• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02
    MCT79 skrev 2012-01-10 12:05:19 följande:
    Hur är det med huvudvärken nu då?
    Den är samma... Hela dagarna håller den i... Illamåendet detsamma och även tröttheten som heter duga... Tror jag har mycket stress inom mig som framkallar allt detta...

Inte så konstigt kanske...
    Jag är ensam med två barn 2-3 veckor varje månad då sambon jobbar på flytt firma... Barnen ska lämnas på dagis tidiga mornar sen ska jag till jobbet... och sen hämtas sena eftermiddagen... sen ska man hem och laga mat... Sen bad dags och läggning... Dom lägger sig vid 19 då sätter jag mig i soffan men vaknar sen framåt natten av att jag somnat i soffan...

Dom dagarna som jag jobbar kväll måste jag leta barnvakt för att vi inte har något kvälls dagis här
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-10 15:12:52 följande:
    Den är samma... Hela dagarna håller den i... Illamåendet detsamma och även tröttheten som heter duga... Tror jag har mycket stress inom mig som framkallar allt detta...

Inte så konstigt kanske...
    Jag är ensam med två barn 2-3 veckor varje månad då sambon jobbar på flytt firma... Barnen ska lämnas på dagis tidiga mornar sen ska jag till jobbet... och sen hämtas sena eftermiddagen... sen ska man hem och laga mat... Sen bad dags och läggning... Dom lägger sig vid 19 då sätter jag mig i soffan men vaknar sen framåt natten av att jag somnat i soffan...

Dom dagarna som jag jobbar kväll måste jag leta barnvakt för att vi inte har något kvälls dagis här
    Lät inte som någon drömsits nej.... :((
    Väntar tvillingar! 33+0 idag!
  • plutten02
    MCT79 skrev 2012-01-10 15:13:59 följande:
    Lät inte som någon drömsits nej.... :((
    Nä så jag tror att det är stress som ligger bakom allt egentligen...

Men får se vad läkaren säger nästa torsdag när jag ska dit... 4 jobb dagar innan dess... Bara att bita ihop och se glad ut
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2012-01-10 13:00:04 följande:
    Han är så bra den där läkaren. Blev daterad 5+2 enligt UL så två dar kortare och han såg en hinnsäck i livmodern, så det var jätteskönt! Tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis se ett foster också. Skriver på mobilen på väg tillbaka till jobbet men jag tittar in ikväll Kram!!

Vad skönt att det gick bra, grattis!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • JoWiAn

Plutten: Är de inte svårt att få försäkringskassan att godkänna sjukskrivning pga stress? De är ju inte så givmilda ens om man har foglossning så man knappt kan gå.

William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-10 14:53:50 följande:
    Nej precis! Ostimulerad, otillfredställd, omöjlig och alla andra tänkabara "o-ord"!  Såhär kan vi inte ha det.... en höggravid, småkåt kvinna på fri fot....livsfarligt..
    Hehe, du är bra rolig du!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • JoWiAn

Du har ju alltid rätt att gå ner i tid upp till 6 mån innan BF utan att din SGI påverkas!

William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • Mabaja

Mct: maken saknar ett samtal! de gav mig nån brun sörja! Men vad det innehöll törs jag inte svara på! Har 4 till här hemma. Haha.

Nu ska vi snart ner till mvc på vanlig koll- maken får uppdraget att hålla trotsMaja i styr!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • plutten02
    JoWiAn skrev 2012-01-10 15:36:51 följande:
    Plutten: Är de inte svårt att få försäkringskassan att godkänna sjukskrivning pga stress? De är ju inte så givmilda ens om man har foglossning så man knappt kan gå.
    Ingen aning hur han kommer ställa min diagnos... Jag söker mest för mitt jävla illamående, tröttheten och huvudvärken... Men sen misstänker jag att det kommer från stress...
    JoWiAn skrev 2012-01-10 15:38:02 följande:
    Du har ju alltid rätt att gå ner i tid upp till 6 mån innan BF utan att din SGI påverkas!
    Gå ner i tid? Är du galen? Jag jobbar nu 71% och har en lön på ca 11000 kr varje månad. Så går jag ner i tid så går vår ekonomi i botten.
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-10 13:00:04 följande:
    Han är så bra den där läkaren. Blev daterad 5+2 enligt UL så två dar kortare och han såg en hinnsäck i livmodern, så det var jätteskönt! Tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis se ett foster också. Skriver på mobilen på väg tillbaka till jobbet men jag tittar in ikväll Kram!!
    Wiihaa! Grattis (skönt!)!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma