• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-12 15:40:02 följande:
    Haha men ja e inne å uppdaterar fejan hela tiden! :p

Som jag sa till sugar innan de känns som jag blivit hårt knullad av en massiv negerkuk! Onnnt i muttan

De går bra! Fick gel 1135! Har värkar men om jag öppnat mig nått vet jag int! Försöker sitta upp för att skynda på de hela! Har ju varit säng liggande tills nu!

Blir ingen bebis idag tror jag!
    Kunde inte hålla mig du e så go gumman !!
    Snart så ska du se men kanske i natt eller i morgon men hoppas såklart det händer saker snart  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • MCT79

Kjaaam jag tänker på dig! Å du jag ser fram emot berättelsen om när du faktiskt fick "massiv negerkuk"... för det måste du ju ha fått med den referensen! ;)

Safiree, jag hoppas och håller alla tummar och tår för att det går bra för dig!

Flickanfin, vilken söt mage! Jag vill ocksååååÅ!

Ego.
    Idag har vi varit på vårt första besök med den nya barnmorskan!!! VILKEN SKILLNAD! Hon blev bestört över att järndepåerna inte var kollade och ordnade med det direkt bland mycket annat. Det roliga var att hon kände min förra barnmorska sedan grundutbildningen och sa bara kort "jaha, intressant och se att hon har samma stil fortfarande..."  hahaha!

Fick jättebra förtroende för henne! Åhh vad det känns bra nu!!

Väntar tvillingar! 16+1 idag!
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-12 15:40:02 följande:
    Haha men ja e inne å uppdaterar fejan hela tiden! :p

Som jag sa till sugar innan de känns som jag blivit hårt knullad av en massiv negerkuk! Onnnt i muttan

De går bra! Fick gel 1135! Har värkar men om jag öppnat mig nått vet jag int! Försöker sitta upp för att skynda på de hela! Har ju varit säng liggande tills nu!

Blir ingen bebis idag tror jag!
    Vilket språk du använder om din egen förlossning Förvånad
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 41 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Bellas7

Usch jag är livrädd inför tul och tappmätning i morgon :( såå nervös .. Lär inte sova i natt

Kjaam hoppas det går bra :)

MCT skönt att du fick en bra bm :) du ska ju ja henne ett tag. Går du på smv?

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-12 23:22:40 följande:
    Usch jag är livrädd inför tul och tappmätning i morgon :( såå nervös .. Lär inte sova i natt

Kjaam hoppas det går bra :)

MCT skönt att du fick en bra bm :) du ska ju ja henne ett tag. Går du på smv?
    Ja det kände superbra.. och var så noga med att poängtera att om vi när vi gått därifrån kände att "nej det här känns inte bra".. så skulle vi säga till i receptionen och be att få byta. Det var vanligt, inga problem utan det viktiga är att mamman har en trygg punkt under sin graviditet... känns super!

Hon har jobbat 10 år på prima liv och innan dess 15 år på spec.mödravården..de har läkare 5 dagar i veckan (till skillnad från 1 em/i veckan i kungsängen) och vi fick både bm-besök och läkarbesök samma dag som RUL. "så vi får en kontakt och kommer in i rullorna"...

Så nej jag går inte på spec-mvc i den bemärkelsen men de har ett nära samarbete med specen och ultragyn.. jag tror det blir kanon!
    Väntar tvillingar! 16+2 idag!
  • SoMa72

Leaeva, det kommer gå bra idag! Vilken tid ska du dit? Hoppas du har kunnat sova hyfsat iaf...
    Kraaaaam!

• Bellas7

SoMa jag har tid för tul kl 8.30 och läkaren kl 10 usch 4 timmar sömn blev det. Oj oj oj tänk om de lägger in mig .. Stackars winston

• Evve81
    Bellas7 skrev 2011-09-13 07:30:04 följande:
    SoMa jag har tid för tul kl 8.30 och läkaren kl 10 usch 4 timmar sömn blev det. Oj oj oj tänk om de lägger in mig .. Stackars winston
    lycka till!
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-09-13 07:30:04 följande:
    4 h är bättre än inget och de kommer INTE lägga in dig, för det komme gå bra, gumman!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma