• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Javisst: jag kör på Lindex "t-shirt-bh:ar" i 80F. :) har 75 i vanliga fall men när jag är preggo blir det en storlek större runt. :)

• JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-11-27 11:44:47 följande:
    Här kommer magen! 26+5 idag, insåg när jag såg bilden på mig själv att ett vitt helskägg är allt som saknar innan jag kan knäcka extra som tomte i år....

Bjuder på en "nakenbild" också... Mimmi har ju tjatat.... ;)

Sååå! Nöjda? =)
    Wow! Vad fint!
  • MCT79

Tack! Hjärta

Mååååndag morgon! Underbart och fantastiskt, härligt, lovande....... typ. Cool

Jag vet inte vad det är med mig men jag räknar verkligen neeer.... måndag... tisdag läkarbesök...sen får vi se... är det för att det börjar kännas tungt??

Väntar tvillingar! 26+5 idag!
  • telgebo

Skulle bara tala om att jag lever och träffar Alice 1 dag 1 timme i veckan och kämpat för henne och mig. Är inte här så ofta så vill ni mig något så ta det i min inbox tack.

Måste rusa till bussen nu.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Javisst
    MCT79 skrev 2011-11-27 17:28:24 följande:
    Klart jag håller tummarna! Stenhårt, det kommer bli toppen!

Bild med skägg och luva kommer.. ;)
    Tack för tumhållningen MCT! Det gick jättebra, det är en livlig liten krabat där inne Hjärta Barnmorskan tog god tid på sig och visade från alla möjliga vinklar, pekade och förklarade. Fick med flera bilder hem. De är lite suddiga (man såg mycket bättre på skärmen) men jag kan inte se mig mätt på dem Hjärta
  • MissT

Åh vad härligt Javisst Stort grattis till lyckat UL!

• MCT79
    Javisst skrev 2011-11-28 17:17:21 följande:
    Tack för tumhållningen MCT! Det gick jättebra, det är en livlig liten krabat där inne Hjärta Barnmorskan tog god tid på sig och visade från alla möjliga vinklar, pekade och förklarade. Fick med flera bilder hem. De är lite suddiga (man såg mycket bättre på skärmen) men jag kan inte se mig mätt på dem Hjärta
    härligt!! Vad glad jag blir!
    Väntar tvillingar! 26+6 idag!
  • Liberté

Fin bild MCT!!!

Behöver råd från er tjejer, idag anlände äntligen mitt paket med mammakläder, dock ser jag VÄLDIGT gravid ut (inte konstigt, snart v 16 med barn nr 3).....och jag är lite osäker på att "gå ut" med det så på jobbet bland föräldrar och barn- jobbar på förskola som lärare.... Jag oroar mig för att något ska vara fel på rul nämligen. Tror dock redan att många anar då deras fokus mest hamnar i midjehöjd istället för ögonkontakt när jag pratar med dom...

Hur har ni gjort? Någon som jobbar dom lärare eller bland mycket folk? Känns som om min graviditet blir allas angelägenhet då....       

• HjärtatAlicia

Åhh MCT, vilken underbar mage du har <3

Här är det inge bra.. sammandragningar och tryck neråt :( 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma