• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:58:00 följande:
    Tack ni är för gulliga :). Jo jag har bricanyltabletter hemma och tar de så fått sammandragningarna kommer o gång lite. Nästa gång sammandragningarna gör ont måste jag in och då blir det inläggning. Jo jag måste ta mig till vecka 28 för minska riskerna. Men tråkigt är det :( ville verkligen att tappen skulle vara samma som innan så jag kunde slappna av lite :(
    Ohh det kommer gå bra, det känner jag på mig! Hjärta
    Väntar tvillingar! 16+1 idag!
  • Mmmbop

Det finns ingen möjlighet att sy igen tappen, eller sätta ett sånt "buntband" på. Jag vet att det görs på folk med försvagad tapp som fått många sena missfall på grund av det? Men det kanske inte går när den redan börjat förkortas?

Jag hoppas precis som de andra att tappen håller sig nu, åtminstone fyra veckor till!

• 3 barns mamma84
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:58:00 följande:
    Tack ni är för gulliga :). Jo jag har bricanyltabletter hemma och tar de så fått sammandragningarna kommer o gång lite. Nästa gång sammandragningarna gör ont måste jag in och då blir det inläggning. Jo jag måste ta mig till vecka 28 för minska riskerna. Men tråkigt är det :( ville verkligen att tappen skulle vara samma som innan så jag kunde slappna av lite :(
    Ånej gumman säger som alla andra .. hoppas hoppas in i helskotta att dina små trim tram trull vi stanna kvar minst v 30 !!
    Finns det något som gör DIG lugn ?
    Tv tittande sy sticka ???

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • FruW

Stor kram till dig leaeva!!! Jag håller Mona tummar för att de stannar länge till!!

Safiree vad skönt att du får komma hem! :)

• LisaVäntar

Massa tummar till leaeva!!! Min tapp hoppade upp och ner i 5 veckor, mellan 1,2 och 3,5 cm var den och det var inte pga tappen som han kom ut sen.. Ligg nu duktigt och knip, du SKA ha tre friska bebisar!!! Hur långt har du gått?

• HjärtatAlicia

har en dålig känsla :/
    Bruna flytningar idag, och de 2-3 senaste dagarna har det kännts likadant "där nere" som efter fl med dottern. Känns som att jag har fött en melon eller ngt.. vet inte om det är ngt dåligt på g eller om det "bara" är bäckenet som vidgas? Känns inget bra :( 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • HjärtatAlicia
    Odetta skrev 2011-09-13 20:32:26 följande:
    Flickanfin: vilken v är du i nu? Kram!
    11+1. Kollade precis med angelsounden och hittade hjärtljuden med det samma.. så den lever iaf. Men förstår inte varför det gör så ont.. hade foglossning med dottern med, men inte förrän vecka 24 och det kändes mer över höfterna och svanken..
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Odetta

Flickanfin: åh vad skönt att du hittade pyret ring till bm i morgon och prata med dem och vila. Ibland kan man känna sig trött i bäckenbotten och det är ofarligt, men ring ändå. KRAM!

• Bellas7

Lisaväntar jag är 24 fulla nu så några viktiga veckor kvar.

Flickafin du har säkert fått åderbråck i tussen :) det känns som en
    Babianröv, eller annars har du svamp GÖTT men tror inget du behöver vara orolig för.

Jag Hoppas det lägger sig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma