• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mct: ibland sitter det långt inne innan sanningen kommer fram. :)

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-11 13:15:32 följande:
    Är du rolig nu eller ?

Shit din humör är banne mig hämsk!! 
    Vad ska jag säga då?

Antingen har du ÄL.
    Eller Gravid.
    Eller kroppen som strular.
    Eller mens.

Inget av de lyssnar du ju på?

Du vill inte testa för varken ÄL eller Grav.

Mensen är sen.

Du är gravid.

:)
  • MCT79

Jag funderar på att stämma SL och få pengar till en barnvagn....vad tror ni om mina chanser?

I måndags pajjade jag min axel när idiotchaffören efter att ha stannat tåget lät det ta ett skutt framåt och jag blev hängade i en stolpe med ena armen... sträckte mig lite men kändes okej men sen igår har det bara blivit värre och idag kan jag inte lyfta den över brösthöjd...

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-08-11 13:18:53 följande:
    Jag funderar på att stämma SL och få pengar till en barnvagn....vad tror ni om mina chanser?

I måndags pajjade jag min axel när idiotchaffören efter att ha stannat tåget lät det ta ett skutt framåt och jag blev hängade i en stolpe med ena armen... sträckte mig lite men kändes okej men sen igår har det bara blivit värre och idag kan jag inte lyfta den över brösthöjd...
    HAHAHAHA! Kör ba kööör ;) Dom gör ju bort sig hela tiden..
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-11 13:03:09 följande:
    Förlåt men min humör är kass just nu :-/ jag känner mig bara så vilse känns som om jag trampar dig på tån hela tiden !
    Du behöver inte svar mig du behöver inte läsa vad jag skriver.
    Jag kan skriva för mig själv som en liten dagbok och stämpla mig på pannan varje månad !!  
    Märker de ;) Kanske också är villig o hålla me din man, om ditt humör ;) Haha. Jaja, tiden utvisar väl va som är på g för dig :)

Lägg ner stridsyxan nu :)
  • MissT

Det tycker jag att du ska göra........................chaufförerna kan vara livsfarliga. Lycka till
  • Mmmbop

Hehe, på dom bara. Om inte annat så kanske du kan få lite kompensation. Kunde jag skulle jag stämma SL på alla hundratals minuter jag varit sen till jobbet de senaste två åren. Skit-SL. Ge 'rom va 'rom tål bara!!
  • MCT79

Usch det där var ingen bra inskrivning... vi var på plats 5 minuter före... sitter lapp på dörren... stängt! Befinner sig i jakobsberg till den 15/8... och ändå FRÅGADE JAG UTTRYCKLIGEN SISTA JAG RINGDE.... fan!!

Idiotkörning till Jakobsberg, hitta till rätt ställe och in... 15 minuter försenad. Barnmorskan var nog bland det mest förvirrade jag har varit med om... hon bad om min legitimation.. pratade lite... sen bad hon om den igen... wtf?!
    Hon kan inte skriva nån premiss för kub/nupp, för hon visste inte hur man gjorde med tvillingar så då får det vänta till nästa torsdag då jag ska träffa läkaren... enligt senaste VUL är jag då 12+6!!! Då har alltså sjukvården 1 vecka på sig att fixa fram en tid och jag ska hinna ta blodprover också!! "Inga problem" enligt henne.... bullshit säger jag!
    Hon frågade om mina alkoholvanor och när jag sa att jag dricker max 2 ggr per år så var hon ändå tvungen att ägna 5 minuter till att gå igenom hur fostret påverkads av alkolhol....

Hon kunde inte svara på de frågor jag hade, hon hann inte ta några blodprover alls utan ska träffa henne igen nästa torsdag 20 minuter före läkaren...

Usch det känns inge bra! Som jag har väntat på den här tiden!!

• MCT79

Hoppas det gick bättre för dig SoMa!!!

• sugarrush

Men gaaaah vad störigt MCT! Fattar att du är besviken! Kan du byta BM till nästa gång?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma