• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-13 11:00:41 följande:
    Har jag inte skrivit det? :/ Förlåt, är liiite halvglömsk nuförtiden! :( TACK även till dig kära du!!

Nope, inte ett spår av den än..

Hmm me Devin trodde jag att ja testade pos på bim - 2 men enligt UL osv så va de nog BIM eller nån dag senare tillome.. o då va de starkt men blev inte tokstarkt förrän 1-1,5 vecka senare, alltså starkare än kontrollstrecket..
    Joooooooooooooooooooooooooooooo sötis, du mailade mig, förlåt om jag är snurrig och otydlig, jag visste bara inte att de kommit fram! Eller också så skrev du det och så missade jag elelr glömde det...  jag är också helsnurrig nuförtiden... sorry för förvirringen! Gulledig, vad söt du är! Hjärta 

Om det tog så lång tid med Devin-testandet (om du visade sig vara låg-hormonare alltså) så kanske det blir likadant vid varje graviditet för dig, trots att allt är som det ska! Jag tror att du är gravid!  
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Alltså ni verkar rätt snurriga båda två...hihihi!

Det är bara att kämpa på!
  • MCT79

"preggobrudar"  *skakar uppgivet på huvudet!;)

• sugarrush

Hahaha MCT; snart vet du PRECIIIIS hur det känns.  
    Första halvåret 2012 kommer nämligen MCT jr att ploppa ut!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-13 08:37:39 följande:
    Hej hopp, nu har jag varit o mätt och vägt mig hos bm!

Blodtrycket är numera 90/40!!!! Har aldrig hört om ngn som haft så lågt, inte konstigt att man är lite yr ibland.... Bebben mådde fint och hade hjärtslag på 152 idag. Och så HB på 100, lågt (trots massor av järntillskott). Ska ev få järninjektioner.
    Åhh jisses vad lågt bltr. Känner du dig yr och matt? Jag känner mig ganska ofta matt och gör inte många knop. Har ju också lågt bltr 90/60 i torsdags) och ett hB på 111.
    Gravid v.21+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Ni är inte ensamma om att vara förvirrad brudar. Här är en till *pekar på mig själv*. Skulle till PSO idag vilket jag vart på mååånga ggr och gick bara förbi och gick vidare innan jag kom på...just det...jag skulle ju dit ju

Tappar bort mig i tankarna, ibland vad jag ska skriva mm mm.

Sofy: Har du regelbunden mens redan då efter Devin föddes?

Sugar: Sa BM något om ditt låga bltr och hB?

Gravid v.21+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • sugarrush

Telgebo: ja idag har jag känt mig helt slut! Jag har varit jättetrött innan också, men liksom avfärdat det själv med att jag nog är lite lat.. Jag vill liksom inte sjåpa mig... Men idag när jag fick värdena kände jag att jag VERKLiGEN var trött! Började dagdrömma om sjukskrivning så att man kunde vara hemma och BARA sova på dagarna...!

Bm sade att det kanske blir järninjektioner framöver. Blodtrycket visste hon nog inte riktigt vad hon kunde göra åt, hon skulle kolla med läkaren.

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-13 14:31:16 följande:
    Hahaha MCT; snart vet du PRECIIIIS hur det känns.  
    Första halvåret 2012 kommer nämligen MCT jr att ploppa ut!
    Guuud vad jag hoppas du har rätt!! Det är fasen min tur nu! Skrattande
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-13 18:40:36 följande:
    Telgebo: ja idag har jag känt mig helt slut! Jag har varit jättetrött innan också, men liksom avfärdat det själv med att jag nog är lite lat.. Jag vill liksom inte sjåpa mig... Men idag när jag fick värdena kände jag att jag VERKLiGEN var trött! Började dagdrömma om sjukskrivning så att man kunde vara hemma och BARA sova på dagarna...!

Bm sade att det kanske blir järninjektioner framöver. Blodtrycket visste hon nog inte riktigt vad hon kunde göra åt, hon skulle kolla med läkaren.
    Ja låter nästan läskigt lågt du... när jag jobbade på kirurgen fick patienterna med alltför lågt blodtryck rådet att salta extra på maten och dricka mer vätska. Njurarna behöver ju ett visst tryck för att kunna producera urin, om jag minns rätt går den gränsen någonstans kring 70 i systoliskt tryck (övre trycket alltså) Så du har ju lite marginal kvar... men jag förstår om du är trött...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma