Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Mabaja; Jag tycker att du ska säga ifrån på skarpen. Tala om att du inte uppskattar att få kommentarer om hur du ser ut. Det är så konstigt det där. Dom flesta människorna skulle aldrig få för sig att kommentera någons vikt eller utseende på ett negativt sätt, men bara för att man är gravid så är det på något sätt legitimt... Vem vet, den där tjejen kanske bara är avundsjuk. Nä, stå på dig säger jag!!

• kajsalisa

Såder ja! Nu finns magbildstråden i trådstarten. Måste nog kika in där själv och lägga upp en nytagen bild... :)

• kajsalisa

Älskade Odd. Mina tankar finns med dig varje gång jag läser om dina resor och ditt kämpande. Du är en hjälte som jobbar så för dina barn och jag önskar så att utgången hade varit annorlunda. Det kändes ju så positivt före förra resan... Pengar är bara pengar och dina barn vet att du älskar dom. Snart kommer dom vara stora nog att ta egna beslut om sin tillvaro. Ge inte upp!! Skickar stora styrkekramar till dig!!!

• kajsalisa

Du åker till helt rätt ställe Cat. Vädret i öster är superfint just nu. Säga vad man vill, men västkusten är INTE bästkusten när det gäller vädret. Pratade med mamma på östkusten å hon låg vid poolen och solade å här i Gbg har det regnat mer eller mindre hela dagen. Östkusten har haft 25-30 grader i snart två veckor. Drar dit på måndag jag också... :)

• kajsalisa

Jag har hört att både Weleda och Body shops body butter är bra. Men å andra sidan har jag också hört att det inte spelar någon roll hur mycket man smörjer därför att bristningar är hormonellt och genetiskt. Vad ska man tro på? Det kan ju knappast skada att smörja dock. Jag har nog tänkt köra på body butter, men har inte börjat än. Har jordgubbsvarianten hemma, måste det vara cocoa tror du?

• kajsalisa

Jag har en annan fråga till er som är runt v 14-16. Jag har varit extra kissnödig under hela graviditeten, men då har jag också kissat ordentligt. Senaste veckan tycker jag att det har blivit ännu mer, men skillnaden är att när jag sen går på toa så är det så lite som kommer. Jag har läst att det skulle bli bättre i andra trimestern då livmodern flyttar sig uppåt i magen, å inte tvärtom. Er erfarenhet?

• kajsalisa

Mmmm, på sistone springer jag på toa minst två gånger per natt. Vanligtvis går jag aldrig på toa på nätterna...

• kajsalisa

Usch vad jobbigt med oro Smålandsjänta. Håller verkligen tummarna för att liten vill stanna alla 40 veckor hos dig. Stor kram.

• kajsalisa

Usch vad jobbigt med oro Smålandsjänta. Håller verkligen tummarna för att liten vill stanna alla 40 veckor hos dig. Stor kram.

• kajsalisa

Intressant Lallan. Jag är 15+0 idag och jag har också haft ont i huvudet nästan varje dag. Jag är också ganska täppt i näsan på nätterna nu för tiden. Kan det hänga ihop på nåt sätt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma