• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-09-01 17:09:35 följande:
    det förstår jag. men tänk så glad din mamma skulle bli om det föddes ett liv till på hennes dag...
    så fint det hade varit... din sambo kan ju lägga en blomma där iaf på den dagen :D
    eller så kanske du själv hinner göra det innan ni åker in :D
    Jo men samtidigt känns det olustigt. Att fira födelsedagar då mamma kom i jorden.. Nej det vill jag inte. Men blir det så så blir det så! Man får ta det som det kommer helt enkelt! :)
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-09-01 19:50:26 följande:
    Mabaja: Det är inte så stor sannolikhet att det blir BF på den dagen men förstår hur du tänker. Din stackare som inte har din mamma kvar i livet :( Hon får vaka över dig och din fina familj sen - en stolt ängel.

Ego: Har så mycket på jobbet och har sånt ansvar...suck, hur ska jag orka detta? Måste tagga ner och delegera och hitta ny bra personal. Nu blir det en promenad efter en 10-timmars dag på jobbet i högt tempo.

Kram på er fina människorl.
    Jag tänker som så att hon vaktar mina syskon! De som redan ligger nergrävda.... Har ju förlorat två st så hon passar de medan vi får sköta det "ovan jord". Men som sagt, jag vill inte få på bf, men hur stor chans är det egentligen? :)
  • Mabaja

Angående nässpray. Jag LEVER på nässpray... Har gjort hela graviditeten, blir kul att vänja bort det när WT är ute.. Iaf så har jag använt mig av nasoferm (bästa bästa enligt mitt tycke), nezeril, otrivin vanlig och otrivin menthol och nasin....

• Mabaja

kul att se att det är några från sthlmshållet! :) Jag bor på andra sidan, Bålsta!

Jag har en blogg utanför fl. Länk dit finns på varje inlägg jag skrivit. :)

• Mabaja
    sofy skrev 2010-09-03 17:27:09 följande:
    Jaa :) Men de går fort till Bålsta me pendeln.. tar ju inte såå lång tid! :)

Jag följer redan din blogg ;)
    man tar inte pendeln.. man tar snabbtåget! :) 15 min är lång tid när man kan tjäna tid! :) Tycker det är helt underbart här ute just för att det är "landet" men nära in till stan. :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 17:39:28 följande:
    Mabaja: bålsta skulle nog vara något för mig oxå! Gilla det där med lite lande känsla men ändå närhet till allt, värre är det med sambon som absolut vill bo kvar här. Än så länge är det okej med lägenhet men ett hus skulle inte vara fel! Bor ni i hus?
    Vi bor i radhus. Köpte loss det från hyresbolaget. Och har höjts ca 500 000 i värde så blir en fin handpenning till vårt fristående! :) Enplans gavelradhus så fick mycket mera mark än de i "mittenhusen". Alldeles perfekt för mig! Ingen mer lägenhet för min del! Trivs så bra här. Fast jag fick ju lura min man att flytta hit. :) När han växte upp bodde det bara socfall och missbrukare i det här området. Så när jag sa att jag hittat den här lägenheten blev han inte jätteglad men lovade att kolla den när jag var borta (skulle till min pappa i Leksand).. så jag tackade ja till lägenheten och åkte iväg för misstänkte att min man inte skulle göra nåt sånt. Några veckor senare damp det ner ett brev där det stod att vi skulle flytta in inom kort och han tappade hakan "vi hade ju inte tackat ja till någon lägenhet". haha. Men nu trivs han minsann. :) Så jag gjorde rätt. haha.

Det jag tycker bäst om med Bålsta är just att det är utanför men nära till allt. Bussförbindelse till Arlanda och Uppsala, sen även sl-buss till Kista Centrum, sj-tåg till Sthlm och Göteborg och sen pendeltåg till Västerhaninge/Nynäshamn!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-03 17:48:11 följande:
    snabbtåget? jag som aldrig åker något av de haha, e de ngt nytt? haha herregud inte ens koll på min egna stad! :p åker bara bil överallt haha..
    Vi här ute kallar SJ-tågen för "snabbtåg"... Eftersom det tar 25 min att åka in till centralen.. Med pendeln tar det 40 min. Fast SJ:s tåg är ju inte jättesnabba. Jag åker också bara bil, är så dyrt att åka kommunalt, än mer här då det är extraavgift iom att Bålsta tillhör Uppsala.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 18:00:40 följande:
    Mabaja: hahaha det skulle jag aldrig våga göra! Min sambo skulle säkert flytta till en etta själv och så skulle jag få bo där själv isf! Starkt gjort utav dig! Ja tänk om man hade köpt ett hus här för bara 5 år sedan då hade man verkligen gjort ett kap! Även om vi gör stor vinst på vår lägenhet vi har nu så är det kanske 4 mille vi behöver låna ändå och det känns som om man vill ha lite pengar till annat oxå, tex resa! Och händiga är ingen av oss så något ruckel vill vi ju inte heller köpa. Får kanske hoppas på en lottovinst!?
    Ni får som sagt flytta till lite mer "villavänliga" priser när det är dags för hus! Jag tackade ju bara ja till vårt radhus, jag skrev ju inga papper! :) Men han blev lite förvånad när det damp ner ett papper om att vi fått "lägenheten".

Min man är målare så här är det så fint så fint så.. Eller kommer bli när listerna kommer på plats, vilket inte har hänt på 7 månader! Det är den tråkiga biten så tar liiite tid, men nu har jag bestämt mig för att om inte han sätter fast listerna vid nästa lön gör jag det- i bästa fall startar det ju igång förlossningen. Vi kom ju på att byta ut 70 kvm golv lagom till att jag började spy 17 ggr om dagen i januari! :) Jag var till stor hjälp kan jag lova.. Eller inte. Jag tittade på eller sov i soffan. haha. kanske är därför listerna inte kommit upp med, eftersom jag itne varit med och drivit fram vårt bygge här hemma.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-03 20:39:15 följande:
    Jag tror inte jag är gravid... dels såg han inget och dels så ömmar inte mina bröst längre och jag känner INGET.
    men tänk på att din hinnsäck var 10 mm. Vissa ul-apparater måste ha embryon på 4 mm för att synas. Åk in om nån vecka på nytt vul, ta inte ut negativa besked i förskott.. Han såg ju en "frisk" hinnsäck och se det som något positivt!
  • Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-09-03 21:27:38 följande:
    Ja du, som en punkterad ballong som blivit nästan platt, ihopplattad på höjden på nåt sätt.
    Minns inte i detalj men ungefär så. 

Jag är så himla less på den här förkylningen nu så jag dör! Feber ibland, idag spydde jag till och med efter en hostattack. Blir så rastlös av att inte kunna göra något och efter att ha suttit/legat i den här soffan senaste tre dagarna... För pigg för att sova också... bläää.... Sorry för mitt uppmuntrande inlägg.. Kräks

vi kan peppa varandra så vi blir friska! :) Jag har också åkt på en dunderförkylning. Helt slut! Men har ju ett jobb att sköta, dock är det soffan som gäller kvällstid!
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 10:50:10 följande:
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma