• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Usch känner mig så orolig på det som jag skrev tidigare idag om anmälan, tror det inlägget finns 1 sida bak för er som orkar läsa.

Gravid v.21+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • maria204
    telgebo skrev 2011-06-16 18:55:53 följande:
    Maria: Vet dom varför dina andra barn fötts för tidigt?
    Nej. Min mamma fick alla sina fyra tidigt, men hon hade mycket sammandragningar och fick t.om ligga inne i flera veckor med de två sista. Kanske är det ärftligt, kanske är det en slump. Ingen vet.
  • Cat79

Maria204: Jag var jättelös i magen dagen innan jag fick Lovis och sen kände jag som mensvärk 2 dgr innan annars inget förrän värkarna satte igång. Kram på dig!

• telgebo
    maria204 skrev 2011-06-16 18:59:15 följande:
    Nej. Min mamma fick alla sina fyra tidigt, men hon hade mycket sammandragningar och fick t.om ligga inne i flera veckor med de två sista. Kanske är det ärftligt, kanske är det en slump. Ingen vet.
    Okej.

Jag har ju blivit igångsatt med mina så jag vet inte om min kropp kanske är van nu att föda tidigt pga det. Mitt första är född 15 dagar innan, min andra 24 dagar innan och min tredje 13 dagar innan. Min yngsta så låg jag inne pga att hon var på väg 6 veckor innan BF.

Får se om jag går till BF denna gång eller tom över, tror inte jag går till BF, men bara för det så jag gör det säkert.
  • Evve81
    maria204 skrev 2011-06-16 18:54:07 följande:
    Jag hoppas att det inte är sant. Jag kund inte ens läsa mer än trådstarten..
    telgebo skrev 2011-06-16 18:51:13 följande:
    Åhh det är ju snart. Oj det måste kännas helt otroligt att du gått längre i denna graviditet än de förra, måste kännas skönt att de inte blir en prematur bebis denna gång.
    Ja! Helt otroligt skönt! Nu vågar jag dammsuga, promenera, bära lite grejer (även om jag inte orkar) för det gör ju inget om bebisen kommer!!!

Jag har inte läst mer heller men jag tycker det är vidrigt om jag ska vara ärlig och jag tror egentligen inte att det är sant heller men många svar är det på det i alla fall!

Hoppas er bebis kommer snart nu då! Jag längtar massor tills vår bebis kommer!

Imorgon ska jag till bm så håll tummarna för att bebis ligger med HUVUDET ner annars måste den vända sig på två veckor för annars blir det vändningsförsöka och lyckas inte det blir det ju snitt.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-16 19:23:47 följande:
    Jag har inte läst mer heller men jag tycker det är vidrigt om jag ska vara ärlig och jag tror egentligen inte att det är sant heller men många svar är det på det i alla fall!

Hoppas er bebis kommer snart nu då! Jag längtar massor tills vår bebis kommer!

Imorgon ska jag till bm så håll tummarna för att bebis ligger med HUVUDET ner annars måste den vända sig på två veckor för annars blir det vändningsförsöka och lyckas inte det blir det ju snitt.
    Håller tummarna att bebis ligger med huvudet ner. Men har för mig att som omföderska så kan bebisen lägga sig med huvudet neråt senare i graviditeten utan att det är nåt fel, men kan ha missuppfattat.
  • sugarrush

Telgebo: jag förstår att det känns pissjobbigt!!! När äntligen din syster lagt ner tjafset så kommer en annan och förstör. Önskar det fanns ngt man kunde göra.. Suck!

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-16 21:08:41 följande:
    Telgebo: jag förstår att det känns pissjobbigt!!! När äntligen din syster lagt ner tjafset så kommer en annan och förstör. Önskar det fanns ngt man kunde göra.. Suck!
    Nej det är inte syrran som lagt ner det är sov barn & Ungdom som lagt ner det då det inte finns nåt. Nu har min soc handläggare ang ekonomi gjort en orsoanmälan. Om vad kan man ju fråga sig? Jo eftersom jag har 3 barn som exet har och Familjerätten handlägger det med mina äldre barn så anser min soc sekr att hon måste göra en orosanmälan men vad i helvete har det med min nuvarande situation att göra? Väldigt kränkadne att vara anklagad att bli en dålig mamma innan barnet ens är fött och fegt att skriva ett brev om det istället för att ringa och säga det. jag måste få tag på henne imorgon för sedan går hon på semester till den 18 juli.
  • 3 barns mamma84

När han får utbrott kan det bara handlka om något fel man gjort eller en dålig dag på jobbet.

Jag vet inte men han säger att det är för jag är en bitch under gravidieten och jag får skylla mig själv.

Inte rädd för honom längre jag var jätte rädd innan men det har hänt så mkt mellan han och mig så jag är van redan men jag är så less att det blir så här.

Han och jag vi var med om familjerätten här i danmark om att han slog mig då han hade berättat och då gick det vidare och så fick han hjälp så allt har lugnat ner sig nu men han sa innan att han aldrig skulle slå mig men vad hände likom dumma dumma jag som trodde på honom får skylla mig själv men han VET att om han skulle röra mig 1 ända gång till så är det STOPP

sugarrush skrev 2011-06-16 14:44:28 följande:
    Men gumman.... Jo, han är en idiot som slår DIG! Du förtjänar det inte!

Bra att det funkar nu, och jag hoppas han aldrig gör det igen. Varför blir det så när du väntar barn varje gång? Är du rädd för honom, hur funkar det att leva ihop, behöver du trippa på tå för att undvika att han får några utbrott? Förlåt om jag konfronterar dig med en massa svåra frågor, men jag bryr mig om dig, och blir lite orolig för dig vännen!
    Stor kram! Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-16 21:16:57 följande:

När han får utbrott kan det bara handlka om något fel man gjort eller en dålig dag på jobbet.

Jag vet inte men han säger att det är för jag är en bitch under gravidieten och jag får skylla mig själv.

Inte rädd för honom längre jag var jätte rädd innan men det har hänt så mkt mellan han och mig så jag är van redan men jag är så less att det blir så här.

Han och jag vi var med om familjerätten här i danmark om att han slog mig då han hade berättat och då gick det vidare och så fick han hjälp så allt har lugnat ner sig nu men han sa innan att han aldrig skulle slå mig men vad hände likom dumma dumma jag som trodde på honom får skylla mig själv men han VET att om han skulle röra mig 1 ända gång till så är det STOPP

Finns aldrig någon anledning att slå och en kille som slår kommer med största sannolikhet slå igen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma