• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-09-13 08:14:38 följande:
    Lycka till leava!

Någon som hört något från Kjaam?
    Inte ett pip... Undrar om hon fått än eller inte? Spännande!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Safireee

Hoppas allt går bra idag leaeva

och hoppas att Kjaam har fått sin bebis nu! (eller är på god väg Drömmer)  

MCT: Vad skönt med en bra BM! Det är ju jätteviktigt att man känner förtroende och kan prata med den man har. 

Själv har jag precis vaknat på sjukhuset och inser att jag faktiskt SOVIT i natt. Inte hela tiden, inte på raken, men ganska många timmar i alla fall. Men jag saknar min säng, det här är en tortyrsäng för mig med foglossning...

Ska göra ultraljud idag och titta på moderkakans position. Har inte blött sen i söndags iaf, så det är bra. Får kanske åka hem idag, men jag lär få en del restriktioner. Tur att det är nära till sjukhuset. Blir troligen inlagd fram till snittet om jag börjar blöda igen. Rynkar på näsan Drygt fyra veckor kvar nu. 

• SoMa72
    Safireee skrev 2011-09-13 09:23:09 följande:
    Själv har jag precis vaknat på sjukhuset och inser att jag faktiskt SOVIT i natt. Inte hela tiden, inte på raken, men ganska många timmar i alla fall. Men jag saknar min säng, det här är en tortyrsäng för mig med foglossning...

Ska göra ultraljud idag och titta på moderkakans position. Har inte blött sen i söndags iaf, så det är bra. Får kanske åka hem idag, men jag lär få en del restriktioner. Tur att det är nära till sjukhuset. Blir troligen inlagd fram till snittet om jag börjar blöda igen. Rynkar på näsan Drygt fyra veckor kvar nu. 
    Vad skönt att du har fått sova i natt och att du inte har blött på några dagar. Håller tummarna för att du får åka hem idag..
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Tappen har minskat från 4.8 cm till 3,7 cm. Inte bra. Jag har fått första kortisonspruta för barnens lungor och ska ha en till i morgon. De har 50% chans till överlevnad om de föds nu. Får åka hem men ska tillbaka på måndag om det inte sätter igång innan. Barnen väger 650g, 659g, och 697g.

• Safireee
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:18:30 följande:
    Tappen har minskat från 4.8 cm till 3,7 cm. Inte bra. Jag har fått första kortisonspruta för barnens lungor och ska ha en till i morgon. De har 50% chans till överlevnad om de föds nu. Får åka hem men ska tillbaka på måndag om det inte sätter igång innan. Barnen väger 650g, 659g, och 697g.
    Ånej! Håller tummarna stenhårt för att de stannar kvar en tid till!!! Hjärta
  • Alicia 72
    Åh nej laeva! Om det inte sätter igång innan skriver du, tror läkarna att det kan göra det, eller?
    Går utplåningen av tappen så snabbt?

Och det finns inget, förutom sängläge man kan göra för att få dem att stanna ett tag?

KRAMAR!!//ALicia
  • needtobreathe
    På 2 v har tappen alltså minskat 1 cm drygt? Då fortsätter du ligga still o snacka me Winston i sängen så ska du se att de går bra. Får du ingen bricanyl för o stanna upp de annars?

Den är ändå 3,7 cm - de är bra. Min tapp var kortare än så men jag gick länge me den "förkortad". Hoppas på samma för dig!
  • Safireee

Nu är jag äntligen hemma igen! 2 dygn där har känts som en vecka ungefär! 

Jag behövde inte göra något ultraljud eftersom jag ändå ska snittas så nu är jag sjukskriven sista månaden. Hoppas att det inte kommer något mer blod för i så fall blir jag inlagd tiden som är kvar. Ska ta det väldigt lugnt nu. Risken för att situationen blir akut är väldigt liten, så det känns skönt. 

Skönt att vara hemma i alla fall i min sköna säng och nära till min dotter och man. Man fick ytterligare perspektiv på tillvaron där på avdelningen! Nu kommer jag nog sluta gnälla på foglossningen och istället vara GLAD för att jag "bara" får vara hemma. Drömmer 

Molly okt-07, Lillkotten v.35, planerat snitt 13 okt
  • SoMa72
    Det kommer inte sätta igång innan, jag hoppas det blir som för Sofy, det kommer gå bra med tappen på 3,7 cm.
    Kram på dig! Hjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Bellas7

Tack ni är för gulliga :). Jo jag har bricanyltabletter hemma och tar de så fått sammandragningarna kommer o gång lite. Nästa gång sammandragningarna gör ont måste jag in och då blir det inläggning. Jo jag måste ta mig till vecka 28 för minska riskerna. Men tråkigt är det :( ville verkligen att tappen skulle vara samma som innan så jag kunde slappna av lite :(

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma