• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-06-18 13:56:14 följande:
    Det är vanligt att det blir så! Hade det både förra och denna gången. Vissa säger att det kan bero på magnesium och kalciumbrist, så man kan ju testa att käka lite extra nötter och dricka mjölk osv. Det gör verkligen ont, men det är tur att det funkar med att flexa fötterna! Vaknar också av det på nätterna. 
    Jag har hört talas om bananer, promenader, tåhävningar och massage ska hjälpa men jag har ingen kärlek till bananer och promenader orkar jag inte med med mina elefantsize till fötter så det blir till att pressa ner foten i madrassen så släpper det nästan direkt.
    Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Safireee

Nu har jag varit och köpt på mig en massa gravidplagg på H&M som hade rea. Lite trist bara att de inte har så mycket långärmade/varma plagg nu under sommaren. Okej, jag fattar ju varför, men vi har så kallt på mitt kontor att jag måste ha långärmat + tröja under för att inte frysa. Men jag får väl köpa sånt efter sommaren om det blir kris. 

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-18 13:59:24 följande:
    Nu har jag varit och köpt på mig en massa gravidplagg på H&M som hade rea. Lite trist bara att de inte har så mycket långärmade/varma plagg nu under sommaren. Okej, jag fattar ju varför, men vi har så kallt på mitt kontor att jag måste ha långärmat + tröja under för att inte frysa. Men jag får väl köpa sånt efter sommaren om det blir kris. 
    Jag var in på H&M här i stan för att kolla om de hade nåt gravidplagg men jag blev grymt besviken, ingenting så jag går fortfarande runt i mina vanliga kläder som börjar bli aningen för små. Som tur var har jag ju en del mammkläder sedan tidigare graviditeter som jag använder såsom byxor.
  • Sir Bubbalots mamma

Jag har fortfarande mina vanliga kläder.. tycker alla mamma kläder e så tantiga å tråkiga! Men ja de börjar bli trångt nu!

• kajsalisa

Håller helt med dig Kjaam. Varför ska det vara tantigt bara för att man är gravid? Näe, jag köpte ett par snygga stuprörsjeans på Lovely Mama och leggings på HM. Sen körde jag i stort sett "vanliga" kläder på överkroppen. Funkade jättebra faktiskt...

• Evve81

Jag har mamma byxor utom nu när det är varmt då har jag ett par riktigt fula haremsbyxor men det bjuder jag på, klänningar kan ju funka med vanliga och tunikor.....

Idag har vi varit på stadsfest här i stan och tittat på Sean Banan. Fick lova att lyfta barnen och jag måste ha en muskel eller nåt till höger långt ner i magen som inte mår riktigt bra för AJ så ont jag hade när vi for hem Annars försöker jag att äta mindre kolhydrater och jag mår väl sådär.....

• telgebo

Fy satan i gatan vad trött jag är. Känns som jag inte sovit på 1 vecka minst och då har jag bara varit ner på stan en sväng och kom nyss hem. Vet inte vad det beror på att jag är så fruktansvärt trött. Känns som jag skulle vara i v.8 typ för då var jag såhär vansinnigt trött.

Nån mer som är helt slut?

• Evve81
    telgebo skrev 2011-06-18 18:13:25 följande:
    Fy satan i gatan vad trött jag är. Känns som jag inte sovit på 1 vecka minst och då har jag bara varit ner på stan en sväng och kom nyss hem. Vet inte vad det beror på att jag är så fruktansvärt trött. Känns som jag skulle vara i v.8 typ för då var jag såhär vansinnigt trött.

Nån mer som är helt slut?
    Jag är ofta jättetrött. Iofs är jag ju i v 35 imorrn så det börjar ju kännas som att jag har fått nog men vi har varit på stan idag och efter det har jag sovit 1,5h
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-18 18:39:21 följande:
    Jag är ofta jättetrött. Iofs är jag ju i v 35 imorrn så det börjar ju kännas som att jag har fått nog men vi har varit på stan idag och efter det har jag sovit 1,5h
    Jo men du har ju gått så mycket längre än jag, har två barn att ta hand om. Jag är i  v.21+5 har sovit till 06.35, la mig igen vid 08 och sov till 12, satt vid datorn till 16 tog bussen ner på stan åt och så hem då allt var stängt men lika bra det då jag ändå kändes som att jag var sövd. Måste fan ha varit sömnmedel i maten för jag har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv nästan. Givetvis så missade jag bussen hem så jag fick sitta i gassande sol i 29 minuter och mådde pest.

Skulle kunna gå och lägga mig för natten nu, men då vet jag att jag kommer vakna inatt nångång jättepigg för att vara död på dagen imorgon.

Jag känne rmig sjuk av denna trötthet och min BM vet ju aldrig nånting så henne känns det lönlöst att fråga.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma