Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2012-08-07 19:18:56 följande:

Jag ska vara snäll nu och svara dig: jag tycker inte om dig för att vilken tråd du än tittar in på och blir aktiv i så blir det otrevlig stämning och bråk.

Jag brukar hålla min mening för mig själv för jag har inga problem att ignorera och existera jämte, men ibland känner även jag att jag vill säga vad jag tycker. Och i den här tråden tycker inte jag att du bidrar med något, särskilt inte när du börjar dra upp saker ur andra trådar som inte anbelangar oss här. Då säger jag ifrån.

Sluta nu telgebo, snälla.

Det där stämmer ju inte att det blir otrevlig stämning i alla trådar jag skriver i så sluta hitta på och landa på jorden tack.

Nähä det var tråkigt att DU inte tycker jag bidrar med något i tråden, men det är ju DIN åsikt.

Sedan så skrev jag här idag för att jag inte fick tag i Mamma till W på nåt annat sätt så du hade inte behövt bry dig faktiskt.

Jag har lika stor rätt som dig att vara på detta forum och i vilka trådar jag vill.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Odetta skrev 2012-08-07 19:20:59 följande:

Jag har ju gjort det.

Du är inte välkommen här FÖR ATT DU INTE PLANERAR ELLER ÄR GRAVID!

Och för att du är otrevlig...men det är min mening det och det står jag för.

Vad vet du om den saken? Så man är bara välkommen att vara här om man är gravid eller planerar att bli det? Det är ju sjukt, det kan ju inte du bestämma.
  • telgebo
    KMW skrev 2012-08-07 19:30:19 följande:
    Skrev aldrig att du var ett troll Telge, skrev att jag skriver som dom gör i TROLLTRÅDARNA.
    Brukar du läsa här Telge? Vet ju att du kommenterar ibland, men läser du även när du inte kommenterar? I så fall vet du att det här är en glad, positiv tråd där det aldrig tjafsas. Förutom när du är inblandad. Tror att det är det Odetta försöker säga. Det blir bara tjafs runt dig, ingen annan.
    Vi andra är inte intresserade av dina och Mamma till Ws internbråk, så håll det borta från den här tråden.
    Välkommen tillbaka när du är gravid!

Okej varför skrev du då detta om troll? Förstår inte det.
    Jag brukar läsa här då och då ja men inte ofta jag skriver längre för jag bidrar ju ändå inte med någonting enligt Odetta.

Det tjafsas inte bara när jag är här inte, jag har skrivit en del blir aldrig bråk då. och som sagt jag har lika stor rätt att hänga här som du.

Jag kommer med största sannolikhet inte hänga här om jag skulle bli gravid vill inte säga varför.
  • telgebo
    KMW skrev 2012-08-07 19:54:19 följande:
    Tumhållning Mimmi. Å jag hoppas att du förstår att kvällens tumult till trots, så är du mer än välkommen i den här tråden. Hell, du räknas ju nästan som inventarie ju... ;)

Vad menar du? Tumult till trots
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:38:38 följande:
    Men gud drama igen i tråden, och det av en person som inte ens försöker bli gravid! Det är så fel att förstöra i den här tråden med saker som inte alls hör hit, man blir ju alldeles matt. Hur svårt ska det vara att förstå?

Nåväl, nu håller jag alla tummar jag har för KMW och Lisa imorgon! Klart det kommer gå bra för er.  

I morgon går jag in i v 36! Tar blodtrycket varje dag hos BM nu eftersom det har gått upp ganska mycket, 130/100 idag och typ samma igår. Går det upp mer kommer jag få börja gå till spec.mvc men idag tyckte de att vi fortfarande kunde avvakta. Kommer förmodligen bli sjukskriven retroaktivt i nästa vecka. Jag är ju ledig nu men blir väldigt begränsad av att behöva åka till BM varje dag. 

Hur går det för alla nyfödda i tråden med livet?  

Suck varför då ens kommentera? Så JÄDRA ondigt.

KMW: Öm tå tydligen

Lisa väntar: Jag ställde en fråga till KMW
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:47:32 följande:
    Jag besparar mig att kommentera mig ytterligare över dig. Har roligare saker för mig!

Varför så otrevlig?
  • telgebo

KMW: varför ska du skriva på grekiska?

• telgebo

Täcke ska helst inte bebisar ha utan filt.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-07 23:08:17 följande:
    Flickor vi har ju andra tråden om det skulle fortsætta likom .

Vad menar du med fortsätta?
  • telgebo

3 barns mamma vad menar du med det du skrev?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-07 23:31:36 följande:
    Blandar mig inte i detta men jag sa bara att det fanns en annan tråd .
    Nu undrar jag e du gravid eller planerar du bebis ?
    Før du e med i alla BIM trådar næmligen .

Jag är inte med i alla BIM trådar.

Varför ska ni till annan tråd? Varför ringer du då mig och verkar bry dig om mig om du vill fly till annan tråd bara för att jag är här? Känns ganska falskt att ringa då och spela vän när du inte är det på riktigt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-07 23:59:29 följande:
    Har inte ringt dig .
    Gjorde det 2010 eller var det 2011  sist .

Du är lika taskig som dom är mot dig och då spelar det ingen roll att du blir lessen för du är precis lika dumma mot dom i denna tråd . 

Jo du har ringt mig senast 2012 och du kan ju sluta med att spela kompis ena gången och ovän nästa gång, det är ett falskt dubbelspel som jag inte accepterar.
  • telgebo
    plutten02 skrev 2013-05-16 12:43:39 följande:
    Jag har sånt illamående om morgnarna och molande verk i magen. Även såna små ilningar ner i ljumskarna.

Lite jobbigt när man inte alls har något koll, eftersom jag inte haft någon mens sen dottern föddes och det är snart 11 månader sedan.

Jag ammar fortfarande 2-3 ggr / dag.

Gjorde ett cb idag men det var minus.
    Ta billiga ÄL test och blir det positivt dubbelkolla med CB ÄL test, så gör många
  • telgebo
    plutten02 skrev 2013-05-26 20:53:48 följande:
    Fick barn för 11 månader sedan som jag ff ammar ca 2 ggr per dag, brukar bli en gång sena kväll och en på natten. I onsdags så fick jag lite rött/brund i en flytning,. så jag trodde att mensen skulle dra igång.JID Detta varade till i fredags, men inga mängder utan bara visade sig på papper när jag torkade mig. Sen i fredags har jag inte sett något. mår illa om mornarna och lite på dagarna. Jag har inget skydd ocih vi har sex som vanligt. Någon som har någon aning vad det kan vara? Gjorde ett rsfu test idag på morgonen men det var minus.

Ingen aning, men låter som en spotting så kanske mensen är i antågande.

Jag blödde som bara den första mensen efter min graviditet, trodde jag skulle förblöda allvarligt. Fick använda super plus tampong och förlossningsbinda och byta varannan timme, så höll det på i 12 dagar. Fy aldrig vart med om maken till blodbad.

Tänkte därför att den lilla blödning du fick inte riktigt låter som mens men man vet aldrig. Du kanske inte blöder så mycket annars när du har mens så det kan ju ha vart den. Du kan ju ringa annars till MVC och höra med dom om du tror att du kan vara gravid.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma