Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Välkommen hit Knotten 2011. Hoppas att allt går vägen för dig den här gången.
    Kram!

• kajsalisa

Pinklove, jag tänkte på en sak.... Givetvis ska du ha stenkoll på det här med uvi, men har du provat den gamla husmorsmetoden? För mig har det funkat superbra att dricka en liter tranbärsjuice när jag känt att uvi varit på g. Det är inte speciellt gott, men symptomen har försvunnit inom tolv timmar...

• kajsalisa
    acure skrev 2010-07-10 12:39:19 följande:
    Tack för tipset! Köpte mig två liter igår och har snart tömt första, men jag tycker, precis som du, att det är så fruktansvärt äckligt! Haha. Ringde till sjukvårdsupplysningen idag då jag tycker att kisseriet har blivit värre under natten, törs inte vänta på att odlingen ska vara färdig på måndag eftermiddag så jag fick en tid till jourvårdcentralen halv tre för ett nytt prov, då kommer jag komma upp i frikort så sen tänker jag åka in så fort jag får MINSTA besvär för oron är det som kommer ta kol på mig annars.

Känns dock lite bättre nu efter att jag druckigt tranbär, men jag vaknade med ont i ryggsluter runt njurarna och då blev jag genast skräckslagen. Inatt drömde jag dessutom att fostret dött i magen, gissa om det var skönt att vakna upp till verkligheten!

Resten av graviditeten tänker jag dricka tranbärsjuice i förebyggande syfte. Minst två glas om dagen!
    Hoppas att allt löser sig. Läskigt med såna drömmar!
    Kram!
  • kajsalisa

Kära Odd, förstår din oro. Men du har tagit mer skit i livet än vad som borde vara tillåtet, så nu har JAG bestämt att det banne mig är din tur med lite tur och lycka nu. Liten SKA stanna, denna gången, end of story!!! ;) Fast jag håller med, det är ju skitläskigt det här... Kram på dig!

• kajsalisa

Cjes; jag är 15+1 och har inte kunnat känna kanten på livmodern förrän ett par dagar sedan. Också första barnet för mig...

• kajsalisa

Vilken underbar liten filur Mabaja. Grattis!

• kajsalisa

Åh Odd, så fruktansvärt jobbigt. Tänk om vi bara kunde få vara utan alla hjärnspöken och spökveckor och bara känna oss sådär lagom gravida hela tiden. Så enkelt det skulle vara?! Du ska se att allt ser jättefint ut nästa vecka. Tänker på dig och håller tummarna. Kramis

• kajsalisa

Torsdag förmiddag och än så länge har vi inte sett röken av dig Björnis. Det är bra! Ser fram emot att höra om ditt fina UL imorse. Kram

• kajsalisa

Stor grattiskram Björnis. Vilken vecka är du i?

• kajsalisa

Härligt Björnis. Då ligger du lite före mig. Enligt ul v 11 så är jag 15+6 idag. Har ul igen om 3 veckor och jag längtar såååå... :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma