• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Det har verkligen blivit fart på min bebis nu. Hen sparkar riktigt hårt och trycker även med huvud/axlar/armar osv. så jag känner både uppe och nere samtidigt. Igår var det som att jag hade en alien under skinnet. Kunde se och känna hur det blev hårt och huden rörde sig. Länge höll hen på också och jag fick t o m ha handen på Hjärta (innan har hen slutat direkt om jag lagt på handen). 

Får bara mer och mer foglossning också, så nu ska jag jobba hemifrån 2-3 dagar i veckan eller mer. Då kan jag ligga i sängen och vila bäckenet och slipper gå mellan hållplatserna, gå i trappor, stressa osv. Men eftersom mitt jobb enbart är framför datorn så är det ju lugnt att jobba från sängen/soffan. (editerar en webbplats) Så det känns skönt. Skulle bli så rastlös av att bara göra ingenting. Obestämd

• Pancakes

Mct, fy sjutton vad glad jag blir! Grattis vännen!!!!

• MCT79

Stoooort tack till alla! Jag vågar såklart inte hoppas utan inväntar bim på måndag...=))

Jahajaaa....
  • telgebo

MCT: Kan inte se ditt test men grattis

Gravid v.21+4 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-06-18 00:15:53 följande:
    MCT: Kan inte se ditt test men grattis
    jaha vad knäppt... jag flyttade dem från mappen "forumbilder" till en ny egen mapp, försvann det i tråden dÅ?

Fast jag ser dom fortfarande...hmm...
    Jahajaaa....
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-18 09:11:19 följande:
    jaha vad knäppt... jag flyttade dem från mappen "forumbilder" till en ny egen mapp, försvann det i tråden dÅ?

Fast jag ser dom fortfarande...hmm...
    Bilderna syns inte i tråden, jag tror man måste ha dom i sitt bildgalleri men det har du ju så jättekonstigt. Kanske blir så om man flyttar dom till en separat mapp. Kan ju försöka gå in på din sida och se dom där kanske.

Har du tagit nåt nytt test idag?
    Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79

Japp tog ett test men det är lika som igår... kanske förväntat med tanke på hur mkt starkare det blev från bim-4 till bm-3 ändå. =)
    Ska nog testa på måndag.. när jag har bim..=)

Jahajaaa....
  • telgebo

Nästan varenda natt nu har jag flera omgångar med vadkramp. Vad sjutton då kan det bero på och bara börja hux flux? Har ju inte haft det tidigare denna graviditet och hade det inte såhär mycket när jag väntade dem andra heller. Ont gör det men jag trycke rbara ner hälen i madrassen och somnar om, men det väcker ju mig till som tätt och jag vill ju sova.

Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-06-18 12:50:35 följande:
    Nästan varenda natt nu har jag flera omgångar med vadkramp. Vad sjutton då kan det bero på och bara börja hux flux? Har ju inte haft det tidigare denna graviditet och hade det inte såhär mycket när jag väntade dem andra heller. Ont gör det men jag trycke rbara ner hälen i madrassen och somnar om, men det väcker ju mig till som tätt och jag vill ju sova.
    Det är vanligt att det blir så! Hade det både förra och denna gången. Vissa säger att det kan bero på magnesium och kalciumbrist, så man kan ju testa att käka lite extra nötter och dricka mjölk osv. Det gör verkligen ont, men det är tur att det funkar med att flexa fötterna! Vaknar också av det på nätterna. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma