• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-13 12:11:17 följande:
    Hej vännerna! Ni är så fina!
    Åkte in och fick göra en såndär ctg-kurva. Allt såg kanon ut och min älsklingsläkare hade jouren och kom in och tittade till mig, så allt frid och fröjd med bebisen.
    Han gjorde även gynundersökning, tappen var lång och sluten men det gjorde verkligen jätteont, (så att jag nästan började gråta) så med stor sannolikhet har jag åkt på uvi (det kan ju ge en hel del förvärkar..) Får svar på odlingen i mitten på nästa vecka. Känns sååååå skönt att ha kollat och ha fått besked att inget satts igång.

MCT, jag minns att jag var sjukt förstoppad första halvan av graviditeten, hemorrojder fick jag till och med... Aj det var inte skönt inte... Efter att jag passerat hälften blev jag lösare, åh vad skönt det var
    Oh vad skönt!! Fick du medicinering nu eller måste du vänta på odlingen?

Vet inte varför min mage plötsligt är lös... är väldigt stressad känslomässigt just nu, kanske är därför. Inget ont som inte.... osv.. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • 3 barns mamma84
    Åkte in och fick göra en såndär ctg-kurva. Allt såg kanon ut och min älsklingsläkare hade jouren och kom in och tittade till mig, så allt frid och fröjd med bebisen.
    Han gjorde även gynundersökning, tappen var lång och sluten men det gjorde verkligen jätteont, (så att jag nästan började gråta) så med stor sannolikhet har jag åkt på uvi (det kan ju ge en hel del förvärkar..) Får svar på odlingen i mitten på nästa vecka. Känns sååååå skönt att ha kollat och ha fått besked att inget satts igång.

MCT, jag minns att jag var sjukt förstoppad första halvan av graviditeten, hemorrojder fick jag till och med... Aj det var inte skönt inte... Efter att jag passerat hälften blev jag lösare, åh vad skönt det var
    fy jobbigt men sklnt att allt såg bra ut nu bara äta pencillin mot uvi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Eftersom inte ctg-apparaten registrerade några värkar så verkar det inte vara farligt att avvakta med behandling av min ev. uvi tills de fått svar på odlingen. Eller ja, blir det mer ont så får jag ju åka in igen förstås. Men det verkar lugnt just nu.

• 3 barns mamma84

Sug:
    Låter bra.
    Och du gör rätt i att åka in igen om det skelle bli jobbigare.

Molvärk ggr 100 ..
    Snart kommer väl mensen ..
    Få se vad som händer ..        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma

Ohh så skönt sugarrush.. du gjorde oss allt lite oroliga här.. skönt att du fick en bra läkare med, de e guld värt.Hoppas de släpper  nu.

• Labolinas
    MCT79 skrev 2011-08-13 10:49:26 följande:
    Var det nån av er som plötsligt blev dålig magen i v12 sådär`?  Har fått gå på toa flera ggr idag.... skönt iofs...
    Tvärtom för mig, kan inte gå på toa :-/ Men kan säkert ha med hormonerna att göra på andra hållet också.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Vad skönt att allt var ok!! Jag hade GBS som orsakar UVI och som kan ge smärtsamma & många sammandragningar, kanske är det detsamma du fått? Bra att de kollar - då får du antibiotika så det försvinner.
    ~Carpe Diem~
  • Safireee

Mct: jag har haft omväxlande hela graviditeten utan att det verkat vara nån fara. Ibland kan man ju ha ätit nåt annorlunda eller så är det stress och sådär. Ibland kan jag få jätteont och då vet jag vad som är på gång... Men alla tarmarna flyttar ju på sig också och livmodern trycker på så det är inte konstigt! Sugarrush: vilken tur! Skönt att kunna medicinera så försvinner det nog snart!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma