• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-09-04 11:11:25 följande:
    Du kommer nog inte känna dig helt  utvilad och pigg förrens du är 18 år äldre än vad du är idag och ungen flyttat ur boet  

*kramisar*
    Nej och då är det ju bra att jag fått 8 månaders träning innan! :)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 11:13:51 följande:
    Ändå har du varit så duktig och tränat så mycket och så länge impad....
    Tänkte fråga dig...om jag fattat de hela rätt så tyckte du att du vägde för mycket vid inskrivningen och har sen dess bara gått upp 5 kilo. Hur funkar det liksom. Tar barnet av det man redan har då eller? Själv är jag ju stor och bävar för hur mycket vikt detta kommer bli i slutänden. Min BM sa mer eller mindre rakt ut att jag kommer helt bestämt gå upp 15 kilo...Tänkte på dig då och att jag skulle fråga. *hoppas inte frågan är allt för påflugen*  jag blev nog lite ledsen när hon så bestämt sa så och typ menade...synd att du väger så mycket redan typ. *KRAM*
    (väger runt 80 kg nu och är 1.69 lång)
    Jag tror att som så att kroppen går upp det den behöver, oavsett kroppsstorlek. och att jag gått upp så lite (även om jag hade hoppats på ännu mindre) för att kroppen tar av sina reserver redan från början. Jag har inte gjort några förändringar när det gäller mat eller så, jag har ätit det jag velat. Men när jag spydde konstant så gjorde det ju inget vad jag åt, det åkte ju upp igen! ;) 

Min bm sa till mig att jag skulle försöka gå upp så lite som möjligt. Jag har försökt lägga fokus på motion istället för kosten då vissa saker klarar jag inte lukten av. 

För två veckor sen hade jag gått upp 5.5 kg. nu är jag i vecka 37... Så hamnar väl kring 8-10 kg i slutet och det är nog inte jättefarligt. Sen ställer jag mig alltid på vågen när jag kunnat gå på toa några dagar i rad, vilket inte händer alltför ofta.  
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 11:44:45 följande:
    Läste ditt inlägg slarvigt först och tyckte jag läste Wettex. Haha jag hajade till men sen såg ju att det inte var disktrasa. Så knäpp idag
    HAHAHA, jo jag väntar en disktrasa! :) min man vill ha ett namn efter hans farfar William så det har varit lite begränsat med namnförslag! :)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 11:55:52 följande:
    Oj då hette farfarn William. Sorry...HAha! Det blir inte riktigt rätt idag...
    Ja precis, hans farfar heter William och vill ha ett namn efter honom! :)

Vi hoppas också på en flicka då det inte finns någon på min mans pappas sida på många många år! :) och hans farfar har tröttnat på pojkar.. haha. Han vill att vi ska få en tjej!
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-05 10:18:44 följande:
    Fan fan fan!
    Jag går idag in i vecka 7, är altså på 6+0.
    Tog ett CB digital nu på morgonen och det visade bara "gravid 2-3 veckor". Det borde ju visa "gravid 3+" nu ju, med marginal!
    Är det ett tecken på att mitt hcg inte stiger som det ska? Kommer jag få missfall igen nu????
    Är så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
    De säger att "gravid" ska vara väldigt tillförlitligt, men inte antalet veckor.. Sluta ta en massa onödiga test, du är gravid!
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-05 10:28:43 följande:
    Jag vet, jag är helknäpp. Jag ville nog bara se att hormonet ökade eftersom jag har så lite symptom. Och så fick jag detta resultatet, ja gissa om jag ÅNGRAR att jag testade alls. Fan!
    Som sagt så är "gravid" tillförlitligt på de digitala testen men veckoindikatorn är det inte. Så slappna av och var GRAVID!!!
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-05 10:41:22 följande:
    Jag känner väldigt lite symptom och det oroar mig lite. Känner inget illamående, bara lite ömma bröst. Alla andra verkar känna så himla mycket och jag blir orolig, precis såhär var det några veckor innan det förra missfallet också, symptomen minskade och försvann nästan helt.

Från början på vecka 6 (5+) så ska man få "gravid 3+" på CB digital. Men trots att det gått mer än en vecka sedan dess för mig är jag inte på rätt nivå hormonmässigt (jag gjorde det på morgonurin förstås).
    men som sagt, veckoindikatorn är inte så tillförlitlig. Det du ska gå exakt efter är om det står "gravid" eller "inte gravid"...  inte vilken vecka som står...
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-05 11:26:04 följande:
    Orkar inte gå och vänta in ett nytt missfall. Jag vill ju vara gravid. 
    kan du inte gå till bm imorgon och ta ett hcg-prov? För att lugna dina nerver?
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-05 11:40:50 följande:
    Kanske det. Kan man det? Vart ska man gå då?
    ring imorgon och hör. Det är säkert på lab på vc man gör det, men säker är jag inte. men självklart kan du kolla det!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma