• MCT79

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-26 10:49:55 följande:
    Måste fråga er tjejer om ni känner igen detta under tidig graviditet: Jag har nu hört, inte varje kväll, men flera ggr nu som knorr inifrån magen långt ner. Inget hungerknorr utan knorr helt enkelt som att fuktigt möter tortt typ och undrarså vad detta kan va? Har inget minne att jag upplevt detta fenomen tidigare. Vet nån?
    Gravid v.5+6 BF 24/10

Inget jag känner igen tyvärr..
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-02-26 10:35:27 följande:
    haha igår gick tankarna "tänk om" men så tänkte jag "vadå tänk om, vi har haft sex en gång på en månad- et funkar ju inte"... tror att jag ska ha mens nästa vecka så visar sig då...
    *Sjunger*  All i takes is one tiiiime.....
  • MCT79

Himla fint maria204!! Man kanske får leta upp mönster och damma av maskinen om allt går väl....

• MCT79

MMm... calici brukar jag inte få.. har jobbat på avdelning och tömt påsar/blöjor och klarat mig medan mina kollegor föll som furor....
    Jag vet inte vad det här var.. han spydde två ggr sen var det bra...?  Kanske ätit nått skumt som kroppen ville göra sig av med bara...

• MCT79

Idag blir det VUL igen, håll en tumme kring det med! Kl 16,45 är det dags... (guuud så sent, jag kommer vänta ihjäl mig!!)

• MCT79

Hej hopp!

Sluta oroa dig nu Telgebo.. jag vet att det är svårt, men vi är gravida till motsatsen bevisats!

Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-28 13:45:07 följande:
    Håller tummarna! Det kommer gå jättebra ska du se! Nu har du redan sett den lille en gång och inget tyder ju på att nåt är fel. Uppdatera oss sen!
    Japp jag återkommer när jag är hemma igen... lycka eller tandagnisslan! :)
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 13:47:02 följande:
    Då ska ingen oroa sig inte ens för förstoppning då
    Gullig du är! Nej jag oroar mig inte, jag vad om tips för att kunna skita, mest för att det är obehagligt! :)
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-28 13:51:38 följande:
    Jag tror inte MCT oroar sig för förstoppningen, hon vill nog bara ha tips och råd om det är nåt som hjälper.

Tips och råd om oron är lite svårare. Det finns inte mycket man kan göra, ALLA har vi kännt den där oron och det enda som hjälper är egentligen tiden och att man får gå på VUL och se att den lever. Alla försöker peppa så gott det går!

MCT, jag är i precis samma läge just nu och det är inte kul. Provat samma saker som du men det är tvärstopp. Hela linfrön och cocacola kan hjälpa ibland samt ordentlig träning, inte bara en promenad. Typ ge sig ut och jogga, men det är du säkert inte särskilt sugen på :)
    Du får jag inte ur mig nått snart kommer jag dricka cola, käka linfrö och jogga SAMTIDIGT...tro mig. ;)
    Efter vul ska jag stanna vid affären och köpa filmjölk och grov musli... det har hjälpt förr.. att vara lite lagom laktoskänslig.. ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma