-
Du kan ju också bara säga att du inte vet vem pappan är... ett one-night stand och du uppfattade inte hans namn... Vill han inte så vill han inte..telgebo skrev 2011-02-20 10:27:41 följande:Kan ju inte det, måste ju berätta vem pappan är när papprena ska skrivas på och jag vill inte höra av nån myndighet att jag har ignorerat honom och gjort fel. Jag har tom glömt hans namn då jag trodde att jag och han aldrig skulle behöva ha kontakt nåt mer då han sa att vi hade inget att tillföra varann och jag inte var hans typ, för blyg enligt honom. -
Röntgensyrran skrev:
"Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(
Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines
Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"
Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...
Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför.... -
Men du för bara några dar sen skrev du också att du inte kände nått och att det var kört, ett nytt MA.. sen kom en dag med massor av symtom... Bara för att man har så mkt HCG att det ger dig 3+ betyder det kanske inte att du har så mkt att det ger konstanta symtom?telgebo skrev 2011-02-20 10:37:49 följande:Jo jag vet att vilka enorma variationer det är i hcg ibörjan av graviditeten men varför får jag då gravid 3+ när jag är gravid i v.4+5 i fredags? Skrev om det här och fick till svar att det beroro säkert på att du har väldigt mycket graviditetshormoner.
Jag har mått gravid hela tiden, började kissa enormt mycket redan 4 dagar efter samlaget och brösten började ömma rejält 9 dagar före BIM och kände av illamående 5 dagar före BIM och ryggen.
Plussade 2 dagar före BIM och plusset dök upp direkt innan kontrollstrecket ens syntes. Får se hur jag mår senare i eftermiddag men jag börjar verkligen bli orolig nu, känns precis som det gjorde när jag fick MA förra gången att symtomen plötsligt försvann, men tempen är hög iaf, 37,3 när jag vaknade imorse strax före 8.
Jag fick 3+ i slutet på förra veckan om minns rätt och har ändå haft symtom som kommer och går... -
Jag är nånstans mellan 6+3 och 7+0...telgebo skrev 2011-02-20 10:58:45 följande:Jo det är så, men jag försöker ställa in mig på MA för att inte bryta ihop på VUL om det skulle vara så.
Vilken vecka är du i? -
Men Telge... nu hugger du mot alla som försöker komma med råd och peppa dig... det är massor med veckor kvar till bebisen är här... pappan hinner ändra sig, saker löser sig. Det mesta tenderar att lösa sig! Det kommer gå bra ska du se!

-
Ja preliminärt 10/10telgebo skrev 2011-02-20 11:12:37 följande:ok några dagar före mig. Då ska du också ha i oktober? -
Ja det blir ju ett bonus UL liksom... sen är det ju skönt att förhoppningsvis få veta att allt är som det ska.Vi har pratat mycket om detta, får vi dåliga siffror går vi nog vidare med fostervattenprov. Dels för att kunna avbryta om det är mycket allvarliga skador och dels hinna förbereda sig på om det är mindre allvarliga skador... Så tänker jag iaf..rontgensyrran skrev 2011-02-20 11:21:27 följande:Jag tyckte faktiskt KUB testet var det bästa ultraljudet av dem alla! Bebisen var lagom storlek så man såg allt så himla bra och överskådligt. Sen är det ju första gången man tittar på alla bebisens organ ingående. Så spännande sen att man äntligen får se sitt lilla "hjärta" igen och om det är bra så kopplar man av ännu mer och glädjer sig åt graviditeten. Och gör allt illamående och annat som i gravidteten man mår dåligt av, värt det! -
Fantastiskt fina album Färnevik! Jag både fotar och scrappar lite... fick massor av ideér nu! Tack!färnik skrev 2011-02-20 13:06:06 följande:Japp! Härifrån: www.glimraforlag.se/bocker/album.htm
De är ganska dyra, jag tror jag gett 230kr/st (och har köpt 4...) men de är väldigt fina så det är det faktiskt värt! -
Hej tjejer!
Lite läskigt att läsa om alla sparkar, och smärtor och sprickningar.. men jag har väl tid på mig att vänja mig vid allt sånt.. ;)
Om vi ska prata vansinnig vårdpersonal kan jag tala om att det jobbar en sjuksköterska på gynakuten i Solna som klappade mig på huvudet och kallade mig lilla gumman i 4 veckor när jag sökte upprepade ggr pga buksmärtor och blödningar... När jag tillslut konstaterades att jag blödde ut i buken och hade ett utomkveds blev hon så jävla skakis att hon inte kunde sätta nål på mig ens..... henne drömmer jag om att nita.... gärna flera ggr... Hårt.
Jag har en enorm växtvärk/mensvärk nu! Så skönt! (haha!) Jag hoppas liten ärta växer lika mycket som det känns!!
Happi: Ketoner får man i urinen som en restprodukt när fett bryts ner. Får du fortfarade vara restriktiv med kolhydrater pga din grav.diabetes? Din kropp livnär sig på fett och protein när man håller igen på kolhydraterna och då får man ketoner i urinen. Jag hade det själv när jag åt LCHF. Men å andra sidan kan man också få det pga diabetes, det uppstår då när insulinnivån är så låg att kroppen bränner fett istället för kolhydrater. (vilket verkar rätt osannolikt vid en graviditetsdiabetes...)
Hoppas det var nån hjälp och att jag inte bara rörde till det. Här kan du läsa mera www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php -
Jag tar det som positivt Telge! Det är ju växtvärk!