Plus igen efter mf/ma
Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1
Nu har jag plussat igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.
Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1
Nu har jag plussat igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.
Vad säger man när man ringer och bokar tid hos barnmorskan då? "Hej jag är gravid och tänka boka en tid"? Eller? Vilka I-lands proböem man har alltså
och det här är bara början.
Känner mig så jädra rädd , att jag tar ut något självklart som inte alls är självklart. Förra gången så fick jag MA dagen före inskrivningen så ni kan ju gissa hur jag kommer må dagen före.
Nu ska jag inte vara sådan pessimist utan tänka positivt att det är givet att det ska gå bra denna gång, även om mina mörka tankar kommer då och då pch påminner om allt det tunga och mörka.
Höll på att dö imorse när jag trött som bara den gick på toa imorse och trodde jag såg blod i trosorna, jag hann vakna till ordentligt på den mikrosekunden innan jag såg att det inte var blod överhuvudtaget. Man är ju helt nojjig och känner ju efter och söker tecken hela tiden.
Var ni också kissnödiga som bara den ibörjan? jag springer på toa hela tiden och jag brukar i normala fall gå ca 4 ggr per dag. Nu är jag väl uppe på gång 10+ minst. för idag. Tom på nätterna måste jag upp trots att jag går på toa precis innan jag lägger mig.
Jo att detta är en kanontråd har jag insett med tanke på hur många inlägg som har skrivits och så har jag för mig att jag hängde här då jag fick mitt MA, fy vad jag mådde skit då. Jag bröt ihop och bara grät grät och klandrade mig själv trots att jag vet att man inte kan skylla på att man påverkat utgången, men jag gjorde det ändå.
Jo jag ska ringa, måste bara samla ihop mig och låta mer självsäker på rösten när jag ringer och inte som en rädd liten tjej som oplanerat gravid och knappt vågar säga någonting.. Vill ju komma på stört trots att jag är så rädd och vet att det inte finns något att göra än som kan intyga mig att jag är gravid såsom VUL eller lyssna på hjärtljudn på bebisen än.
Jag bor i Södertälje. Undrar om jag kan vända mig till sjukhuset här där jag var ett x antal gånger när jag fick MA i maj? Eller dom tycker nog att man är löjlig som oroar sig för ett nytt MA. Tex läkaren där sa när jag var in på kontroll i samband med MA att detta får man räkna med. Blev så paff att jag tappade ordförrådet. Vilket klantarsel, även om det är vanligt kan han väl hålla kä*ten. jag blev så ledsen av dom orden.
Ska höra med Sofy, hade kontakt med henne under min förra graviditet då jag fick MA har jag för mig.
Sofy: Kanske ska tillägga i Södertälje trakten helst.