• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-04 08:53:03 följande:
    Två timmar till ul och jag vill kräka av nervösitet. Jag har inte sovit mer än tre timmar i natt så trött nu och mår illa.

Tack för all uppmuntran ska uppdatera senare :)
    Hoppas det gått braaaa allting, tänker på dig!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Min dag har varit lååång... fast jag bara jobbar till 12..  :(
    Har fortfarande huvudvärk och mår äckelilla... har pratat med en läkare på jobbet som ringde sin man som precis randat på gyn.... han tyckte jag skulle gå till gynakuten och prata med dem där och se om de kan skriva en remiss till spec MVC tidigare än vad min läkare på mödravården kan (18/8)...

Men jag hatar verkligen gynakuten i Solna... jävla sopsköterska som jobbar där som inte bara är inkompetent och snorkig utan också otrevlig och.....och,...ful!  Sådeså. Så jag härdade ut... är det lika illa i morgon så åker jag till danderyd istället.

Jag hoppas det inte är nån fara med alvedom för nu tänker jag ta två till och sova lite.....

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-08-04 12:32:20 följande:
    Min dag har varit lååång... fast jag bara jobbar till 12..  :(
    Har fortfarande huvudvärk och mår äckelilla... har pratat med en läkare på jobbet som ringde sin man som precis randat på gyn.... han tyckte jag skulle gå till gynakuten och prata med dem där och se om de kan skriva en remiss till spec MVC tidigare än vad min läkare på mödravården kan (18/8)...

Men jag hatar verkligen gynakuten i Solna... jävla sopsköterska som jobbar där som inte bara är inkompetent och snorkig utan också otrevlig och.....och,...ful!  Sådeså. Så jag härdade ut... är det lika illa i morgon så åker jag till danderyd istället.

Jag hoppas det inte är nån fara med alvedom för nu tänker jag ta två till och sova lite.....
    Imponerande att du ens orkar jobba!
    Stackars, stackars dig, måste vara så jobbigt med migrän... Hoppas verkligen att det ger med sig snart, gumman!
    Alvedon ska väl vara ok vad jag har hört? Sov så gott och krya på dig!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Hej alla det gick jätte BRA :) alla tre friska och lika stora på dagen. Två pojkar och en liten flicka. Ska lägga in bilder när vi kommer hem :)))

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-08-04 15:28:55 följande:
    Hej alla det gick jätte BRA :) alla tre friska och lika stora på dagen. Två pojkar och en liten flicka. Ska lägga in bilder när vi kommer hem :)))
    Men unge!!!!! Fy, på dig som skräms så där!!! Åh, vad skönt att höra att allt är bra!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    DU SKRÄMDE SKITEN UR MIG MÄNNISKA JAG HAR TRYCKT PÅ UPPDATERA SEN KLOCKAN TOLV!!!!   Hahahahah!!

Gud vad sköööööööööööööööööönt!!!!   <3
  • sugarrush
    Oj vad jag har tänkt på dig! Vad skönt att allt gick bra!
    Grattis till tre finfina ungar, och vad kul med lite blandad kompott därinne! 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Happiness skrev 2011-08-04 10:37:11 följande:
    Jag var hos och gjorde hinnsvepning (det är ju att de rotar runt )dagen innan Sofia föddes. Då kände hon samtidigt att jag var öppen 2 cm. Så det är ju svårt tt säga om förlossningen startat ändå eller om det var "rotandet" som gjorde det. Tappen vänder sig sakta framåt i takt med att man öppnar sig och det kan de ju också känna.

Många får göra hinnsvepning flera gånger för att det ska lyckas och på vissa funkar det inte alls. Tycker det låter bra att han säger redan nu att han vill hjälpa dig med det. Sen om han får göra det flera gånger är ju bara bra.

Det kommer gå jätte bra! Snäll doktor
    Tack för din historia! Vad bra det låter! Känns skönt att man förmodligen inte ska behöva gå flera veckor över tiden. Jag hoppas på att bebben tittar ut innan oktober, alltså senast på BF+3... vi får väl se. Men med tanke på hur envis den varit på ultraljuden så räknar jag inte med att den går att övertala direkt...
    Fjärde gången gillt?
  • Bellas7

Inte mening :) men det tog tid på sjukhuset och lång tid på ul sen läkare så vi kom därifrån nu :) men shit vad nervös jag var oj oj oj

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma