.. med jobbet. Jag (min rastlösa kropp och själ) vill jobba. Mina SD, och min kloka del av huvvet säger NEJ! Min man säger NEJ. Han blir irriterad på mig när jag säger att jag ska iväg. Men jag tycker liksom att, OM mina SD är ofarliga, då kan jag överleva me lite smärta - då äre bara ta alvedon. Men OM de skulle kunna påverka tappen (som ingen vet..) då ligger jag hellre hemma och myser i soffan, kollar film o plockar här. Hm! Känns också SKITDUMT o ringa in nu o sjukanmäla mig, dom kommer bli galna. Jobbat 2 dgr på nya jobbet. (Dom första två dagarna var jag ju svinsjuk i "svår influensa", sen jobbade jag 2 dgr som jag hade på schemat och nu igen isåfall - sjuk!) De ser inge bra ut. :(

Men jag vill inte att Devin kommer ut tidigare än vad han ska, inte än iallafall. Jag vill jobba om de är ofarligt. Fan va svårt! Kommer väl inte ens få jobba kvar om jag ringer mig sjuk NU (?) :( Blä!
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-27 23:35:53 följande:
    miraclee: Du behöver inte det där jobbet.....de får klara sig utan dig. Upprepar: NO JOBBING TIME! Jag tänker logga in här imorgon och kolla så du verkligen är hemma....

Försök och sov så gott inatt vännen. Lägg värmedynan på magen sen några Lergigane och några Alvedon....ZZZZZZZZZ! Hörs imorrn!
    Hahahaha, goa du! ;) Jag är hemma. Blä. Fick inte tag på ngn där igår så ringde imorse vid halv 6 o lämnade meddelande på telefonsvararen, slängde även iväg ett sms till chefen vid 6. Så, e du nöjd nu? ;) Nerå, de känns bra nu, fick ont bara jag gick upp imorse så nu äre sängläge här för mig, blir nog en powernap en stund också. 

Min man va glad iallafall, han säger som du - vad är ett jobb om Devin kommer alldeles för tidigt? Ingenting. Så jag inser mig slagen! ;)

Hjärta
  • miraclee
    Småland, Cat, Muffe, Happi; Jaa, de är nog rätt beslut. Dock har jag dåligt samvete, ny på jobbet och redan sjukanmäld 3 ggr. Ingen hit! Men, det är de bästa - jag vet de egentligen. Bara min arbetsmoral som jävlas me mig. :(

Odd; Massa kramar!

Kajsa; Kram till dig med! Krya på dig!

Undrar hur de går för Bjornis.. de är nog bebis där nu skulle jag tro! :)
  • miraclee

Jajustjävlar! Guldfiskminne.

GRATTIS finafina Happi Hjärta på födelsedagen!! Hoppas du får en underbar dag! Min pappa fyller år imorn, 47 hela år!

Ambitiöst o göra 50 000 pannkakor! ;)

Pancakes; Grattis till lyckat RUL! När är du beräknad nu då? Langa in en bild, vi säger inget om du inte vill såklart!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-29 12:46:23 följande:
    kom på att jag glömt att fråga på länge hur det är med spyandet för Färnevik och Miraclee? Mår ni fortfarande illa?

För mig är det helt ok nu. Kan inte äta frukost innan 9 för då kommer det upp igen och eftersom jag inte ätit frukost innan 9 på flera veckor nu så vet jag inte ens om jag vågar prova... rädd för att kräkas igen haha!

Däremot mådde jag lite illa i går på kvällen men det är ovanligt. Dock är jag inte så sugen på mat, vilket jag i ett vanligt och normalt liv inte är heller.... är en smörgåsfantast.... så därför oroar jag mig varje dag över att bebis kommer bli skadad för att jag inte äter bra.

I dag har jag t ex ätit

2 hembakta bröd med ost och gurka + kaffe
    1 clementin
    1 näve nötter och lite russin
    Liiiiite köttfärslimpa (typ 2-3 mastskedar), 1 potatis och lite sås + gelé + 1 knäckemacka + vatten

Hm, inte mycket mat va?!! eller nojjar jag mig i onödan...

Nu kommer ni väl säga åt mig att jag tjatat om detta förut och det har jag ju men...
    Det går upp & ner. Kräks varje morgon men sen brukar de va lugnt, dock har jag halsbrännan from HELL och den kombon är inge vidare, så ibland kommer de upp även kvällstid då de är som värst.

Meeeeeeeeeeen Muffe!! Nu får du faktist ge dig! Tungan ute Bebisen tar det den ska ha, kroppen "säger till" om vad den behöver om den behöver något och nej den blir inte skadad för du äter "dåligt".

Jag har idag ätit;

1 frukostmacka från Mcdonalds me kalkon, tomat, sallad, cream cheese. 
    1 mellan cola från Mc donalds

That's it? ;)

H*n därinne är ju färdigutvecklad och ska ju bara lägga på sig fett osv nu, RUL passerade ju utan anmärkning, den hade sina hjärnhalvor, sprattlar runt därinne, kissar o dricker, hade hjärta, magsäck, njurar.. oroa dig inte!
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-29 13:45:57 följande:
    Underbar bild på Elias! Han är bara så söt!

Satt precis och roade mig med att försöka gissa vad folk i tråden heter på riktigt. Man liksom utgår från att Kajsalisa heter Kajsa på riktigt men det kanske du inte alls gör, haha. Miraclee tror jag heter Sofia och Muffe tror jag heter Malin. Är jag helt ute och cyklar? Flört
    Hahaha ja visst äre kul o gissa, o hur folk ser ut på riktigt också! :D

Jag heter Sofie (stavas me den hemska stavningen Sophie) men jag har ALLTID stavat Sofie ;) Kallas dock Fia.. alltid gjort, sålänge jag kan minnas.. så säger för de mesta "Fia" om jag presenterar mig, av mina föräldrar kallas jag Loppan! ;)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-29 14:07:31 följande:
    Loppan, vad gulligt! Har ni några potentiella namn till lillkillen då?
    Vi har bestämt namn nu ;) Jag heter ju Sofie (internationellt gångbart Sophie, därav stavningen... grr!) min man heter Charlie.. så vi ville ha ett "inte för svenskt namn" - Devin is the answer! ;) Devin Lillieqvist.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma