• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2011-08-05 09:11:07 följande:
    Soma: kl 13 är det dags! Ska börja rulla om en timme ungefär (är i Leksand)
    Kör försiktigt, gumman!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • sugarrush

Aj, det känns som om min bebis inte får plats i magen!
    Hela tiden är det någon vass liten fot eller arm eller något som sticker ut så långt att man kan se den. Och trycker jag lite försiktigt in den med min hand så dyker det genaste upp någon ny vass grej på andra sidan, eller mitt för naveln. Jättemysigt att känna den, men den verkar liksom vilja ta sig ut på fel ställe....

Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Lovar att jag kör försiktigt! Wilda somnade redan efter 7 km. Tur för mig då hon tröttnar snabbt!

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-05 10:41:25 följande:
    Hela tiden är det någon vass liten fot eller arm eller något som sticker ut så långt att man kan se den. Och trycker jag lite försiktigt in den med min hand så dyker det genaste upp någon ny vass grej på andra sidan, eller mitt för naveln. Jättemysigt att känna den, men den verkar liksom vilja ta sig ut på fel ställe....
    Det är samma här! Det känns som att bebisen försöker töja ut min mage med fötterna. Ofta ligger hen med huvudet ner mot vänster och fötterna pressar och sparkar upp mot revbenen på höger sida. Jäääätteskööönt... Tungan ute (men det är ju skönt att veta att hen är så pigg och aktiv!)

Lycka till idag Mabaja{#emotions_dlg.flower}
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-08-05 10:51:16 följande:
    Det är samma här! Det känns som att bebisen försöker töja ut min mage med fötterna. Ofta ligger hen med huvudet ner mot vänster och fötterna pressar och sparkar upp mot revbenen på höger sida. Jäääätteskööönt... Tungan ute (men det är ju skönt att veta att hen är så pigg och aktiv!)

Lycka till idag Mabaja! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst är det härligt att känna att bebisen är pigg och aktiv! Lite smärta och blåmärken får man stå ut med, inte så långt kvar nu ju...

Sitter på ett tomt kontor och har inte så mycket att göra, så jag har lyckats knåpa ihop både förlossningsplan och packlista för BB-väskan. Har ni börjat fundera på sånt?
    Fjärde gången gillt?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-08-05 10:41:25 följande:
    Åhh, mysigt! Längtar tills den dag jag oxå får känna nåt sprattla runt, sen kanske jag ångrar mig när jag sitter med onda kroppsdelar osv, men det kostar ju att ligga på topp
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mabaja

Att det kostar att ligga på topp fick jag erfara igår. Jag dansade och hade skitkul till vi skulle till bilen. Då fick jag och Spogge (biggest loser) stötta varandra då han är svullen och har ont under foten. Men kul hade vi!

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-08-05 11:24:35 följande:
    Åhh, mysigt! Längtar tills den dag jag oxå får känna nåt sprattla runt, sen kanske jag ångrar mig när jag sitter med onda kroppsdelar osv, men det kostar ju att ligga på topp
    Ja precis..haha
    När de där första rörelserna kommer så är man ju inte riktigt säker på att det är bebisen som känns, eller om det bara råkar vara tarmar eller så. Och sedan, när man vet att det är bebisrörelser så vill man bara känna mer och mer, det blir som en drog! Aldrig tyckte man den var tillräckligt aktiv! Snart kommer du förstå precis vad jag menar, SoMa!

Numera känner jag bebisen stora delar av dagen, och såhär efter morgonkaffet brukar den dra igång dagens första race. Men det är fortfarande SJUKT abstrakt och overkligt att det skulle kunna ligga en ny liten individ därinne. Ibland vågar man snudda vid tanken att det faktiskt ligger ett barn därinne, och då blir jag nästan alltid så rörd att jag får tårar i ögonen. Hjärta
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Snart är det dags Mabaja! Jag är med dig i stolen! ... Alltså i tanken!

Har en kollega som gör fantastiska tårtor ocg idag hade hon gjort en till mig och sambon som tack för att vi handlade en massa tårtgrejor i new york åt henne.... den är så maffig!! Choklad men vackra blommor i sockerpasta....

Men jag mår bara illa när jag ser den....

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja

Det gick kanon. Grodan sparkade så mycket att hon inte kunde mäta ordentligt. Men den är minst 10+5. Så jag håller mig till mina uträkningar till rul dvs 10+6 idag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma