• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-11 10:39:40 följande:
    Nu måste ni hjälpa mig. En kompis till mig hörde av sig till mig inatt och berättade följande: mensen kom och var mycket blod och ont i magen och varade i fyra dagar, sen har det varit rosa i 8 dagar. På dag 5 började hon få symptom så på dag 11 tog hon ett test som visade svagt positivt. Inatt tog hon ett till test som var svagt positivt men nu på förmiddagen var det neg.

Min spontana tanke är missfall för enligt mina uträkningar är hon i v 5+6 idag. Och då borde det ju vara ganska starkt.
    Låter som missfall hon fått
    Att det vissade + + och sen - är för det kom ut
    Hon borde göra ett till om några dagar bara för att se hur det ligger till.  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Alltså det visade + inatt och - på morgonen idag och inte blödit mera. Hon ska ta ett nytt test imorgon och se.

Jag känner att det nog är det bästa som kan hända då hon annars kommer göra abort.

• Safireee

Har googlat lite och från vecka 36+0 verkar de flesta slippa neo. Men det verkar ju vara väldigt individuellt hur länge de behöver stanna om de föds tidigare också. Ibland räcker det ju med några dagar/veckor om de föds efter vecka 33-34 t ex. Skönt om man slipper kuvös i alla fall!
    Jag räknar ju ner till vecka 31+0 eftersom lungorna tydligen ska vara färdiga då.

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.29+23
  • Mabaja

Vad roliga ni är sugar och safiree som redan nu eller snart planerar förlossning. Jag BÖRJADE fundera över en förlossning i 37+ med wilda. Den här gången är jag inställd på 42+0. :)

• sugarrush

Mabaja, det är inte så roligt som det låter... Jag är i ärlighetens namn livrädd! Men hade så jävla ont inatt (menssmärtor, typ) att jag en stund verkligen trodde att det satt igång. Shit vad stressad jag blev! Jag har ju massor av saker jag vill hinna göra innan!
    Menmen, startar det så startar det, då är det ju bara att gilla läget....

• Mabaja

Men menssmärtor kan ju vara förvärkar med. Jag låg ju och flåsade "värkar" i flera veckor men de försvann efter ett par timmar varje gång.

• Mabaja

Så sugar det kan ju samtidigt vara fullt normalt bara att kroppen förbereder sig.

• 3 barns mamma84

sugar:
    Jag hoppas och håller tummisarna att din bebbe inte vill titta ut än och bara vill busa med sin mamma bara.
    Men om det fortsätter och det blir som inatt borde du faktist åka in för titt.
    Men jag håller med dig det är inte roligt jag skulle också få panik !!

Hade detta med amadeus kraftiga värkar i vecka 30 jag fick klocka och klocka jag grätt varje gång det var dags att flåsa och andas av smärtan och man blev så svettig på pannan.
    Men han var ju stor så det var något som gjorde att min kropp sa att den inte skulle orka mer.
    Men det fanns igen plats i magen häller för del delen.
    han var ju redan 3000g i vecka 30 så det är likom då bebsiar vill ta sig ut när dom är stora och utvecklade i kroppen men INTE lungorna.

Jag vet hur du har det men du borde kolla upp om det fortsätter !          

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-11 09:38:20 följande:
    Jag har inga symtomer jag har ju skrivit tror inte att jag ør gravid.
    Så sluta att hoppa på mig hela tiden ! 
    Du tror inte du är gravid, men du räknar ut BF? Du har inga symptom, bara halsbränna, molvärk, illamående då o då, hungrig, grinig osv osv..

Det börjar bli påfrestande att varje månad läsa samma sak, även om jag inte ens "ska" hänga härinne men jag vill följa alla goa tjejer o så ser man de hela tiden.

Ta ett test nu istället ;)
  • needtobreathe
    Sugar;

Obehagligt! Men jag hade också så fleeeera veckor, men min buse ville nog bara skoja lite me mig ;) Om de skulle dra igång, LYCKA TILL! Om inte, njut av tiden som är kvar! :)

Kram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma