Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 00:47:39 följande:
    Fryser och svettas haha och kissar fyfan och ja flytningarna hahaha men jag älskade att vara gravid iaf
    Jo det är mysigt att vara gravid men oroligt också iaf de fösrat veckorna innan man vet. Känns fortfarande väldigt overkligt att man faktiskt ska bli mamma förhoppningsvis. Idag vaknar jag och känner mig nada gravid och jag som kände mig så gravid igår med trötthet och illamående, iofs så har dagen nyss börjat för min del så det kanske kommer.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 06:59:01 följande:
    2barnsmamma och Telgebo: jag tyckte ma var värre än mf, men ja, mitt första mf kom i vecka 8 så det var inte "bara" att jag fått ett plus och sedan dagarna efter en blödning. Just då var det fruktansvärt, jag hade ju trots allt varit gravid en hel månad och gjort VUL där läkaren såg hjärtat slå. Så jag hade ju vant mig vid att vara gravid och hade berättat för ett antal personer efter mitt lyckade VUL. Och så kom blödningarna en dag, och på midsommar åkte vi in akut. Då jag skulle lämna urinprov trillade fostersäcken ner i urinkoppen....! Jag fattade direkt att det var fostret som kom ut. Läkaren tittade på bebisen i mikroskop och den hade varit perfekt för sin storlek i vecka 8, så den hade dött precis då.

Trots detta var mf:et lättare att hantera, för vid mf:et tog kroppen hand om det själv, och jag återhämtade mig snabbt. Vid ma:et kände jag mig total-lurad av min kropp, dessutom fick jag en jobbig infektion i livmodern efteråt som följd. Och utöver detta så upptäckte jag ma:t när jag var på semester i New York utan sambon. Ingen höjdare direkt....
    Usch jag har ju inget att jämföra med tack och lov så har jag såvitt jag vet bara varit med om ett MA, eller bara och bara det är fullt tillräckligt. Jag håller med dig sugarrush att man känner sig totallurad av sin kropp. Här har man gått runt i x antal veckor och trott att man är gravid och så är man inte det. Jag blev iinte tagen på allvar när jag berättade om att jag kände att nåt var fel, alla sa bara var glad att du mår bra som slipper illamående trötthet ömma bröst osv, när jag tom sa att teststrecket var svagare i v.7 och borde varit strakare så fick jag bara till svar att det har ingen betydelse.

Det är rätt otäckt att man har en så stark känsla att det kändes fel i kroppen och att det faktiskt var så.

Idag känner jag oro igen, mådde inget vidare igår och idag känner jag ingenting.

Pappan till barnet har hört av sig nu och bett göra abort för helvete för han vill inte ha nåt med mig att göra och jag är helt sjuk i huvudet om jag behåller barnet. Exakt dom orden skrev han till mig. Verkar ju moget av en på 30+.

Sedan dom nedvärderande orden på msn igår av en killkompis och så utstött i en annan tråd här på FL, det är för mycket negativt för att jag ska kunna må bra och känna mig trygg. Hade väl inte väntat mig att barnets pappa skulle bli glad direkt, men att skriva så som han gjorde trodde jag faktiskt inte.

Vad ska jag göra? behåller alla hans elaka mail , kan ju vara "bra" att ha när faderskap ska skrivas och om det skulle bli bråk om vårdnad osv längre fram.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-20 07:51:43 följande:
    Telge: Jag fryser fortfarande i v 17 Är väl rätt frusen av mig men antar att det blir en VARM sommar! hur många barn har du sedan innan?

Jag har haft ett MA och det var såklart jobbigt MEN jag var konstigt nog helt inställd på det. Graviditeten var inte alls som mina andra. Jag mådde JÄTTEBRA kunde göra allt som vanligt och kände mig inte alls gravid kan jag säga. Sa det även till min bm som inte trodde mig men när jag började blöda förstod jag varför det kändes så annorlunda. Jag kände det verkligen på mig att det skulle hända nåt. Tyvärr åkte jag ju dit REJÄLT. Tappade Masoor med blod och hade mitt HB nere på 83 vilket är väldigt lågt när jag brukar ha över 140 i vanliga fall. Tyvärr har det ju visat sig nu att mina blodplättar fortfarande är små och att mina järndepåer inte heller är nåt vidare och det antar jag beror på mitt mfa som var i juli........... Men denna gång hoppas jag innerligt att det ska gå vägen. Tycker dock att det känns så himla nervöst inför RUL. Tänk om det är nåt fel igen.... Eller så är det för att man ska vara med förberedd OM nåt skulle hända.
    Ja jag hoppas på en varm sommar vill ha värme är så less på vintern, känns just nu som det aldrig kommer bli vår ens.

Du och jag verkar ha haft liknande upplevelse av våra MA, kände mig också för bra för att vara gravid och mådde alldeles för vanligt och kände på mig att det inte skulle bli nåt barn och tyvärr hade jag rätt.

jag känner också nervositet inför mitt VUL att det inte ska vara nåt där som man på nåt sätt förbereder sig så man inte skall bli lika ledsen fast det blir man ju , men man tänker att om jag inte tror på 100% så kanske det inte gör llika ont om det nu skulle vara nåt fel eller inget foster alls eller tom hinnsäck, inga hjärtslag osv. Man är ju helt nojjig.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo

Vid min förra förlossning blev jag sydd utan bedövning med orden di har ju nyss fött barn och det gör ondare än att sy 2 stygn. I helvete heller, det gjorde 1000 ggr ondare, nästa gång ska jag ha bedövning om det bara ska sy ska sticka en liten nål i mitt underliv.

Idag mår jag deppigt och känner mig rädd orolig och ledsen. Jag är rädd att pappan till barnet kommer att sätta igång mmed hotelser nu och försöka tjata sig till att jag ska göra abort.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo

Jag är katastrof i magen, jag är så lös och när jag torkade mig så jag ljusrött blod och fick panik och ont i magen direkt, men där var där bak. Fy vad rädd jag hann bli och är fortfarande. Det ondai magen har gått över. Man varför är jag så lös? har inget minne av att jag var så här katastrof när jag var gravid för utan förstoppad från start.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 09:59:22 följande:
    usch, jag hade slagit ner henne, allvarligt!

och du vännen, men tanke på pappan så behöver han inte vara "pappa" heller..
    det kan du minsann hälsa honom...
    Han behöver inte skriva på några papper alls utan överlåta all den kärlek som ett barn ger till dig...
    idiot till kille får jag lov att säga...
    Han måste ju skriva på faderskapet det är så det fungerar i Sverige, har läst att det kan sluta med att polisen hämtar honom för faderskap och provtagning och jag vet att han är pappa till barnet, jag vill inte att ska bli en massa problem och ännu jobbigare än vad det redan är. Jag vill kunna njuta av min graviditet och inte behöva tänka på vad han kan ställa till med för djävulskaper. Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 10:06:30 följande:
    du kanske ska kolla upp det?
    blöder du fort.f där fram så att säga?
    Nä jag har inte kollat upp det, hände nyss och det blödde där bak när jag torkade mig och gången däpå när jag torkade mig så var det inget men ont i magen hade jag, men det gick över när jag reste på mig för att tvätta händerna

Ska ringa barnmorskan imorgon och passa på att fråga om detta med typ diarré ibörjan av graviditeten. Jag känner mig inte dålig i magen så men när det väl ska göras nr 2 så är det alltid så löst och så har det varit nu några dagar innan jag testade + så man blir lätt så orolig.

Dessutom har alla symtom försvunnit idag och igår mådde jag så illa så nu börjar man ställa in sig på att man ska genomgå samma sak igen, ett nytt MA. Men jag blöder inte och har inte ont men känner mig inte gravid.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:09:11 följande:
    Jag blöder varje gång jag bajsar, men bara där bak, så då är det ju ingen fara. Det har jag gjort sedan v.5. Man får ju som sagt lite tarmproblem som gravid.
    Du har väl aldrig blött där fram telgebo? Isf är det ju ingen fara.
    Nej jag har aldrig blött från underlivet (slidan) denna graviditet utan det är bara i samband med att jag bajsar som det kommer lite ljusrosa eller rött blod där bak, det svider ju en del när jag bajsar också trots att det är löst.

Har absolut inget minne av att jag var såhär lös i magen när jag var gravid förr utan hård hela tiden då tarmarna slappnar av och sväller ibörjan av graviditeten. Jag är ju i.5 nu så jag tycker väl att tarmarna borde fungera som dom gjorde när jag var gravid förr.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:10:16 följande:
    Sade du till honom att du åt p-piller?
    Nej, han frågade några minuter efter vi hade haft sex om jag åt p-piller och jag svarade nej det gör jsg inte. Han sa inget om det.

Vi har inte haft kontakt efter det, jag var inte hjans typ som han så fint sa till mig, men ligga med mig gick tydligen bra och nu tycker han att jag ska abort annars är jag helt sjuk i huvudet för han vill inte ha nåt med mig att göra skrev i ett mail till mig inatt.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:11:16 följande:
    Jag är också gasig och lös i magen Telge, jag är hård normalt och är rätt glad att jag inte blev ännu hårdare. Min tid kommer nog! ;)
    Jag är också mer hård normalt men inte nu.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma