Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1

Nu har jag plussat  igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.

• telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-13 16:29:46 följande:
    grattis till det nya plusset =) förstår att du är rädd och orolig, men som alla andra kommer säga och säger..
    Du väntar barn och inget missfall..

Sen kan allt hända så är det bara. men i ditt fall SKA det inte göra det den här gången.. =) stor kram
    Tack Längtan efter liten. Hoppas du har rätt.  Kommer bryta ihop fullständigt om det sker igen.

Denna gång känns det dock bättre, dels så är det positiva testet tydligare denna gång än förra gången och dels så har jag mängder av graviditetssymtom vilket jag förra gången tappade i samma sekund som jag testade positivt i stort sätt..

Är man galen om man ringer ovch bokar tid hos barnmorskan imorgon? Var kan man vända sig om man vill göra ett vaginalt ultraljud tro om några veckor? Känner att jag behöver se det hela för att verkligen tro på det samt lugna min oro.
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-13 17:38:48 följande:
    Välkommen telgebo. Tror att vi alla här förstår din oro, men tråden är full av framgångssagor, och förhoppningsvis blir du en av alla dessa framgångssagor också. Min saga är 5 veckor gammal och ligger för tillfället på vår säng och sover, gosefisen!

Boka tid hos barnmorskan vettja. Inget konstigt med det om du frågar mig. Vill dom inte låta dig göra ett tidigt VUL, kontakta någon privat mottagning så kan dom säkert fixa det. Förmodligen till självkostnadspris, men det kan det vara värt för att få sin oro stillad.
    Åh tack Kajsalisa. Ni förstår inte hur glad jag blir av era svar och lugnande ord. Det jag främst känner oro onför är ju min ålder som jag vet medför ökade risker, är ju 36 år och fyller 37 samma månad jag är beräknad i. Så länge jag känner mig gravid så känner jag mig iaf lite lugnare för förra gången så kände jag i stort sett igenting kort efter jag testade svagt plus och kanske inte så konstigt då den lilla dog i v.4-5.

Idag är jag i v.4+0 och känner mig verkligen så gravid och det känns på nåt vis skönt och jag njuter av varje sekund som jag får vara gravid trots oron och en massa funderingar och tankar.

Man kan lita på ett tydligt plus 2 dagar före BIM va? Clearblue. Ska köpa ett nytt test, ett digitalt Clearblue med veckoindikator och beställa en massa teststickor, Kontrollfreak..japp det är jag det.

Ska faktiskt ta och ringa barnmorskan imorgon, vet att det görs hälsosamtal här tidigt och dessutom måste jag kolla upp mina tyreiodeavärden då jag äter Levaxin.
  • telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-13 17:41:06 följande:
    Som mig då... kanske... vågar inte riktigt tro det än... fick superduper tunt extra streck imorse.. v 3+4... Håller tummar för barn i oktober för oss båda!
    Vågar mig på att säga grattis till dig även om man själv har svårt att ta in det och tro på det. Tror knappast att ett test kan visa extra streck på samma ställe som reststrecket ska vara bara för att luras utan du är garanterat till 100% gravid.

Ska vi testa tillsammans igen över nätet?
  • telgebo

Vad säger man när man ringer och bokar tid hos barnmorskan då? "Hej jag är gravid och tänka boka en tid"? Eller? Vilka I-lands proböem man har alltså och det här är bara början.

Känner mig så jädra rädd , att jag tar ut något självklart som inte alls är självklart. Förra gången så fick jag MA dagen före inskrivningen så ni kan ju gissa hur jag kommer må dagen före.

Nu ska jag inte vara sådan pessimist utan tänka positivt att det är givet att det ska gå bra denna gång, även om mina mörka tankar kommer då och då pch påminner om allt det tunga och mörka.

Höll på att dö imorse när jag trött som bara den gick på toa imorse och trodde jag såg blod i trosorna, jag hann vakna till ordentligt på den mikrosekunden innan jag såg att det inte var blod överhuvudtaget. Man är ju helt nojjig och känner ju efter och söker tecken hela tiden.

• telgebo

Var ni också kissnödiga som bara den ibörjan? jag springer på toa hela tiden och jag brukar i normala fall gå ca 4 ggr per dag. Nu är jag väl uppe på gång 10+ minst. för idag. Tom på nätterna måste jag upp trots att jag går på toa precis innan jag lägger mig.

• telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-13 18:22:42 följande:
    Telgebo; du har hittat till en ev FL:s bästa trådar. Ett gäng urgulliga tjejer huserar här, och givetvis stöttar vi varandra.
    Ring, ring, ring säger jag. Bm kommer inte tycka det är ett dugg konstigt när du ringer och säger "hej, jag är gravid". Hon kommer säkert ställa massor av frågor som automatiskt leder samtalet vidare. Å som sagt, kan du inte få VUL via landstinget, sök privat.
    Får man gissa att du bor i Södertälje eller? Stockholm har flera privata mottagningar och flera tjejer här i tråden har koll på var dom finns. Fråga Sofy, hon vet garanterat var du kan vända dig...
    Det är jättetufft efter mf/ma men man får försöka tro på att man är gravid, tills motsatsen bevisats. Supersvårt, I know. Själv lyckades jag knappt tro på det förrän efter UL i v 19, trots lyckat UL i v 11 också..

Jo att detta är en kanontråd har jag insett med tanke på hur många inlägg som har skrivits och så har jag för mig att jag hängde här då jag fick mitt MA, fy vad jag mådde skit då. Jag bröt ihop och bara grät grät och klandrade mig själv trots att jag vet att man inte kan skylla på att man påverkat utgången, men jag gjorde det ändå.

Jo jag ska ringa, måste bara samla ihop mig och låta mer självsäker på rösten när jag ringer och inte som en rädd liten tjej som oplanerat gravid och knappt vågar säga någonting.. Vill ju komma på stört trots att jag är så rädd och vet att det inte finns något att göra än som kan intyga mig att jag är gravid såsom VUL eller lyssna på hjärtljudn på bebisen än.

Jag bor i Södertälje. Undrar om jag kan vända mig till sjukhuset här där jag var ett x antal gånger när jag fick MA i maj? Eller dom tycker nog att man är löjlig som oroar sig för ett nytt MA. Tex läkaren där sa när jag var in på kontroll i samband med MA att detta får man räkna med. Blev så paff att jag tappade ordförrådet. Vilket klantarsel, även om det är vanligt kan han väl hålla kä*ten. jag blev så ledsen av dom orden.

Ska höra med Sofy, hade kontakt med henne under min förra graviditet då jag fick MA har jag för mig.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-13 18:30:25 följande:
    Grattis Telgebo!
    Jag är nygravid, går in i vecka 9 idag och jajemen, även här är det kisspaus varje natt! Även om det bara är fem små droppar som ska pressas fram... Ibland önskar jag att jag hade en potta brevid sängen så jag slapp gå upp och vakna till, men jag tror inte det hade varit så populärt hos sambon..

Ring BM och prata med dem, de kommer säkert att boka in dig på besök. Mitt tips är att ringa rätt snart, för ju tidigare du ringer, desto mer kan du välja vilken dag och tid du vill komma (så får du en tid som passar dig).
    Tack så mycket sugarrush. Skönt att du också är nygravid, då kan vi nojja ihop du och jag Hoppas du förstår vad jag menar. Har ju tusen och en funderingar och tankar, men just nu står det till i huvudkontoret. har ju ingen att dela mina tankar , lycka rädsla med än er här då jag är singel.  Jag har valt det själv så det är inget sprucket förhållande.

Jo ska ringa denna vecka som kommer, förhoppningsvis imorgon.

Sofy: Om du ser detta; har du något tips på ställe som gör VUL som tex MVC?
  • telgebo

Sofy: Kanske ska tillägga i Södertälje trakten helst.

• telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-13 18:54:48 följande:
    kajsalisa skrev 2011-02-13 18:12:03 följande:
    Härligt Pixan. Jag vågar mig också på ett grattis!! :)
    Å, ja hoppas ni har rätt!! Ett plus borde ju va ett plus...Men jag är osäker om det dök upp inom testtiden, vaknade av att jag drömde att jag plussade, gick upp, tog ett test men var så grumsig i ögonen att jag inte kunde koncentrerar mig utan kollade ordentligt först 3 timmar senare...

Dock råmjölk i brösten, ömma tuttar och lite illamående...

Testar imorgon igen och ska ringa läkaren om det är postitivt... men uppdaterar först imoirgon kväll- kan inte anv fl på jobbet...

KRAMAR!!!
    Men du Pixan, vill du veta en sak: Jag har testat negativt mååånga gånger och låtat testen ligga i dagar ibland, sjukt jag vet och dom har sett lika negativa ut flera dagar efter som dom var när jag nyss tagit dom. Är säker på att du kommer få positivt imorgon. Ska du ta CB imorgon? Håller mina tummar för dig och alla oss andra inkl mig själv.

Måste vara knäpp eller så, lätt att råda och stötta andra men är inte lika bra på det för mig själv.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma