• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-06 10:17:58 följande:
    Lallan: Vet du vad som händer om bara ett barn ligger med huvudet neråt? Vänd försök går kanske inte att göra med tvillingar? Sara och Björn var gulliga namn.

Så länge som tvilling ett ligger med huvudet ner så funkar det visst ändå annars blir det nog snitt. Tror inte att man gör vändningsförsök eftersom att snittrisken ändå är så hög speciellt för tvåan. Dessutom tror jag att dom har det lite för trångt. Mina ligger kvar som dom låg redan på ul i v 15.

Det lär inte bli Sara och Björn även om det är sonens önskan Som tjejnamn gillar jag både Alva och Alice men pojknamn vet jag inte alls än. Gillade Alvin förut men det är lite för likt Melvin som minsta sonen heter.

• Lallan

Odd: Gipsavjutningen var ju kanonfin som lampa

Pinklove: Grattis till lyckat rul

• Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 18:17:42 följande:
    Men lallan.. hade du verkligen 137 (skrev du va..?) diastoliskt idag? Och 86 systoliskt?
    Vilket som är vilket kan du bättre än jag men undertrycket låg på 85 har jag för mig och övertrycket har jag för mig låg på 137 eller precis däromkring. Skrev upp det på en lapp men just nu är jag för lat för att resa mig och kolla upp det. Hurså förresten?
  • Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 19:06:32 följande:
    Jaaa men då e jag me! 137/85 då? :D Jag blev vääldigt konfunderad då jag såg de omvänt skrivet.. kändes inte alls som bra tryck då ;) Nu e ja me på noterna igen! :D

My bad! Sorry!
    Ahh, det var det som var grejen. Det har legat däromkring förut så det var inget jag reagerade på
  • Lallan
    sofy skrev 2010-10-06 19:17:03 följande:
    Haha nä men ja reagerade bara på 85 i övertryck, o 137 i under.. ;) Men om vi skriver de omvänt stämmer de bättre i min sega skalle! ;D

Hoppas du inte tog illa upp! Får skylla på näringsbrist i hjärnan, hah ;p
    Funderade mest på om det var ngt jag missat/inte fattat själv

Mabaja: Själva var vi med vår lilla dvärg downs katt till veterinären igår och tog bort de få tänder hon hade kvar. Hon hade fått infektion i käkbenet pga dom dåliga tandresterna så hela ögat var igensvullet. Nu kommer hon nog förhoppningsvis klara sig ett tag till

Cat79: Antingen pojke och flicka (hoppas lite på det) eller två pojkar!
  • Lallan

Mabaja: Skönt att det gick bra med missen. Var det en bitskada? Brukar ju kunna bli infektioner av det då det läker ihop i huden så att sj'lva infektionen inte kan dräneras.

• Lallan

Längtan efter ...: Vet hur jobbig en treåring (eller för all del en fyraåring) kan vara men det vänder lika fort igen. Försök få avlastning eller ta dig ut någonstans där du vet att hon trivs så att hon blir lite mer medgörlig och du får lite andrum. Själv har jag dragit till Ikea några gånger endast för att lämna in ungarna på leklandet och sätta mig själv och fika en stund

Mabaja: Ja katter är härliga djur. Vår lilla dam går dock på smärtstillande så hon är helt groggy men det verkar hjälpa för hon åt torrfoder idag trots att tänderna drogs ut/borrades ut för bara två dygn sedan.

Rontgensyrran: Ska chefen ha orginalet av sjukintyget eller en kopia?

Odd: Grattis till körkortet!

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-10-07 20:25:56 följande:
    Kopia. Orginalet ska in till försäkringskassans inläsningscentral. Efter dag 15 så anmäler löneadministrationen till fk att jag är sjukskriven sedan kommer de väl skicka brev till mig där de begär ett läkarintyg. Så skickar in det då. Det är ju nästa vecka för min del.
    Okej, tack! Men borde man inte kunna skicka in det tidigare till dom egentligen?
  • Lallan
    Happiness skrev 2010-10-07 21:15:44 följande:
    ååååååååå Marie-KEX...vattnas i munnen. man kan lägga dom ett glas mjölk och blanda ihop allt till en go gröt. MUMS! Kvällarna är absolut värst och dagarna och lite vid lunch och undra om inte frukosten också räknas in där...HAHA
    Lät inte som en höjdare direkt men alla är vi ju olika
    Odetta skrev 2010-10-07 21:07:43 följande:
    tjejjer....samvetsfråga: frossar ni i godsaker eller lever ni nyttigt???

Jag tror jag lever rätt nyttigt under dagen....men på kvällen så usch...då frossar jag i mig godsaker. Har såååå dåligt samvete för det

Igår åt jag tex ett helt paket Mariekex...och nu ikväll har jag ätit en bit ostkaka med sylt....efter att jag redan åt en mars. Annat vanligt jag äter på kvällen är en rätt stor skål med flingor, typ havrefras med solhavre...det är en favorit.

Jag blir såååååååå sugen på sånnt på kvällen, vid den här tiden ungefär....tycker det är rätt jobbigt. Jag tycker det är GOTT när jag äter det, men efteråt får jag ångest och önskar att jag tog ett äpple istället. Är i v23 nu och har redan gått upp 8-9 kilo....känns ju inte så jätte kul direkt.

Så hur gör ni? Lever ni sunnt eller är ni som jag, obotliga gottgrisar?
    Har haft en väldigt onyttig period och då kan jag bara inte motstå alla godsaker. Nu sista veckan har jag istället  haft dille på morötter som är lite nyttigare, hur bra det är med minst ett halvt kilo morötter per dag vet jag dock inte.
  • Lallan

Jag är riktigt riktigt trött men det går ändå inte att jämföra med första perioden.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma