• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Telge: har du inte både dåligt ferritin och HB? Kan ju säkert bero på det. Jag har av och till varit jättetrött och en URTRÅKIG mamma!

Igår var jag en sån där fånig förälder fast jag tycker att det är skoj med och köpte matchande kläder till mina 3 barn. De hade halva priset på Villervalla så jag köpte likadana jeans till dem och lika tröjor till de 2 stora fast olika färg och jag måste kolla om jag kan hitta en matchande body till bebis med. Ibland får man vara lite sådär Fast egentligen tycker jag att det är ganska roligt. villervalla går ju ofta att matcha och med halva priset blev det ju väldigt humana priser med

• sugarrush

Telgebo: jag har också massa kramp på nätterna. Men jag har upptäckt en sak som hjälper! Ta en fem minuters stretch av vaderna innan du går och lägger dig! Det har funkat för mig iallafall. (Enkelt och billigt är det också! )

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-18 20:30:00 följande:
    Telge: har du inte både dåligt ferritin och HB? Kan ju säkert bero på det. Jag har av och till varit jättetrött och en URTRÅKIG mamma!

Igår var jag en sån där fånig förälder fast jag tycker att det är skoj med och köpte matchande kläder till mina 3 barn. De hade halva priset på Villervalla så jag köpte likadana jeans till dem och lika tröjor till de 2 stora fast olika färg och jag måste kolla om jag kan hitta en matchande body till bebis med. Ibland får man vara lite sådär Fast egentligen tycker jag att det är ganska roligt. villervalla går ju ofta att matcha och med halva priset blev det ju väldigt humana priser med
    Jo mitt ferretin var ju på 6 i mars och på 11 i april och mitt hB har ju sjunkit från 118 i mars till 111 nu i juni. jag har känt mig så pigg sista tiden trots sjunkande hB men det kan ju bero på att jag äter pencillin också, men jag var verkligen dödens tidigare idag, det bara kom pang bom efter jag ätit.
    Gravid v.21+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-18 20:54:08 följande:
    Telgebo: jag har också massa kramp på nätterna. Men jag har upptäckt en sak som hjälper! Ta en fem minuters stretch av vaderna innan du går och lägger dig! Det har funkat för mig iallafall. (Enkelt och billigt är det också! )
    Vad för stretch gör du Sugar? Pressar du upp foten bara mot en vägg eller nåt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-06-18 21:19:49 följande:
    Vad för stretch gör du Sugar? Pressar du upp foten bara mot en vägg eller nåt?
    Man kan säkert göra olika stretchar. Jag brukar stå och luta mig framåt (och ta stöd mot en vägg) och sträcka ut en vad i taget. Att stretcha genom att pressa upp foten mot en vägg går säkert lika bra, bara vadmuskeln sträcks ut. Du kan ju testa lite olika!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-18 21:32:36 följande:
    Man kan säkert göra olika stretchar. Jag brukar stå och luta mig framåt (och ta stöd mot en vägg) och sträcka ut en vad i taget. Att stretcha genom att pressa upp foten mot en vägg går säkert lika bra, bara vadmuskeln sträcks ut. Du kan ju testa lite olika!
    Det ska jag ta och göra, vet att jag har korta vadmuskler, det sa en sjukgymnast till mig en gång. Ska prova innan jag ska sova ikväll och se om det blir bättre för nu har jag vadkramp ca 5 ggr/natt.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-18 21:34:41 följande:
    Man kan väl få kramp i vaden av att dricka för lite med för jag hade problem förut men när jag nu dricker mer så är det mycket bättre.
    Jag tycker inte jag dricker för lite. Dricker minst 2-3 liter om dagen, men det kanske är för lite då.
  • 3 barns mamma84

Kramp på slutet kommer oftare och kan sitta i längre och gör PISS ont !! Man ska bara upp och stå och gå och försöka röra på fot och ben mer och mer och massera men hälst vänta innan man rör benet.

Samma dag jag skulle få kejsarsnitt 8:e dec så jag jag på sängen hade precis vaknat på morgonen kl 06.00 och satt inne här i Fl och pratade med er då jag fick en jävla piss kramp i vaden JÄVLAR vad jag vrålade av smärta och det gjorde så ont och det satt i ca 2 min ojojoj jag viftade och rörde och hela sängen studsade haha medans jag ligger som en valross på sängen. Sambon försökte massera och jag försökte koppla av men så fort jag slutade och han så kom den tillbaks minst 3 ggr på några sekunder JÄVLAR alltså haha men när allt var över var det inget mer. men den jävla foglosnsingen glömmer jag ALDRIG denna graviditeten slog fan i mig allt med och få foggisar HELA TIDEN kom dom och kramperna då och då men på slutet fyfan !!! (Aldrig mer bli gravid) hahaha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Haha hur många ggr går du på toan jag dricker som en kamel nu ca 3-4 glas (stora) på en hel dag innan inget alls men jag är så törstig en = springer på toan haha men jag är inte gravid utan det är bara sol regn och trötthet och ingen cola så då dricker jag massor

telgebo skrev 2011-06-18 21:37:00 följande:
    Jag tycker inte jag dricker för lite. Dricker minst 2-3 liter om dagen, men det kanske är för lite då.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma