• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Hej tjejer.

Har knappt vart inne denna vecka, nån snabbis bara. Tack Kjaam för testerna, dom kom fram! :D

Har testat o får bara svaga streck.. ingen mens än.. så jag vet inte.. vi får avvakta o se helt enkelt, testar igen på månda om inget hänt innan dess.

Kram, hoppas ni har en bra helg!

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 07:52:23 följande:
    Hej tjejer.

Har knappt vart inne denna vecka, nån snabbis bara. Tack Kjaam för testerna, dom kom fram! :D

Har testat o får bara svaga streck.. ingen mens än.. så jag vet inte.. vi får avvakta o se helt enkelt, testar igen på månda om inget hänt innan dess.

Kram, hoppas ni har en bra helg!
    Du kan inte ta ett CB digital då med vecko indikator?
    Gravid v.20+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-11 11:55:45 följande:
    Du kan inte ta ett CB digital då med vecko indikator?
    Kan ja väl, men onödigt o lägga pengar på de nu, de visar sig ju sen om inte annat. :)
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 11:57:01 följande:
    Kan ja väl, men onödigt o lägga pengar på de nu, de visar sig ju sen om inte annat. :)
    var mer ett tips om du nu vill få svar på om du är gravid eller inte för att få progesteron snabbt om du nu är gravid om du nu ska behålla.

Jag har en fråga: Kan huvudvärk bero på lågt blodtryck? Jag har ju bara 90/60 och har idag så ont i skallen.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-11 12:00:39 följande:
    var mer ett tips om du nu vill få svar på om du är gravid eller inte för att få progesteron snabbt om du nu är gravid om du nu ska behålla.

Jag har en fråga: Kan huvudvärk bero på lågt blodtryck? Jag har ju bara 90/60 och har idag så ont i skallen.
    Som sagt, den som lever får se vad som händer, det som sker - det sker.. och så får de va den här gången, oavsett om jag är preggo eller ej. :)

Ja, eller vätskebrist, de är ju ganska varmt.. jag hade lågt graviditeten igenom men hade bara huvudvärk när jag hade näringsbrist.
  • acure

telge: jag hade lågt blodtryck hela grav. och hade ibland jätteont i huvudet så jag trodde att jag hade fått havandeskapsförgiftning och högt blodtryck, men icke. vad jag förstår kan man få liknande symptom om trycket är lågt. ta det lugnt och ät regelbundet så du inte svimmar.

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 12:02:36 följande:
    Som sagt, den som lever får se vad som händer, det som sker - det sker.. och så får de va den här gången, oavsett om jag är preggo eller ej. :)

Ja, eller vätskebrist, de är ju ganska varmt.. jag hade lågt graviditeten igenom men hade bara huvudvärk när jag hade näringsbrist.
    Okej ska inte tjata mer om det

Jo näringsbrist har jag nog för jag pallar inte att äta i denna värme, mat lockar inte utan det blir mycket frukt och sånt istället nu.
    Jag brukar inte ha såhär lågt bltr när jag är gravid, det är första gången jag har det i samband med graviditet. Frågade min BM vad det kan tänkas bero på och hon frågade då om jag drack ordentligt och det gör jag ju och jag har svårt att tro att ett lågt bltr som jag haft från graviditetens början skulle bero på vätskebrist. Jag dricker ju mer nu och har lägre. När jag inte är gravid är jag sämre på att dricka och har ett blodtryck på 110-120/60-70.
  • färnik
    Sofy: Skriver här då jag inte ser dig så ofta i andra tråden. Kom de på vad devins låga blodvärden berodde på?
  • telgebo
    acure skrev 2011-06-11 12:05:02 följande:
    telge: jag hade lågt blodtryck hela grav. och hade ibland jätteont i huvudet så jag trodde att jag hade fått havandeskapsförgiftning och högt blodtryck, men icke. vad jag förstår kan man få liknande symptom om trycket är lågt. ta det lugnt och ät regelbundet så du inte svimmar.
    Huvudvärken är nästan borta, men nu är jag istället skittrött och skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu.

När jag väntade mitt yngsta barn så hade jag vid minst 2 tillfällen så fruktansvärt ont i huvudet värre än migrän så jag fick åka in till förlossningen då barnets puls gick upp så pass mycket att det var fråga om de skulle akutsnitta det pga det. Var uppe i 220 slag/minut vid dessa tillfällen eftersom min smärta i skallen var så extrem.
  • Safireee

Jag har också haft huvudvärk vissa dagar, men det har jag kopplat till antingen vätskebrist eller järnbrist. Men jag vet inte exakt varför. Har haft normalt blodtryck hela tiden förutom i början innan jag fick min illamåendemedicin. Kan ju även vara omslag i vädret och sånt eftersom min man också haft sanslös huvudvärk vissa av de där dagarna. Men oavsett varför är det ju väldigt jobbigt!

Idag och i onsdags har jag varit helt matt. Det är som att all energi runnit ur kroppen och man inte kan göra annat än att ligga ner, annars börjar musklerna att darra. Har legat i sängen nästan hela dagen idag och så var min man ute med dottern. Skönt! Nu känner jag hur krafterna återvänder. Nån annan som råkar ut för såna här "zombieförlamningar" som jag kallar dem? Flört  (det verkar inte ha något med mat att göra för jag äter som vanligt och varken koffein eller socker funkar som energihöjare). Obestämd

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.20+5)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma