• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Ser ljust ut idag, Mabaja har inte varit inne här på hela förmiddan

• Lallan
    MB73 skrev 2010-10-05 11:11:18 följande:
    Längesedan jag skrev i tråden, men jag vill i alla fall bara sprida lite glada nyheter...den första trådbebisen föddes igår 5/10, vår lille Gustav bestämde sej äntligen för att komma ut på BF + 10, och förlossningen gick snabbt (2 timmar!). Det känns helt fantastisk att vi nu äntligen fått vårt sista tillskott i familjen, efter att i princip varit gravid i 14 månader (fick MA i v 16 i november och blev gravid igen efter 1 mens)...

Så alla Ni som nu väntar...jag håller alla tummar & tår att det ska gå lika bra för er som för mej!

KRAM!
    Stort grattis till er lille Gustav
  • Lallan

MCT79: Nej, vad ledsen jag blir för din skull! Skiit!

Mabaja: Men jag som tyckte det var lovande att du inte var här. Sovmorgonen förtjänade du dock efter 11 timmar med förvärkar !

2barns...: Härligt

• Lallan
    sofy skrev 2010-10-05 18:03:34 följande:
    Bara en grej jag funderat på.. Ni härinne som fått sena MA, efter v 10-12 typ, hade ni sett hjärtaktivitet o foster innan då på tidigt VUL? Eller gick ni ovetandes om hur de fortskred därinne? Bara lite nyfiken. Hur va fostret i förhållande till er vecka då, OM ni gjorde tidigt VUL? Innan den dog, alltså.
    I mitt fall så hade jag fått cytotek innan så jag funderar på om det kan ha haft betydelse men sjukvården hävdar motsatsen. Fostret såg i v 10+0 helt normalt ut och inget som tydde på at ngt var fel. Blödningarna hade precis slutat. I vecka 14 fick jag för mig att fostret dött och när jag var in på koll så hade det precis rätt storlek så det hade dött precis innan. Själv är jag säker på att det dog 2 dagar innan då jag fick för mig att det dött. Anledningen får vi aldrig reda på.

Har fått för mig den här gången att minst en dött också men nu är det nog mest mina hjärnspöken. Sist så visste jag!

Första gången gick jag ovetandes fram till v 11 och då fanns inget foster endast fostersäck mm.
  • Lallan
    sofy skrev 2010-10-05 18:25:41 följande:
    Men.. va? Cytotek? Why? :/ I samma grav som fostret dog alltså? Hm!

Fan va läskigt o känna de på sig.. Usch!

Mest nyfiken eftersom min läkare påstår att de som får sena MA har haft ngt fel på fostret innan, typ fel storlek, eller ngt annat avvikande..
    Fick konstaterat mf runt v6 men bevisligen var det inget mf utan jag var inte så långt gången som jag trodde utifrån sista mens. Läkaren skulle dubbelkollat med en annan läkare vilket inte skedde. Enligt läkarna så ska inte cytoteken kunna påverka så långt efter men egentligen så kan dom inte säga det till 100%. Dom tror att det är troligare att det var ngt annat fel på fostret som gjorde att det inte överlevde.
    Jag hade börjat känna rörelser vilket jag inte kännt på några dar och det i samband med att jag upplevde mgen som mindre och att jag sprang och kissade som en tok gjorde mig rätt säker. Magen och kissandet var likadant första gången i v 11.
  • Lallan

Sofy:Menade att rörelserna jag kännt försvunnit. Magen sjönk ihop ngt gången innan också och troligtvis är det väl så att kroppen gör sig av med vätska som jag sammlat på mig trots att den för övrigt inte fattar vad som hänt.

Mabaja:

• Lallan
    sofy skrev 2010-10-05 21:16:25 följande:
    Jahaaa! Då är jag me, fattade inte först. Är väl lite trög helt enkelt ;) Men! Säg inte så me vätskan, haha. Jag har börjat kissa massor nattetid nu! 
    Nattetid är nog lugnt, jag kissade mycket hela dan. Som om man druckit massvis med kaffe precis innan. Som gravid ska man ju vara lite kissnödig ofta också men dom här två gångerna har det varit speciellt.
  • Lallan

Har varit hos bm idag och allt såg bra ut. Vecka 29+1 idag

Sf-mått: 32cm
    järn: 123
    Blodtryck: 85/137
    Hjärtljud tvilling 1: 142 tvilling 2: 154
    Vikt: +17kg sedan inskrivningen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Panncakes: Mina test blev svagare i  v 7 eller om det var 8 men än sålänge är jag fortfarande gravid så det är nog helt rätt att man inte ska lägga för stor vikt vid hur starkt plusset är. Det är ju fortfarande plus

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 09:57:31 följande:
    Låter bra, lite aningens på väg mot högt blodtryck. Gränsen går väl vid 140/90, antar att du inte vilade innan de mätte blodtrycket. Hur var det nu...visste du vad det blev för kön på bebisarna?? 17 kilo måste väl anses som rätt normalt vid tvillinggraviditet väl? Och när du dessutom var så nätt innan så måste de väl räkna med att man går upp mer eller hur?
    Happiness skrev 2010-10-06 09:57:36 följande:
    Lallan: Grattis till fina siffror! Kanon järn-värde. Sen dom där 17 kg de sitter alla på magen. . Det är the twins som väger. Har du funderat på namn till dem? Går du enbar till spec.mvc nu? Har du fått tid för snitt eller vill du föda? har de sagt om det är något de håller ett extra öga på när det gäller tvilling graviditet?
    Blodtrycket hade faktiskt gått ner ngt nu sedan sist så min lugna vecka har gett resultat. Ha ha så stora hoppas jag inte att bebbarna blir, tror att kilona är ganska jämt fördelade över kroppen.

Jag går mest till vanliga bm, spec.mv är bara tul. Det är framförallt blodtrycket som dom kollar extra då det är större risk för havandeskapsförgifning med tvillingar.

Vet inte vad det är för sort där inne men gissar vilt på kille och tjej alt. två pojkar. Sonen här hemma tycker att vi ska döpa dom till Sara och Björn

Vill helst föda vaginalt och än sålänge så ligger ettan med huvudet neråt så då finns möjligheten men sen hur det blir är en annan sak.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma