• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-09-12 11:11:14 följande:
    Dagens i-landsproblem; Insåg precis att det börjar bli svårt att raka "den nedre regionen". Försökte dra in magen för att se bättre, och ni kan ju gissa ungefär hur bra det gick?! Var ska det här sluta? ;)
    Du får göra som mig, plocka fram spegeln! :) Jag tar fram rakhyveln varannan dag, men finliret (med spegel) tar jag en gång i veckan. haha. Så även det jag missar försvinner. :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-12 11:50:53 följande:
    Bra tips Mabaja. Har sagt till mannen att han får ta över den uppgiften, men han tycker att det är lite läskigt...
    Jag sa det jag med men han vägrade... haha. så då får man lösa problemet på egen hand och det blev väääldigt lätt när jag tog fram en spegel! :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-12 11:16:10 följande:
    Vilket mysigt problem!

Själv börjar orden från läkaren sist att eka... "ja, eftersom jag inte ser ngn prick i hinnsäcken så kan det vara missfall på gång..."

Tror ni man kan ha ömma bröst och illamående och snart få ett MA?
    Sist mådde jag inte lika illa som nu, så det är ju ett bra tecken.

Jag är faktiskt orolig att det inte är ngt där inne, och jag vet att ni säger att man inte ska oroa sig men hur lätt är det?

Har läst mycket på internet och nästan alla ser sina foster eller gulesäck i v 6, men det gjorde ju faktiskt inte vi... bara hinnsäcken.
    Jag kan bara gå utifrån mina egna erfarenheter..

Jag spydde och jag var trött.. Jag var öm i brösten och jättesvullen och hade ett ma. Mitt dog i v 4, skulle ha fått som en kraftigare mens, eftersom det var så tidigt men i v 12 upptäcktes det...

Gången då det gick bra, dvs den här, så har ajg spytt, varit trött och ömma bröst. :) Så oavsett om du mår illa eller ej kan det gå bra, men även gå dåligt.

Sen brukar ju vissa säga att är embryot mindre än 4 mm så syns det inte på skärmen, inte ens en prick. För 4 mm är ju ändå ganska stort på vul! Så sluta oroa dig!
  • Mabaja
    fröken SJ skrev 2010-09-12 12:20:12 följande:

Hahaha!! Jag har oxå så smått börjat upptäcka  att det kommer bli problem med uppfräschningen av den nedre regionen,men tippset med spegel lät ju kanon! Tack Mabaja! Skrattande

haha, jag körde i början med att ligga i badkaret, för magen åker ju gärna liite åt sidan då och man blir något plattare, men när det stora berget mitt på bara blev större fick jag snart hitta en ny metod. haha.. och spegeln funkar fortfarande! Dvs hållbar lösning! haha
  • Mabaja

Jag tycker att jag går på toa ofta. men tydligen inte.. en gång på natten och en gång i samband med att min man ska kliva upp ur sängen! kan lova er att han inte har kunnat försova sig eftersom det ALLTID är samma tid jag går på toa! :)

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:14:19 följande:
    Tänk mabaja så nära du är! Det kan lika gärna hända i morgon!
    ja det är det jag hoppas på.. för nu har jag nog alla "gravidkrämpor" man kan ha! haha! och min man vill bli pappa, han frågar varje dag om vi inte ska åka in! :D

Men även om jag går här med min jättemage så är det en bra dag. :) Jag ska äntligen få min astmadiagnos... Som jag tjatat på i FLERA år. och det är allergi-ansträngnings-förkylningsastma... jag har fått göra tester för "vanlig" astma men det har jag inte. :) Man ska ha en diff på ca 20% när man använt sig av pef för att få sig en diagnos... Min diff 46%.. :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:22:56 följande:
    Är ju bra att få en diagnos och förhoppningsvis lite hjälp.:)
    Jag har astmamedicin utskrivet för vissa läkare säger att det är astma jag har, andra säger att jag måste träna mera så jag får bättre kondition, 5-6 dagar i veckan räckte tydligen inte innan jag var gravid... Så nu ska jag äntligen få min diagnos! :) har bara gått 8 år sen jag själv konstaterade det hela! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-13 11:39:07 följande:
    hahahaa..de är ju helt sjuka! Dålig kondis??? När man tränar så mycket. De är ju helt ute och cyklar! Tur att du blir tagen på allvar nu iaf :)
    haha, jajemän små lungor och dålig kondis! :) nej man ska nog vara gravid för att bli tagen på allvar... Dock har det tagit några månader att fylla i mitt diagram då jag "bara" känner av problemen vid just ansträngning, allergi och förkylning. men idag är grande finale, och en diagnosställning! haha.
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-09-13 12:10:28 följande:
    Idag har jag kräkts i ett sedan jag vaknade, har hinken jämte mig hela tiden och ulkar väl åtminstone var 5:e minut, men det kommer bara slem, och galla. Kräks

4 dagar kvar till KUB nu, måtte den lilla där inne leva och vara frisk! Jag är mer orolig över att den ska vara död, än att den ska vara skadad, faktiskt. Inte för att det finns några tecken på att den skulle vara det, död alltså, men jag vet ju av erfarenhet att man kan ha alla tänkbara graviditetsåkommor, och ändå bära på ett dött foster... GråterDet är en orolig väntan, det här. Jag undrar om jag någonsin kommer sluta tro att den dött, inte förän jag har bebis i famnen i alla fall...
    när du känner sparkarna kommer du sluta fundera! :) För vad annars kan misshandla dig på insidan? Tror inte att dina tarmar bankar dig gul och blå...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma