• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-05 12:22:28 följande:

Ja ring imorgon tycker jag med.

Ovissheten är hemsk!!! Men du ska inte få missfall, hör du det?

Har någon bra svar på varför mina bruna flytningar inte slutar?

jag hade bruna, röda och rosa flytningar i vecka 5-9...

Längtan har haft sina flytningar i 8 veckor ca... om inte längre... och jag är gravid i vecka 37 och hon i vecka 14.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-05 12:36:36 följande:

ok. man googlar ju på saker sm man inte vill se, typ att missfall startar med brunt osv...

minns inte hur det började sist faktiskt.

internet är inte så himla bra. Man hittar det man vill hitta... Sen kanske det inte är så himla bra alla gånger... Du kan söka "hosta" och få lungcancer som diagnos... Fast det kanske bara är förkylningshosta...
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-05 15:43:21 följande:
    Visst är det härligt?! Fortsättningstråden finns ju redan i trådstarten...
    jo det vet jag men den blir ju inte aktiv förrän i vinter! :)
  • Mabaja

Tycker också att tiden står still, eller nästan iaf! 24 dagar nu till bf.... på torsdag är jag 37+0 så då kan den få komma! :)

• Mabaja
    färnik skrev 2010-09-06 12:31:41 följande:
    Snart framme vid målet ju, Mabja! Du må tro att jag längtar tills jag också kommit så långt!
    Hur brukar du må efter första tiden? Blir det bättre för dig eller är hela graviditeten en ren plåga?
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-06 13:02:42 följande:
    Sugar, kanske är bäst att du inte ringer någon utan låter dig gå ovetandes? Det är säkerligen ingen fara ju, men om det skulle vara det kanske det är bättre att få en bra resa och få ett dåligt besked sen?
    Vilket ju inte kommer hända, för i denna tråd finns numera inga dåliga besked...

Förutom att jag mår asilla och fick lämna lunchrummet på jobbet... hur ska man smyga undan med detta illamående?
    haha, jag spydde som en gris mellan vecka 6 och 19... och mellan 19-29 spydde jag när jag borstade tänderna eller när det blev för varmt. :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:27:19 följande:
    Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?
    Jag går mycket i mitt jobb så har fokuserat på att försöka träna 1-2 dagar i veckan... Förra veckan insåg jag att bodypump klarar jag inte av så blev ingen mer träning förra veckan. Hade så ont i hela kroppen fram till helgen.. så idag blir det spinning!

Det kan vara sammandragningar du känner när du går för fort... Blir mer och mer vanligt ju längre du kommer. Mig räcker det nu att bara ställa mig upp och gå från soffan. Sammandragningar vid motion är ett tecken på att du behöver vila, dvs gå lugnare!
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-09-06 19:10:35 följande:
    Fick en kallelse till cellprovtagning den 14:e, alltså när jag är i v 13. Hur är det, kan man göra det då, eller finns det risker med det? Ngn som vet?
    det ska vara helt ofarligt! Det som kan hända är att du blöder något efteråt eftersom man har sköra slemhinnor. Men man retar lite på tappen bara, men inget som ska skada.

Jag gjorde ett cellprov på inskrivningen med mitt ma... Nu låter det som en ledsam historia, men nu i efterhand var det bra då jag fick bruna flytningar några dagar senare. Dvs jag hade sköra slemhinnor. Mitt ma hade inte startat utan jag började ana ugglor i mossen pga dem.... och sex dagar senare visade det sig att livmodern var i storlek som vecka 12 men fosterhinnan som vecka 3-4... men mina färgade flytningar kom från cellprovet och inte missfallet...
  • Mabaja
    ODD: GRATTIS, stort GRATTIS!!! Kul med lyckat rul!

Sofy: Ja han berör. Jag satt med klumpen i halsen. Ska bli kul att se 16 september när de spelar in sista avsnittet, dvs finalen i frihamnen, hur mycket Spogge lyckats gå ner... Enligt min bror var det 36 kg för några veckor sen och han siktade sig in på 20 till innan finalen. och det är bra, både första coh andra resultatet nu i september. stannar han på 36 kg är jag nöjd ändå, för han började i juli! och 50 kg på 3 månader skulle vara sjukt bra resultat!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma