• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    MissT skrev 2011-08-11 09:47:59 följande:
    Tack Safiree och 2barnsmamma84 Ja det ska bli riktigt härligt ....och praktiskt....har ju mycket grejer efter de andra tjejerna även om de börjar bli stora.
    Det är det som är häftigt man har massa saker och kläder efter 1:a flickan 2:a flickan och NU 3:e flickan det är ju trio och coolt och så häftigt !!
    Jag har ju flicka pojke pojke och jag känner bara på mig att nästa gång skulle det bli trio man har ju allt men är så sugen på en flicka och kunna använda dom små kläderna igen.

Igår pratade vi om att vi inte skulle sälja våran liggvagn
    Sen var vi på loppis här och jag hittade underlägg till elias ni vet pyssel plattor men det var en hel fylld banan låda som kostade 35 kr !!
    Men nu så är elias så stor så jag sa men till nästa då och då köpte vi och la upp till vinden
    Så vi sammlar på oss lite smått o gott redan        
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-08-11 09:53:33 följande:
    Tack Safireee o 2barnsmamma. Men nej, det var inte bebisen som bökade, det känns helt annorlunda. Tror det var kraftiga förvärkar. Nu gör det lite ont igen, ska ta två Alvedon o se om det hjälper, annars ringer jag in om ett par timmar. Håller på att packa en bb-väska, just in case liksom...!
    Shit är det redan dags ? herregud !!
    Blir det verkligen bebbe snart men du har väl inte BF än ?

Ja du gör rätt i att fixa bb väskan gumman hihi då har du något att se framimot.
    Är du ensam hemme ?    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79

Tjoho!
    Grattis MissT! Vad skönt!

Idag har jag inskrivning kl 14.45...

SoMa du med va? ;)

• sugarrush

Är ensam hemma, sjukskrev mig igår eftersom jag kände mig så enormt trött. Mannen är och jobbar, men vi hörs på tfn då och då.
    Jag har ca 7 veckor kvar så jag hoppas den inte vill komma ut än. Men gör den det, ja, då går det ju ändå bra, nästan allt är ju klart på den. Blir neonatalen några veckor bara.

• MCT79

Idag är också dagen D ... Dagen då det sket dig sist... 11+4... vad man påverkas ändå...

• MissT
    MCT79 skrev 2011-08-11 10:06:48 följande:
    Tjoho!
    Grattis MissT! Vad skönt!

Idag har jag inskrivning kl 14.45...

SoMa du med va? ;)
    Tack Ja jätte skönt! Har varit så sjukt nervös innan.

Och du har inskrivning....tänk vad fort det går  Ska du göra kub? 
  • Mabaja

Nu måste ni hjälpa mig. En kompis till mig hörde av sig till mig inatt och berättade följande: mensen kom och var mycket blod och ont i magen och varade i fyra dagar, sen har det varit rosa i 8 dagar. På dag 5 började hon få symptom så på dag 11 tog hon ett test som visade svagt positivt. Inatt tog hon ett till test som var svagt positivt men nu på förmiddagen var det neg.

Min spontana tanke är missfall för enligt mina uträkningar är hon i v 5+6 idag. Och då borde det ju vara ganska starkt.

• Mabaja

Åh mct, min kritiska gräns är 11+3 men levde det i 10+6 borde det ju leva fyra dagar senare. Lycka till på inskrivningen!

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-08-11 09:53:33 följande:
     Håller på att packa en bb-väska, just in case liksom...!
    Kan nog vara bra att ha förberett för säkerhets skull.
    Nån här som har koll på ungefär i vilken vecka barnet slipper neonatalen om det föds för tidigt?

• sugarrush

Safireee,jag vet inte. Men nu i vecka 33-34 brukar de slippa kuvös iallafall.
    Lycka till idag MCT!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma