Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-02-18 18:22:41 följande:

Blödningen har inte avtagit... bara klumparna som håller sig borta =)

Jag såg ju säcken... höll i den tom. Den va grumligt transperant.

Det kan ju vara vad som helst... MF, MA och en konstig graviditet... jag hoppas också att allt ser bra ut på tisdag.

Läser ni förresten: "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson? Man kan följa sin graviditet hur strålande som helst. 3D bilder, massor av lättläst text och är min personliga graviditets-bibel.

Där står även att hjärtat slår sitt första slag dag 22 och dag 24 slår det rytmiskt. Idag är jag på dag 23 så då borde man ju kunna se det på tisdag.

Jag har den boken men inte läst något än, borde kanske göra det. Räknar jag från då brnet belv är jag på dag 19 idag så hjärtat börjar slå nu på måndag då. Enligt www.babyvarlden.se så skall det börja slå nästa fredag enligt deras beräkning på mig.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:28:10 följande:

"Mensen" har förresten hållt på i 3 dagar nu... innan dess har det bara varit en skvätt rosa på pappret. Den är ju riklig men inga klumpar som jag hade förra gången... då skedde allt på 2 dagar, lite rosa, sen blod med stora klumpar, det gick väldigt fort. Detta är inte likt det.

Har du ont?  Skulle jag blöda så skulle jag åka in akut skulle aldrig fixa att vänta på besked men du känner ju själv hur du vill göra.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:31:58 följande:
    Sofy: Tack för den solskenshistorian... den ska jag leva på till tisdag =)

Tack alla för att ni spenderar så mycket tid på att svara på mina frågor och berättar om era erfarenheter... det betyder väldigt mycket.
    Vi finns här för dig Marlyn, dessa tjejer är underbara, det fick jag bevis på i onsdags då jag mådde skit.

Håller alla mina tummar.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:50:25 följande:
    Telgebo: Jag litar mer på Lennarts bok än på babyvarlden.se, han har hållt på med detta nästan hela sitt liv och han skulle absolut inte välja någon att skriva boken som inte vet vad dom pratar om. Kolla sidan 93, där står om Hjärtats första slag.
    Jo, jag ska läsa men det får bli när jag är pigg, lägger jag mig ner somnar jag nästan på en gång och börjar gäspa redan strax före kl 19 på kvällarna, alltså nu . Ska laga middag nu, jur skall hag orka det då? Är inte vidare hungrig men måste äta för jag har en liten jag måste tänka på numer
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 18:51:24 följande:
    Nope, inte ont.
    Skönt det iaf.

Jag hade inte inte heller ont i magen, kom lite då och då men absolut inte eå ont som jag kan ha vid mens, däremot hade jag sjukt ont i ryggen då, det var som en tryckande hårt känsla som nån trök på ordentligt i svanken och neråt.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-18 18:55:40 följande:
    Telgebo- gött med testet!!!

Marlyn- Håller tummarna stenhårt för dig, och hoppas att allt ser toppen ut på tisdag!

2barnsmamma- Oj va du har varit med om. Jag är naturvetare men har vänner som tror stenhårt på liknande upplevelser som du beskriver och har berättat ordentliga historier. Jag har också varit med om en del som varit svårt att förklara ur ett naturvetarperspektiv ;) vi vet nog inte allt och livet är inte svart eller vitt ;)  Ibland får man ju känslor och ingivelser som är bäst att följa!

Ett hus vi tittade på så gick jag ut i ladugården och fick rysningar i hela kroppen,(är inte särkilt rädd eller orolig av mig annars)  Mannen märkte på mig att det var något och frågade vad det var. Jag svarade bara att hit skulle jag aldrig våga gå ensam när du är borta på jobb. Köpte inte den gårdenkan jag säga utan i vårt hus finns bara positiv energi hit kan jag bjuda mina "intuitiva" vänner och de kommer att känna sig så hemma....

Jag har själv drömt en del "sanndrömmar" iaf förr och min mamma har berättat att min mormor var likadan... Tror nog att min mormor fortfarande spelar en roll i mitt liv fast det är många år sedan hon dog =) mina fina mormor!
    Tack, jag har också drömt många sanndrömmar och varit med om skumma saker men kommer inte på något nu. Tänker men är för trött för att komma på en händelse men det är mycket skumma saker iaf. Kommer jag på så berättar jag.

I tisdags mötte jag på en bakant på stan, hon frågade mig om jag känt att hon tänkt på mig? nej svat´rade jag. Nehe sa hon, jag har tänkt massor på dig och tänkt skriva till dig men då gör jag det och så gick hon. Lite lustig är hon.

Typiskt att jag inte minns nån händelse för det är verkligen riktigt otäcka saker som har varit  och även drömmar jag drömt om som sedan hänt.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

Har för mig att jag drömde strax innan jag testade positivt att jag även gjorde det i drömmen.

Efter mitt MA så drömde jag om folk som ville mig illa genom att knivhugga mig i magen och annat otäckt, att de böt sig in hos mig för att skada mig. Det var en fruktansvärd jobbig tid, usch vad jag mådde dåligt och skit då.

Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-18 19:06:00 följande:
    Magens stl har ju egentligen inte så mkt med bebisens vikt att göra, en liten mage kan innehålla en stor bebis och tvärt om... Det viktiga är därmed inte vilken kurva som följs, utan bara att magen faktiskt växer och följer en kurva. Då växer med all sannolikhet bebis också. Tror det är omöjligt att bedömma bebisens stl utan ultraljud!

Mitt sf-mått v 36+ med dottern var 35cm, och hon vägde sedan 4,6 och hade helt normal mängd fostervatten...
    Även fostervattensmängd avgör väl också eller?
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-18 19:32:32 följande:
    Ja, och hur långt ner magen är osv...
    Ok, ska bli kul att se hur stor man kommer bli OM allt går bra.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 21:03:21 följande:
    Nämen fy jag äkligt !! Förvånadmen hade du någon som ville dig illa eller avundsjuk ?
    Visst ett ma kommer för sig själv men iaf det kan vara något.

När jag fick ma berättade jag inte för mamma ditrek utan mamma ringde mig och frågade hur allt var och jag sa att jag hade fått ma och var inne på sjukhuset osv och mamma berättade FAN det var just det jag drömde om i natt att något skulle gå illa denna gången.

Sandrömmar är härliga för det flesta ggr som drömma om + och så
    Nej det var ingen som ville mig illa vad jag vet iaf utan det var bara otäcka drömmar som förföljde mig. Kunde vakna upp helt kallsvettig och livrädd och var tvungen att gå upp och tända alla lampor och kolla att dörren verkligen var låst och kände mig otrygg. Det var en jobbig tid usch.

Nu sover jag jättebra ,men drömmer röriga drömmar, mycket om en tidigare pojkvän att jag kysser honom osv och att vi försöker få ihop det men att ingen vågar lita på varandra. Vet inte vad det står för.

Vad otäckt med din mamma som drömde om att det inte skulle gå bra för dig under den graviditeten då du fick MA och så hände det. Fy.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

2 barns mamma: Kan du se vad jag kommer få? Pojke eller flicka vikt, hur förlossningen kommer gå och om jag jag kommer gå en hel graviditet?

Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma