• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Hoppar in här om det är okej!

Är i v. 6+6 idag och har två mf i bagaget, ett i v 11 i juni förra året och ett i januari i v14.

• Lallan

Jag är så trött man bara kan va känns det som. Var in till stan en stund idag och blev helt slut bara av det. Mår inte jätteilla men hyfsat dåligt mest som molande känsla konstant. Ska absolut inte klaga då jag ändå känner mig lugnare med såpass mycket symptom än utan så jag är nöjd ändå men jobbet blir lidande.

• Lallan

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

• Lallan

Har också precis gått in i v8.

Känner igen mig i att vara konstant hungrig men egentligen inte sugen på ngt. Tomater går dock bra här med. Juice funkar också fin fint men i övrigt skulle jag gärna avstå om det var möjligt.

Slappar gör jag också pga trötthet men än så länge tycker sambon bara att det är bra att jag tar det lugnt, får se när han ledsnar

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 16:41:48 följande:
    Även mitt stooooora godissug har försvunnit! Skumt! Hoppas detta kan fortsätta i en positivtrend! Var innan idag och kollade på bebiskläder och tänkte faktiskt att jag skulle handla mig ett plag som jag tyckte var söt på lindex....lite tidigt för shopping. Men tyvärr hade den inte kommit in till butik ännu...så det blev en shoppingtur utan en enda kasse. Mycket bra att vara gravid för min plånbok, likadant var det förra gången jag var gravid. Nåt positivt! Pengarna lär behövas när det är dags för bebisen att titta ut.
    Beslutade mig faktiskt för att ha en annan taktik än dom senaste gångerna så jag sydde faktiskt första bebisplagget samma helg som jag plussade. Hoppas att taktiken fungerar, dock skulle jag behöva sy ett plagg till för att det ska fungera fullt ut.
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-05-09 17:52:26 följande:
    Duktig på att sy? Önskar att jag vore det. Fast å andra sidan, om man aldrig försöker så lär man ju heller inte bli bra på det... Jag misstänker att jag kommer falla för frestelsen att köpa nåt efter första UL kanske?! Förra gången var jag mycket mer sugen på att köpa bebisgrejer och mammakläder tidigt (även om jag inte gjorde det), men nu känner jag inte samma sug. Naturligt kanske?
    Jorå, rätt bra kan jag nog säga med rent samvete. Är fullt övertygad om att alla kan lära sig sy bara man har intresse av det och tränar. Sydde klart det andra paret byxor (allt var redan tillklippt) nu när det kom på tal så behöver jag inte tänka på det mer Hoppas ju på att det ska finnas kvar två små där inne på nästa vul.
  • Lallan

I tisdags i v6+3 men har hört att det inte är helt ovanligt att den ena tillbakabildas så jag hoppas att båda stannar kvar.

• Lallan

Ja hjärtat slog på båda Vi har två barn sedan innan och önskade oss en tredje som då inte varit helt lätt att få till men nu trdje gången gillt hoppas jag på en trea och fyra i ett

Har bokat ett till vul privat om två veckor för att vara mer säker på om det blir en eller två så jag längtar till dess.

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 20:00:14 följande:
    Men det måste vara en enorm skillnad att vänta två. Har hört att det är mer restrektioner när man är gravid med två. Får man gå tidigare på havandeskap?
    Ingen aning faktiskt men har hört att det är vanligare med sjukskrivningar och tidigare dessutom.

Klagade sist över att jag inte hade ngt illamående men det har jag nu så mer sympom har jag garanterat!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma