• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

telge: är din pojkvän även pappa till barnet...? Eller hade du använt donator...? eller blandar jag bara ihop allt nu? OskyldigGlad

• Safireee
    Pancakes: Vilken söting!

Sofy
    : Åh vad spännande! Lova att testa imorgon när testen kommer!  

Telgebo
    : Full fart i magen alltså!
    Min bebis verkar trivas bra i samma läge hela tiden, för den spakar i princip enbart neråt blåsan till. Vi såg på RUL att den låg och gosade med ryggen mot moderkakan och fötterna ner. Lite svårt att känna sparkarna ordentligt från utsidan, men ibland lyckas jag. 
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-08 13:44:15 följande:
    telge: är din pojkvän även pappa till barnet...? Eller hade du använt donator...? eller blandar jag bara ihop allt nu? OskyldigGlad
    Nej min pojkvän är inte pappa till barnet. Pappan till barnet är en kille som inte vill känna till varken mig eller barnet och jag har ingen som helst kontakt med honom.

Innan jag träffade pappan till barnet hade jag donator ja. Det är rörigt, jag förstår det.

Men min kille har absolut inget emot att jag väntar ett barn som inte är hans biologiska, säger han iaf.
    Gravid v.20+2 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-06-08 13:51:12 följande:
    Pancakes: Vilken söting!

Sofy: Åh vad spännande! Lova att testa imorgon när testen kommer!  

Telgebo: Full fart i magen alltså!
    Min bebis verkar trivas bra i samma läge hela tiden, för den spakar i princip enbart neråt blåsan till. Vi såg på RUL att den låg och gosade med ryggen mot moderkakan och fötterna ner. Lite svårt att känna sparkarna ordentligt från utsidan, men ibland lyckas jag. 
    Min lilla bebis är som mest aktiv på morgonen, det är så mysigt att vakna och känna henne där inne, nu är det verkligen sparkar åt alla håll och kanter och även neråt underlivet till och det är väl inte lika skönt. Är rädd att en fot ska komma ut där inte så troligt men ibland får hon ju in en fullträff. Hon kan även kittlas rejält på insidan ibland, lite svårt att klia sig på insidan av magen

Jag fick ju se henne på UL i fredags och jädrar vad söt hon är alltså, såg de små fötterna, såååå gulliga. Längtar till oktober som fasen. När är det du har BF?
  • telgebo

Åhhh, shit vad trött jag är och klockan är bara 14. Blev inte så mycket sömn inatt, hade en kille som inte kunde låta mig vara och skulle pussa på mig hela tiden  Hjärta

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-08 14:14:24 följande:
    Telgebo: Jag har BF 23 oktober, samma som du va?
    Näämen, vad kul Då har vi ju exakt samma BF datum Det är dessutom min födelsedag. Blir spännande att följas åt

Hur mår du då?

Jag mår kanonbra på alla sätt och vis tack och lov. De första veckorna var inte så roliga, visst var jag glad åt graviditeten, men huga av orolig, nojjig, illamående och trött man var. Nu mår jag bara underbart, skönt att det är sommar lättare att klä sig och så ljuset och värme. Gillar inte alls mörker och kyla.

Magen är lagom stor, det enda är väl det onda knät och så tån då som är infekterad men det är förhoppningvis över om några veckor.

Imorgon är det dags för BM besök, det första efter RUL, ska bli intressant att se vad vågen står på och så få lyssna på hjärtljuden, myyys.
  • Safireee

Telgebo: det är ganska kass faktiskt. Första trimestern var ju värst när jag mådde illa och sov 12h per dag, men nu har jag fått andra symptom istället. Har foglossning och det ilar och värker fram och tillbaka varje dag. Kan knappt gå längre och känner mig väldigt låst. Sen är det karpaltunnelsyndrom (har sovit med handledsskenor på nätterna pga domnande händer sen vecka 10). Nästäppa, sammandragningar, matthet, halsbränna och ett jäkla humör! Är rätt gnällig också som ni märker... har också ont i bröstkorgen pga hög mage som de tunga brösten klämmer på. Binder upp dem med en halsduk på kvällarna. Men men.. det är ju skönt att jag kan jobba (någorlunda) iaf. Vill verkligen inte bli sjukskriven! Och tur att dottern är så förstående och självgående (snart 4 år). Längtar verkligen till oktober. Sen är jag så klart jätteglad över barnet! Det är mest kroppen och humöret som är jobbigt.

• 3 barns mamma84

Har du cam då på datorn ?

needtobreathe skrev 2011-06-07 18:29:14 följande:
    Hahahahaha ;) Ja har ingen kamera ju! Min iphone är ju på lagning o ja har en telefon nu från typ 300-talet, ingen kamera, ingenting ;D Värdelöst! Ska se om ja kan rota fram digitalkameran kanske, vet inte vart ja lagt den bara :/
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma